Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Import opties Windows->Ubuntu 11.04 falen  (gelezen 746 keer)

Offline Edwinr

  • Lid
Import opties Windows->Ubuntu 11.04 falen
« Gepost op: 2011/09/18, 18:07:52 »
Bij de Ubuntu installatie kreeg ik de mogelijkheid om mijn Firefox-profiel,Mijn documenten en de mijn afbeeldingen map vanuit mijn Windows 7 installatie te importeren.
Al mijn windows accounts werden exact herkend(De namen althans, er stond geen informatie over inhoud\grootte van de te kopieëren mappen) dus ik nam aan dat Ubuntu de gegevens correct herkend had.  Helaas bleek toen Ubuntu geïnstalleerd en opgestart was er helemaal niets gekopiëerd te zijn.( De mappen Music,Pictures en Documents zijn helemaal leeg; ik opende de Firefox -Profilemanager toen bleek er slechts één profiel(Default) te bestaan)

Aangezien ik toch zeker wilde weten of ik geen fout had gemaakt, installeerde ik Ubuntu opnieuw, maar helaas is er weer niets gekopiëerd.
Ik heb google afgespeurd naar een oplossing, maar helaas vond ik enkel één topic waarin iemand vroeg hoe dit importeerscript vanuit een reeds bestaande Ubuntu-installatie gestart moest worden. Nu is mijn vraag: Wat is hier fout gegaan? Is er iets serieus mis of is dit gewoon een brakke feature?

OS; Ubuntu 11.04(64-bit)\WIndows 7 Ultimate(64-bit)(Deze zijn fysiek gescheiden, staan op twee verschillende HDD's)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Import opties Windows->Ubuntu 11.04 falen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/18, 18:13:50 »
Ik gebruik die invoer-optie zelf nooit, omdat ik m'n Ubuntu liever "schoon" opbouw. Dus ik kan je niet rechtstreeks helpen.

Maar wellicht wel indirect: de bladwijzers van je Firefox in Windows, kun je als volgt overnemen in Ubuntu: http://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie#TOC-Eerst-de-belangrijke-bestanden-redd
(punt b, linkerkolom).

Offline Edwinr

  • Lid
Re: Import opties Windows->Ubuntu 11.04 falen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/18, 18:23:07 »
Dan ziet het er helaas naar uit dat ik het handig zal moeten doen zoals in uw link beschreven staat. ;) Maar gelukkig is het allemaal niet zo ingewikkeld(Ik dacht dat Firefox-Windows en Firefox-Ubuntu profielen onuitwisselbaar zonder omzetting zouden zijn, maar ik kan dus gewoon kopiëren>Plakken.)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Import opties Windows->Ubuntu 11.04 falen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/18, 18:29:44 »
Trouwens nog een tip, nu je toch bezig bent met Firefox: hier vind je wat manieren om Firefox optimaal in te stellen: http://sites.google.com/site/computertip/firefox

Succes!  :)

Offline Edwinr

  • Lid
Re: Import opties Windows->Ubuntu 11.04 falen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/18, 19:27:52 »
De algehele site waar dat artikel opstaat zit vol met interessante artikelen, Bedankt!:D
Nu had ik nog een heel kort vraagje :
-Ik heb al eerder wat ervaring met LInux(Ik had een Dualboot met Windows en Ubuntu om een beetje met die laatste te kunnen spelen, nooit heel serieus) maar ik heb Gnome weer als standaard ingesteld omdat ik Unity erg vervelend vind aanvoelen en ik heb via Deze tutorial de close en maximize knoppen naar rechts verplaatst. Kan dit nog problemen geven met programma's dat zij bijv. Gnome niet meer ondersteunen of dat ze er niet meer overweg kunnen dat de knoppen verplaatst zijn?(Ik neem aan dat dat laatste geen probleem moet zijn)
Excuses voor de vele vragen, maar ik ben nog vrij nieuw in Linuxland. 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Import opties Windows->Ubuntu 11.04 falen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/18, 19:37:36 »
Je hoeft daardoor geen enkel probleem te verwachten.  :)

Offline Edwinr

  • Lid
Re: Import opties Windows->Ubuntu 11.04 falen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/18, 20:21:45 »
Neer zetjes dat dat gewoon goed werkt. Ik herinner me nog dat ik voor mijn vader de DPI instellingen op Windows naar 125% had gezet en dat sommige programma's gewoon niets meer deden.(Lege GUI's).