Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android op Samsung NC10 Netbook  (gelezen 3646 keer)

Android op Samsung NC10 Netbook
« Gepost op: 2012/02/21, 09:10:00 »
Hoi,

Ik heb gister wat gespeeld met de verschillende Android versies op mijn netbook.

De versie die ik uiteindelijk heb geinstalleerd, is versie android-x86-4.0-eeepc-20120101.iso http://www.android-x86.org/download
Deze werkt tot nu toe prima. Ik krijg alleen bij het opstarten een melding, "Warning, not an ASUS tablet."
maar er wordt doorgestart, en alles werkt gewoon perfect.

mvg, Flip

Re: Android op Samsung NC10 Netbook
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/21, 11:17:06 »
Dat is leuk, maar misschien zou je iets meer inhoudelijk kunnen vertellen over je ervaring ;)

Re: Android op Samsung NC10 Netbook
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/21, 11:27:15 »
Kan Android ook op een desktop geïnstalleerd worden ?
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: Android op Samsung NC10 Netbook
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/21, 11:38:48 »
Kan Android ook op een desktop geïnstalleerd worden ?

Als je even de link in de openingspost had gevolgd dan had je deze vraag niet hoeven stellen ;)
http://www.android-x86.org/download

Re: Android op Samsung NC10 Netbook
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/21, 12:13:08 »
Hoi,

Mijn ervaring met Android op mijn netbook, is gewoon hartsikke goed.
Het systeem werkt goed, bijna alle apps die ik installeer werken.
Ik heb geen GPS aan boord, en geen SIM, dus programma's die daar gebruik van maken werken niet echt.
Eventueel kun je de locatie instellen via wifi (voor weerbericht en dergelijke).

Het is leuk, omhier mee te werken. Ik heb ook al een hele tijd een smartphoen met android erop, maar dat is een hoop gepriegel.
Wat ik momenteel gebruik is: Internet, MSN, Email, Telebankieren, Horoscoop, Weerbericht, Office pakket, enkele apps zoals Appie van AH, Omroep Brabant nieuws, Buienradar, Ebook reader.

Het is en blijft uitproberen. Het systeem vervangt geen laptop, maar mensen die eigenlijk alleen maar gebruik maken van internet, email en Chatten, hebben geen computer nodig, die kunnen met een Tablet goed uit de voeten.

Als je de mogelijkheid hebt, moet je het echt eens uitproberen. En ja, je kunt het uitproberen op een Desktop. Alleen, het grubmenu laat alleen Android zien en Windows.
Mijn Ubuntu partitie ziet hij niet. Als ik uitgespeeld ben met mijn netbook en Android, moet ik via een Live USB mijn Ubuntu partitie weer instellen.

Maar dat is geen probleem.

Offline ruujan

  • Lid
Re: Android op Samsung NC10 Netbook
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/21, 14:50:20 »
Hé bedankt. Nu kan ik alvast wat stoeien met ICS voor de officiële update komt voor m'n Transformer. Ik heb hier nog een oude Aspire One die toch niet echt gebruikt wordt.

Klein probleempje heb ik al wel. De browser blijft zwart. Geen idee waar dat in zit. Gmail werkte meteen en ook de agenda zie ik.


Re: Android op Samsung NC10 Netbook
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/21, 16:36:17 »
Hoi,

Ik heb hetzelfde met de browser. Ook met het standaard email programma blijven beelden enz. zwart.

Daarom heb ik als browser exsoul geinstalleerd en als mail programma Multimedia Email.
Beide zijn verkrijgbaar in de market, en werken wel goed.

mvg, Flip

Offline ruujan

  • Lid
Re: Android op Samsung NC10 Netbook
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/22, 17:00:19 »
De 3.2 versie werkt wel gewoon. Nog maar even wachten, denk ik. Die 4.0 port heeft niet voor niet devel in de naam staan.

Re: Android op Samsung NC10 Netbook
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/25, 21:10:32 »
Ja, ik weet dat 3.2 werkt, maar ik wil een tablet aanschaffen, en daarom ben ik bezig om alles eens te bekijken.
En dan wil ik wel een tablet met versie 4 erop, vandaar.

Offline ruujan

  • Lid
Re: Android op Samsung NC10 Netbook
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/26, 20:14:00 »
Ik heb intussen versie 4 op de transformer. Dat werkt prima. De aspire one heeft m'n dochter even geprobeerd, maar het scherm draait soms en dan is het wel lastig werken.