Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iemand ervaring met de Gazelle Professional van System76?  (gelezen 1181 keer)

Offline Nardon

  • Lid
Iemand ervaring met de Gazelle Professional van System76?
« Gepost op: 2013/04/07, 21:18:08 »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn huidige is nu 4 jaar oud dus begint aardig gedateerd te raken qua hardware. :P Mijn favoriete OS is natuurlijk Ubuntu, dus ik dacht laat ik eens kijken of er een beetje goeie laptops waren met Ubuntu voor geïnstalleerd. Al snel vond ik dus System76. Qua prijs/performance is het ook niet verkeerd, omgerekend  ongeveer €800,- voor o.a. een Core i7 processor, 8GB DDR III geheugen en een full HD beeldscherm. Probleem is alleen dat het geïmporteerd moet worden naar Nederland want het is een Amerikaans bedrijf.

Ik vroeg me af of er op dit forum iemand is die ook al een keer een product heeft gekocht bij System76. Hoe kwam het product aan? Hoe hoog waren de kosten voor het verzenden naar Nederland en wat was de levertijd? Ik ben erg te spreken over deze laptop, maar ben toch een beetje huiverig voor het kopen van producten in het buitenland..

Alvast bedankt!

« Laatst bewerkt op: 2013/04/07, 22:13:13 door Vistaus »

Offline rja

  • Lid
Re: Iemand ervaring met de Gazelle Professional van System76?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/07, 22:50:29 »
Ik zou geen computer kopen in het buitenland.

Je zal maar de garantie nodig hebben.

Dan ben je in de aap gelogeerd.


Re: Iemand ervaring met de Gazelle Professional van System76?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/07, 23:04:23 »
Ik zou geen computer kopen in het buitenland.

Je zal maar de garantie nodig hebben.

Dan ben je in de aap gelogeerd.



Dat verschilt per fabrikant. Ik had mijn tablet ook in het buitenland gekocht en HP biedt gewoon garantie op de tablet. Zelfde voor mijn smartphone en mijn moeders smartphone. En zo geldt dat voor System76 ook; ze bieden gewoon garantie op hun producten, maakt niet uit waar je woont.

Offline rja

  • Lid
Re: Iemand ervaring met de Gazelle Professional van System76?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/07, 23:09:24 »
Dat verschilt per fabrikant. Ik had mijn tablet ook in het buitenland gekocht en HP biedt gewoon garantie op de tablet. Zelfde voor mijn smartphone en mijn moeders smartphone. En zo geldt dat voor System76 ook; ze bieden gewoon garantie op hun producten, maakt niet uit waar je woont.
Dan zul je toch de verzendkosten van en naar System76 moeten betalen.

Dat zal toch in de papieren lopen.


Re: Iemand ervaring met de Gazelle Professional van System76?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/07, 23:32:48 »
Dat verschilt per fabrikant. Ik had mijn tablet ook in het buitenland gekocht en HP biedt gewoon garantie op de tablet. Zelfde voor mijn smartphone en mijn moeders smartphone. En zo geldt dat voor System76 ook; ze bieden gewoon garantie op hun producten, maakt niet uit waar je woont.
Dan zul je toch de verzendkosten van en naar System76 moeten betalen.

Dat zal toch in de papieren lopen.



Nee, net als binnen Nederland betaalt System76 die verzendkosten; gewoon UPS pickup.