Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wachtwoord onthouden!?  (gelezen 2990 keer)

schoappied

  • Gast
Wachtwoord onthouden!?
« Gepost op: 2007/03/24, 15:45:44 »
Firefox vraagt bij sommige sites of hij het wachtwoord moet onthouden

--- voor deze site ja ----- nu niet ------- nooit voor deze site

Nu had ik ooit bij een site voor school ingesteld dat hij mijn wachtwoord moest onthouden, helaas krijg ik nu echter nooit meer het wachtwoord en het kost me elke keer veel tijd om mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te typen.

Kan ik ook zonder dat ik de vraag krijg, instellen dat Firefox mijn wachtwoord moet/ mag onthouden voor de desbetreffende site?

CrazyCentaur

  • Gast
Wachtwoord onthouden!?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/24, 16:38:52 »
Het is niet helemaal duidelijk. Je kunt toch Remember Passwords aanvinken bij de instelingen van FF? Of bedoel je dat het Master-wachtwoord steeds gevraagd wordt? FF zal in ieder geval bij sites die voor het systeem nieuw zijn vragen of het wachtwoord in die context bewaard moeten worden. Dat is bijvoorbeeld zo als je FF ergens nieuw hebt opgezet.

schoappied

  • Gast
Wachtwoord onthouden!?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/24, 16:56:07 »
Dank voor je reactie. Wachtwoord onthouden heb ik idd aangevinkt. De gebruikersnaam en wachtwoord zijn ook onthouden, maar ze staan niet, zoals gebruikelijk, al in de vensters.... ze moeten alsnog ingetypt worden en ja dat kost elk sitebezoek tijd en dat wilden we door het onthouden van het wachtwoord juist voorkomen ;). Op andere sites krijg ik by the way wel gewoon het wachtwoord 'voorgeprogrammeerd'...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Wachtwoord onthouden!?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/24, 18:16:02 »
In firefox kan je het op de volgende manier doen:
edit>preferences
In het tabje security staat er remember passwords for sites, en daar achter een knop voor exceptions.
Druk daar op en je kan de schoolsite daaruit verwijderen.

De volgende keer dat je weer op die site komt zal firefox vragen of het wachtwoord opgeslagen moet worden.

schoappied

  • Gast
Wachtwoord onthouden!?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/24, 21:21:23 »
Helaas, hij vraagt me niets :(

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wachtwoord onthouden!?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/24, 21:27:07 »
Misschien helpt de volgende vuile maar snelle oplossing:
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: Firefox
Firefox volledig verwijderen
Firefox opnieuw installeren.

Offline Duckie

  • Lid
Wachtwoord onthouden!?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/24, 21:38:43 »
Is het ook niet zo dat als je onder Extra->privégegevens opruimen kiest, je weer de vraag krijgt over die wachtwoorden?
____________________________________________

schoappied

  • Gast
Wachtwoord onthouden!?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/24, 21:53:05 »
Mwah, dan ben ik ze allemaal kwijt, dan prefereer ik de huidige situatie want ik weet niet of ik alle wachtwoorden nog weet... ja kan ze allemaal overschrijven natuurlijk... enfin in April misschien als 'alles' nieuw wordt met Feisty
Ander tips zijn overigens nog steeds welkom =)

CrazyCentaur

  • Gast
Wachtwoord onthouden!?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/25, 07:23:38 »
Ik begrijp nog steeds niet wat je nu eigenlijk wilt, schoappied. Het antwoord op je vraag

Citaat van: schoappied
Kan ik ook zonder dat ik de vraag krijg, instellen dat Firefox mijn wachtwoord moet/ mag onthouden voor de desbetreffende site?
is in ieder geval: nee, dat kan niet, er is geen Add-functie bij dat onderdeel, wel een Remove-functie.

Wil je dus dat het wachtwoord van een website onthouden wordt, dan moet je de zaak aanvinken en daarmee actief maken. Bij elke onbekende website wordt dan gevraagd of het ww onthouden moet worden. Heb je Ja gezegd, dan komt het de volgende keer op die website automagisch in de boxjes te staan. De websites en wachtwoorden kun je in FF bekijken.

MAAR: NIET elke website staat dit toe. Als je bij banken inlogt bijvoorbeeld, word je (in ieder geval bij de Postbank) gedwongen het wachtwoord in te typen. Dat is om veiligheidsredenen. Op mijn werk zijn er een paar applicaties die dat ook doen. Misschien dat je daar tegen aan loopt. En dan is er met FF dus geen oplossing.

schoappied

  • Gast
Wachtwoord onthouden!?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/25, 13:22:17 »
Nou bij andere sites werken de tips wel. Een eigenwijze site dus, die eerst wel mijn wachtwoord bewaarde, maar nu niet meer...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Wachtwoord onthouden!?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/25, 21:00:59 »
Maak een nieuw profiel aan in Firefox:
firefox -ProfileManager

Werkt het dan wel?
Dan ligt het aan je instellingen.
Werkt het dan nog steeds niet?
Dan is het de site die het niet toestaat dat inlognamen en wachtwoorden opgeslagen worden.