Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: steam installeren  (gelezen 464 keer)

steam installeren
« Gepost op: 2014/06/24, 22:55:36 »
hey,

Ik ben de vriendin van mr popo

en ik heb een vraag ik wil steam installeren op mijn vriend zijn laptop.
Hij heeft hier Lubuntu op staan maar dit lukt mij niet ik heb al meerdere dingen geprobeerd die ik hier en op andere sites gelezen heb,
maar dit lukt mij nog steeds niet...

Hebben jullie misschien nog ideën wat ik zou kunnen doen?

Alvast bedankt
Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary,
Over many a quaint and curious volume of forgotten lore,
While I nodded, nearly napping, suddenly there came a tapping,
It was my girlfriend with her mechanical keyboard   --'

Re: steam installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/24, 23:39:39 »
-Open het Ubuntu Softwarecentrum (of heet dat Lubuntu Softwarecentrum op Lubuntu?)
-Zoek op Steam en klik Steam aan
-Klik op Installeren

Re: steam installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/25, 12:15:49 »
Ok even een correctie, het is Kali linux en niet Lubuntu, voor de rest , kali heeft geen softwarecentrum als ik mij niet vergis?
Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary,
Over many a quaint and curious volume of forgotten lore,
While I nodded, nearly napping, suddenly there came a tapping,
It was my girlfriend with her mechanical keyboard   --'

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: steam installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/25, 12:50:07 »
Ok even een correctie, het is Kali linux en niet Lubuntu
Kali Linux is een speciale distributie en niet bedoelt voor de algemeen gebruik. Kali is ongeschikt om games te spelen en ongeschikt voor beginners.
Als je op zoek bent naar een Linux distributie om de basis van Linux te leren, en zoek je een goed vertrekpunt, dan is Kali Linux niet de ideale distributie voor jou. Je kunt in dat geval beter kijken naar Ubuntu of Debian.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: steam installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/25, 12:52:06 »
mr Popo vroeg zelf al naar deze info @ http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=85047.msg916313#msg916313 daar staat het antwoord ook, maar of het ook zo gaat werken op kali weet ik niet maar voor ubuntu wel.

Daarbij adviseert steam zelf ook om ubuntu te gebruiken 12.04 of 14.04. gezien zij ook de developers vragen om specifiek hiervoor te ontwikkelen zowel als de steam app als de games zelf.
« Laatst bewerkt op: 2014/06/25, 12:54:01 door Sjengstah »

Re: steam installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/25, 13:05:10 »
@Sjengstah Op zich is dat het probleem niet. Op Arch Linux, Antergos en Manjaro werkt Steam ook voortreffelijk. Heel de client en alle games werken prima en met 1 commando is Steam te installeren, net als op Ubuntu.

@testcees: Inderdaad. Ubuntu (of een afgeleide) zou in dit geval beter zijn dan Kali.

Re: steam installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/25, 13:19:15 »
@Sjengstah Op zich is dat het probleem niet. Op Arch Linux, Antergos en Manjaro werkt Steam ook voortreffelijk. Heel de client en alle games werken prima en met 1 commando is Steam te installeren, net als op Ubuntu.

@testcees: Inderdaad. Ubuntu (of een afgeleide) zou in dit geval beter zijn dan Kali.

ben ik zeker met je eens, maar van de andere kant steam geeft die recommendation niet voor niets natuurlijk.

Re: steam installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/25, 13:50:36 »
@Sjengstah Op zich is dat het probleem niet. Op Arch Linux, Antergos en Manjaro werkt Steam ook voortreffelijk. Heel de client en alle games werken prima en met 1 commando is Steam te installeren, net als op Ubuntu.

@testcees: Inderdaad. Ubuntu (of een afgeleide) zou in dit geval beter zijn dan Kali.

ben ik zeker met je eens, maar van de andere kant steam geeft die recommendation niet voor niets natuurlijk.

Dat doen ze alleen omdat ze geen 100+ distro's willen ondersteunen. Ik bedoelde ook alleen maar dat het niet zo is dat omdat zij iets aanraden dat het op andere distro's niet goed en makkelijk werkt want dat is dus wel degelijk zo ;)