Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Torrentproblemen .  (gelezen 737 keer)

Offline WizzAd

  • Lid
Torrentproblemen .
« Gepost op: 2008/02/17, 19:36:17 »
Ik weet niet of ik bij het juiste forum ben voor de volgende vragen .
Laat ik vooropstellen dat ik een volslagen leek ben wat Ubuntu betreft .

Het zit zo : Ik heb een paar torrents van [knip] neergeladen , het neerladen begon ook meteen , maar
zelfs ik weet dat de pc trager wordt , dus ik heb , in het kadertje , op stoppen gedrukt .
Ik heb echter ook nog een leven naast Ubuntu en de pc , dus voor ik wegging heb ik op " hervatten " gedrukt ,
maar toen ik thuiskwam was het percentage nog steeds hetzelfde als voor ik vertrok , maw. er is niks bijgekomen .
Ik mag toch aannemen dat het neerladen , na een onderbreking , gewoon weer opnieuw verdergaat , zonder
deze torrents weer opnieuw te moeten zoeken ?
Ook mag ik toch verwachten dat de torrents gewoon " geldig " blijven ?
En niet dat er in een kadertje verschijnt dat ik een ongeldige torrent opnieuw probeer te starten ?
Als ik op een torrent klik dan verschijnt " Openen met " .
Druk ik dan op Openen met Bittorrent dan verschijnt er een kader met de titel van de torrent
en " Opslaan als " , doe ik dit dan gebeurt enkel dat de titel nog een keer opgeslagen wordt
maar het neerladen start niet .
Het kan toch niet zo zijn , wanneer ik SuSeLinux 10.3 aan het neerladen ben , dat zodra de PC , om wat voor reden dan ook , afgesloten wordt  het neerladen weer van voren af aan moet beginnen ?
Kan een van de forumleden me van advies voorzien ?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet : Ad .

moderator edit= bron van torrents verwijderd

Offline panzervos

  • Lid
Torrentproblemen .
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/17, 21:48:46 »
Er moeten natuurlijk wel personen zijn die delen.
Met een bittorent-client als bv Deluge of KTorrentGibbon kun je zien hoeveel mensen op dat moment het torrent bestand seeden & leechen.

Torrentproblemen .
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/17, 21:49:04 »
Het downloaden van een torrent begint idd altijd met 0% ook als je een gedeelte heb gedownload, dan checkt hij als ik het goed heb hetgeen wat je dedownload hebt ofzo, als je goed kijkt zie je ook dat het begin tot waar je was dan ook snel en regelmatig gaat.

Het probleem dat hij soms helemaal niet download kan zijn omdat de torrent 'dood' is.
Ze worden namelijk als ze oud zijn door niemand gebruikt en kan je ze dus ook niet gebruiken.

Anders kan je ook via Wine  (windows emulator) uTorrent (een ander torrent progamma) prima gebruiken.

Ik weet trouwens niet of je dit mag vragen op dit forum aangezien torrents van de [knip] meestal illigaal zijn ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline siegi

  • Lid
Torrentproblemen .
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/18, 00:01:07 »
Bron van torrents is toch even verwijderd. Zolang het over legale downloads gaat mag hij het vragen.

Persoonlijk heb ik met ktorrent zelfs betere ervaringen als µtorrent in wine.