Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kopete - msn  (gelezen 2593 keer)

Kopete - msn
« Gepost op: 2007/11/22, 11:46:46 »
Zit  op Gutsy met toshiba laptop.
Alles werkt behalve msn krijg ik niet aan de praat. Amsn start niet op en krijg alleen een foutmelding dat er iets ontbreekt waar ik informatie over kan vinden in de install file.

Heb nu Kopete in gebruik. lijkt me een prima programma. Chatten lukt prima. webcam (logtitech 4000) werkt prima en wordt ook uitstekend herkend onder options. Kan hem zelfs instellen, perfect beeld, maar tijdens chat kunnen we geen camera van elkaar accepteren. de knoppen er voor zitten er wel op. Ik krijg ook verzoekjes binnnen om te delen. Maar er gebeurt niets..... Mis ik een instelling of zo iets? Weet dat er ergens invisible kan aangeven, maar dat staat niet aan.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Kopete - msn
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/22, 20:40:00 »
nog even over deze posting:

Ik heb ook meerdere keren geprobeerd met Amsn te werken. Tevergeefs. krijg na opstarten direct de volgende melding:
Loading TrCximage failed. This module is needed to run aMSN. Please compile Amsn first, instruction on how to compile are located in the file install.

Verder kom ik niet. Die genoemde install file kan ik nergens vinden in het bestandssysteem. Weet iemand raad?
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Speedboy

  • Gast
Kopete - msn
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/22, 20:45:19 »
Heb je amsn via synaptic of "toepassingen > installeren/verwijderen" geinstalleerd?

Kopete - msn
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/22, 20:51:07 »
Hoi Speedboy,

Ik heb beiden geprobeerd. Ik kreeg het zelfde effect. Kreeg alleen kopete aan de praat maar geen cam contact
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Speedboy

  • Gast
Kopete - msn
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/22, 22:31:21 »
Misschien tcltls 1.5.0 nog niet geinstalleerd? zit in de synaptic als ik het mij goed herinner.

Kopete - msn
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/22, 22:35:08 »
Heb ik even gecheckt. Is geïnstalleerd.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

ReinderDijkhuis

  • Gast
Kopete - msn
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/29, 22:27:00 »
Kan zijn dat je je een TCP/UDP-poort moet aanpassen. Deze aanwijzingen hebben het voor mij mogelijk gemaakt om beeld te ontvangen en verzenden.

Kopete - msn
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/30, 08:35:14 »
Kijk eens op het internationale Kubuntu forum ivm Kopete.
Daar zit veel meer kennis van KDE dan op dit forum, werkt echt goed.

Monk.