Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unity in 11.10: Verbeterde Dash!  (gelezen 4467 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity in 11.10: Verbeterde Dash!
« Reactie #25 Gepost op: 2011/08/14, 22:10:16 »
Je kan zo de verschillende programma's van bijvoorbeeld Libre Office aan 1 icoontje hangen.

Met de rechtermuisknop selecteer je dan writer of calc of draw enz.

En inderdaad Thomas met één klik, echt handig!


Hoe doe je dat? Net als in AWN dat je mappen kunt maken of werkt dat net wat anders?
Dat is namelijk wat ik bij AWN best wel mooi vind en wat ik in die balk er nog wel bij wil hebben. Alleen dan liefst gewoon linker knop, menu open en dan kiezen. Is wel een extra klik maar als je dan mappen hebt met wat je in je menu hebt, dan heb je eigenlijk zo ook een menu en kun je de enkele die je echt vaak gebruikt er buiten zetten.
Rechtermuisknop is bij mij iets wat ik niet fijn vind. Maar dat is gewenning door al de jaren heen dat ik met computers werk.

Re: Unity in 11.10: Verbeterde Dash!
« Reactie #26 Gepost op: 2011/08/14, 22:25:31 »
Hoe je dat doet kan je hier vinden: http://askubuntu.com/questions/35488/list-of-custom-launchers-quicklists-for-unity

Libre Office Quicklist staat er ook tussen.

Als je het principe snapt kan je van alles onder 1 icoontje zetten.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Unity in 11.10: Verbeterde Dash!
« Reactie #27 Gepost op: 2011/08/14, 23:29:00 »
tjsa, unity, het lijkt leuk, maar ik vind het functioneel niet erg prettig, dus ik blijf lekker bij KDE.
je kan nog altijd geen snelkoppelingen meer op het panel doen, en dat globale menu word ik echt gek van.

ik heb in KDE lekker wat widgets op de taakbalk, werkt veel prettiger, een klik en 't is open.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Unity in 11.10: Verbeterde Dash!
« Reactie #28 Gepost op: 2011/08/16, 10:44:05 »
Uhm bedoel je het menu dat je kunt klikken naar internet of andere games en zo want dat was er al in de vorm van een pulldown menu op dezelfde plek.

Als het net als in Unity 2D open blijft staan dan is het een verbetering maar persoonlijk had ik hem liever links gehad.

Verder wat ik persoonlijk wel mooi vind, zijn de knoppen onder voor de audio speler en zo.
Ik weet niet of je het vandaar uit ook kunt afspelen maar volgens mij wel.
Lijsten moet je waarschijnlijk weer in nautilus of in de algemene muziek speler maken.

Ook kun je de transparantie instellen van de zij balk en ik weet niet of de lens dan mee gaat maar het ziet er wel lichter uit.

Verder en dat weet ik niet of dat, dat de oplossing is maar de menu knop staat nu in de zij balk en niet meer boven in de hoek.
Vraag mij af waarom ze dat doen. Misschien dat je dan makkelijker een ander menu er in kunt zetten.
Persoonlijk zou ik dan die balk verder naar boven zetten zodat hij echt boven in de hoek stond maar dan zit je weer wat je doet met de auto hide omdat dan de balk boven niet door loopt.

Maar buiten het menu heb ik gemerkt dat er standaardin Unity nu een hoop nieuwe dingen zitten die het beter maken dan het was. Ook draait het stukken beter en zijn er een hele hoop bugs uit.

Ik blijf de bureaublad wisselaar zoals in Gnome 2 en Xfce missen en het menu blijft toch niet mijn ding maar buiten dat is het wel een hele hoop verbeterd.
Ook wat Ubuntu doet met Unity en hoe andere software bedrijven hun software op Unity aanpassen is zeer mooi.
Ik ben benieuwd wat het in Oktober wordt en waar ze nog meer mee komen.
Het word een zeer compleet systeem met zeer mooie dingen die mooi toegepast zijn.

Nu nog zo maken dat je de kleur van de boven balk kunt aanpassen en het is nog beter.

Voorlopig nog steeds Xubuntu bij mij, maar ik houd Ubuntu wel in de gaten. Ooit komt er hopelijk weer een menu terug zoals het hoort.
Op een tablet is het trouwens wel heel mooi en ook op die pc's met die touchscreen's is het ook zeer mooi.
Zag die dingen met Windows er op waarbij de resolutie laag moest staan omdat Windows 7 niet gemaakt is voor een touchscreen en op zo'n ding nu Ubuntu lijkt mij juist perfect.

Komende week eens langs gaan met een Ubuntu 11.04 cd om te kijken of het er op draait en hoe het werkt.
 

Dit is Unity 2D!!! ....  :D

Dit is Unity 3D]



Wel jammer dat ze de circles of friends logo weg hebben gehaald linksboven
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Unity in 11.10: Verbeterde Dash!
« Reactie #29 Gepost op: 2011/08/16, 10:56:12 »
Gewoon bloedmooi; en eigenlijk werkt het 'lekker'.

Ik kan niet wachten tot die uitkomt. Voorlopig blijven testen ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity in 11.10: Verbeterde Dash!
« Reactie #30 Gepost op: 2011/08/16, 11:02:55 »
@lord4163, Wat wil je daar mee zeggen?
Want ik weet hoe het er nu uit ziet maar Unity 2D in 11.04 had al een soort menu wat nu in beide gelijk getrokken is.
Dat bleef daarin open staan dus het zou mooi zijn als je het open zette, dat het dan ook open bleef staan en je niet iedere keer hoefde te klikken om dat menu iedere keer weer open te klappen.