Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) gedit en printen  (gelezen 950 keer)

Offline hvb

  • Lid
(opgelost) gedit en printen
« Gepost op: 2010/04/04, 21:44:19 »
Gedit is een kleine handige tekstverwerker, die ik voor pure tekstbestanden met voorrang gebruik.
Het enige nadeel vind ik dat bij het afdrukken er een regel bovenaan gezet wordt (bestand: niet- opgeslagen document  pagina 1 van 1, enz.), die ik liever kwijt dan rijk ben.

Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen, het lukt mij niet.

hvb
« Laatst bewerkt op: 2010/04/04, 22:08:06 door Vistaus »

Offline Tom

  • Lid
Re: gedit en printen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/04, 21:49:49 »
Snap niet goed wat U bedoelt ,welk zinnetje > niet opgeslagen document of zo.

Ik gebruik ook veel Gedit.
Ik schrijf iets en sla hem op in een mapje genaamd Gedit in mijn home.
Wil ik een afdruk daarvan ga ik naar het mapje met de opgeslagen gedit open die voor weergeven en maak een afdruk.
En dan staat dat er niet op , wel de naam die ik er aan gegeven heb bv oliebollen recept.
Gaat prima heb ik dat berichtje verder niet nodig - rechtsklik en vuilbak.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/04, 21:56:19 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline hvb

  • Lid
Re: gedit en printen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/04, 21:57:50 »
Ik heb er geen voorbeeld bijgedaan, lukte mij niet zo snel.

Stel dat ik een document heb met tekst in gedit en ik wil dit afdrukken dan kijk ik bij afdrukvoorbeeld en zie ik een extra regel bovenaan staan, met de naam van het document en de pagina.

Nog korter: als je gedit opent en dan naar Bestand - afdrukvoorbeeld gaat zie je een leeg document met de tekst die ik aanhaalde. Dat zou ik graag weg willen hebben, maar wordt helaas wel afgedrukt.

Re: gedit en printen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/04, 21:59:54 »
Zomaar een gokje. Bestand -> Afdrukken…, tabblad Tekst-editor, uitvinken "Paginakoppen afdrukken".

Offline hvb

  • Lid
Re: gedit en printen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/04, 22:05:48 »
Zomaar een gokje. Bestand -> Afdrukken…, tabblad Tekst-editor, uitvinken "Paginakoppen afdrukken".

Dat is het, had ik zelf moeten vinden. Ik loop meestal alle tabs en knoppen na om iets uit te zoeken, maar soms ben ik ook zo blind als een paard. Dit had me al lang geërgerd, maar nu ben ik er af.

Bedankt Cumulus

Offline Tom

  • Lid
Re: gedit en printen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/04, 22:06:55 »


Dit is mijn afdruk voorbeeld .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline hvb

  • Lid
Re: gedit en printen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/04, 22:10:27 »


Dit is mijn afdruk voorbeeld .

Precies Wanda en die bovenste regel in je document zou ik weg willen hebben.
Het is nu opgelost en ook bedankt.

hvb