Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik Android Emuleren?  (gelezen 2843 keer)

Offline bart85

  • Lid
Hoe kan ik Android Emuleren?
« Gepost op: 2013/05/18, 15:49:01 »
Ik heb de Android studio gedownload. De bedoeling is er whatsapp mee te gebruiken op de computer. De .apk heb ik al gedownload.
Het enumeleren van Android wil niet lukken.

Commando:
emulator -avd <avd_name> [<options>]

Moet ik een Virtual Machine instellen? Hoe stel ik een Android Virtual Device in voor het enumeleren?

Bart
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Offline atomos

  • Lid
Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/18, 17:03:12 »
Er zijn android virtual machienes voor virtualbox te downloaden, ik heb er 1 zelf draaien om dingen uit te proberen.

☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/18, 17:21:30 »
Als ik me niet vergis moet je voor WhatsApp op Android een sim-kaart hebben om het te kunnen activeren.
Probeer anders het alternatief Google Hangouts, dit werkt op Android, iOS, via het web en waarschijnlijk op nog vele andere manieren. Veel makkelijker dan steeds een VirtualBox te starten ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/18, 17:30:50 »
schijfje  hier weg downloaden http://www.android-x86.org/download

en in virtualbox installeren.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/18, 18:32:07 »
Het zou kunnen dat je afhankelijk van de pc/RAM/videokaart bepaalde instellingen van VirtualBox voor Android  moet aanpassen.
Dat heb ik voor een andere App daar beschreven.
Verder moet je met Gmail ingelogd zijn om Apps uit GooglePlay te halen.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline bart85

  • Lid
Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/05/18, 18:36:57 »
Hoe installeer ik de iso van android in de Virtualbox?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Offline bart85

  • Lid
Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/05/18, 18:49:56 »
Android doet het in virtualbox, maar ik heb geen muis.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Offline bart85

  • Lid
Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/05/18, 19:14:43 »
ERROR:
De virtuele machine rapporteert dat het gastbesturingssysteem geen muisintegratie ondersteunt in de huidige videomodus. U moet de muis (in)vangen door te klikken in het venster van de virtuele machine of door te drukken op de Hosttoets om de muis te kunnen gebruiken in het gastbesturingssysteem.

Wat te doen om een muis te krijgen?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/05/18, 19:32:11 »
ik heb ook geen muis in de virtuele android omgeving, maar met de tab en pijltjes toetsen kom je al een heel eind.

Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/05/18, 20:23:57 »
Als ik me niet vergis moet je voor WhatsApp op Android een sim-kaart hebben om het te kunnen activeren.
Probeer anders het alternatief Google Hangouts, dit werkt op Android, iOS, via het web en waarschijnlijk op nog vele andere manieren. Veel makkelijker dan steeds een VirtualBox te starten ;)

Behalve dat veel Nederlanders nog WhatsApp hebben...
Trouwens, je hebt inderdaad een sim-kaart nodig om het te activeren maar het hoeft geen specifiek toestel te zijn. Elk toestel met sim-kaart voldoet, je hoeft alleen maar de code uit het ontvangen smsje over te typen in WhatsApp.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #10 Gepost op: 2013/05/18, 20:59:24 »
Wat te doen om een muis te krijgen?
De instellingen aanpassen. Het compacte plaatje met de instellingen staat daar.
... iets groter staat dat in de bijlage ..., je moet geen tablet ervan maken, want daar heb je geen muis.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #11 Gepost op: 2013/05/18, 21:10:49 »
Behalve dat veel Nederlanders nog WhatsApp hebben...
Trouwens, je hebt inderdaad een sim-kaart nodig om het te activeren maar het hoeft geen specifiek toestel te zijn. Elk toestel met sim-kaart voldoet, je hoeft alleen maar de code uit het ontvangen smsje over te typen in WhatsApp.
Maar als het goed is heeft iedereen met een geactiveerd Android toestel ook Hangouts, dus dat scheelt al ;)
En ik dacht dat die code handmatig invoeren niet meer kon. Dat is in ieder geval wat ik ervaren heb.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #12 Gepost op: 2013/05/18, 21:14:21 »
Maar niet iedereen heeft Android ;) Jij gaat niet ook al beginnen he? Paar anderen op Google+ begonnen er ook al over dat Hangouts overal is maar het is gewoon niet waar: WhatsApp is op meer platformen beschikbaar dan Google+. En bovendien zit er dan ook nog een verschil tussen gebruik en activatie... WhatsApp is in Nederland veruit de populairste mobiele chatdienst.

En ja, die code handmatig invoeren werkt nog steeds. Je kunt er zelfs voor kiezen om je te laten bellen en de code door een robot uit te laten spreken.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/18, 21:22:21 door Vistaus »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #13 Gepost op: 2013/05/19, 10:58:16 »
Download de losse apk file van whatapp en installeer deze.
Geef als telefoonnummer het bestaande nummer op van je GSM.
Je krijgt daar een SMS met een activatie code.
Zo heb ik het op een tablet kunnen krijgen, maar op een andere tablet is het niet gelukt, gewoon even proberen ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #14 Gepost op: 2013/05/19, 17:23:52 »
Oke, ik dacht dat handmatig niet meer kon, maar dat kan zo te zien dus nog wel.
En nee Vistaus, ik ga niet ook al beginnen. Maar aangenomen dat Android het grootste is en dat de meeste deze ook geactiveerd hebben, heb je standaard Hangouts, Google+ daarentegen moet je eerst echt 'activeren'.
Maar dat iedereen WhatsApp heeft is in zo'n geval lastig, want WhatsApp is weer niet buiten smartphones te gebruiken, dus moet er gegrepen worden naar Virtuele Androids, iets wat ik te omslachtig vind, vandaar dat ik Hangouts als alternatief noem ;)
Daarnaast kun je Skype ook als WhatsApp 'alternatief' gebruiken, of je e-mail als 'alternatief'. Is alleen niet even handig.

@bartveurik
Daarnaast, het afwezig zijn van de muis in VirtualBox, ik weet niet hoe het met de virtuele Android uit de Android-SDK is, maar deze werkte bij mij die enkele keren dat ik het gebruikte goed, én had een muis + toetsenbord.
Als dat geen optie is, even onder de Instellingen > Ontwikkelaarsopties > onder Invoer "Aanrakingen weergeven" aanvinken. Ik weet niet of dit alleen geld voor alleen het klikken, maar misschien dat het kan helpen ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Hoe kan ik Android Emuleren?
« Reactie #15 Gepost op: 2013/05/19, 20:12:13 »
Zelfs als iedere huidige Android-gebruiker Hangouts zou gebruiken dan zou WhatsApp nog steeds groter zijn want het is op meer platformen beschikbaar dan Hangouts en het wordt ook over verschillende platformen gebruikt.
Trouwens, je hebt niet persé virtuele Android nodig. Je kunt ieder OS dat WhatsApp heeft virtueel draaien en WA installeren. Of op je tablet (behalve Android-tablets tenzij je zin hebt om te gaan rommelen).

En trouwens, ik heb van veel mensen gehoord dat je kennelijk wel Google+ moet hebben om Hangouts te kunnen gebruiken. In ieder geval voor de Chrome-extensie.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/20, 13:38:04 door Vistaus »