Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.  (gelezen 885 keer)

Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Gepost op: 2015/05/21, 20:08:25 »
Hallo iedereen,

Aangezien ik geen antwoord krijg op het Linux mint forum doe ik het hier. Ik heb reeds Ubuntu geïnstalleerd en ben daarna overgegaan op Linux Mint. Ik kwam tot de conclusie dat het toch niks voor mij was. Ik wilde dus weer terug naar Windows 7. Echter, iedere keer wanneer ik de iso voor windows 7 op een dvd brandde met Infrarecorder en ik vervolgens deze wilde booten op mijn pc met Linux, gebeurde er niks en startte automatisch Linux Mint op. Ik hoorde toen iets over een partitie verwijderen met Gparted dus deed ik dat. Aangezien ik een grote newbie ben op het gebied van Linux heb ik wat rondgebazuind, waarna ik de partitie die gebruikt werd heb verwijderd. Daarna startte ik de pc opnieuw op met de windows 7 cd erin, maar toen kreeg ik een scherm waarop iets stond van error: no such partition, en nog iets met grub rescue. Ik weet niet zo goed waar ik nu moet beginnen om het probleem op te lossen, maar het komt erop neer dat ik gewoon alles weer wil voordat ik Linux kreeg, dus met Windows 7 erop. Ik heb momenteel de Windows 7 iso op een dvd-r gebrand staan dus deze heb ik paraat, maar wat kan ik nu het beste doen?

JohPoe

  • Gast
Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/21, 20:26:26 »
Vraagje:

kun je het systeem wel opstarten met een Live Linux DVD?


Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/21, 20:34:24 »
Vraagje:

kun je het systeem wel opstarten met een Live Linux DVD?


Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar je bedoelt dus dat ik bij het opstarten naar het boot menu ga (in mijn geval door op F12 te drukken) en daar opstart met een DVD waar een live versie van Linux op staat?

JohPoe

  • Gast
Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/21, 20:40:14 »
Vraagje:

kun je het systeem wel opstarten met een Live Linux DVD?


Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar je bedoelt dus dat ik bij het opstarten naar het boot menu ga (in mijn geval door op F12 te drukken) en daar opstart met een DVD waar een live versie van Linux op staat?

Jip.
Wil die wel starten dan kan je de conclusie trekken dat je WIN7 iso niet correct is.
Wil die niet starten dan is je boot volgorde misschien niet goed ingesteld (dan niet F12 gebruiken maar echt in de BIOS aanpassen)
Wil het nog niet dan kan het ook aan je DVD speler liggen.

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/21, 20:46:59 »
Ik zit nu op m'n werk en ik kom rond tien over 9 thuis, dus dan zal ik eens proberen te booten met Linux Mint bijvoorbeeld. Enige oplossingen als dit ook niet werkt?

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #5 Gepost op: 2015/05/21, 20:49:31 »
Heb je de Win DVD al geprobeert te starten op een andere PC ?
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL


Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #7 Gepost op: 2015/05/21, 21:32:04 »
Hallo iedereen,

Ik zit nu in ieder geval geboot op een live versie van linux mint. Ik ben nu op het bureaublad, maar natuurlijk wil ik terug naar windows 7.  Even kijken of ik er zelf uitkom hoor.

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #8 Gepost op: 2015/05/21, 21:40:31 »
Bij het eerste loop ik in ieder geval al vast (bij de link die een van jullie net stuurde) Ik weet dus niet hoe ik aan een juiste ISO kom en ik snap niet echt wat ze er zeggen. Kan iemand me helpen? Ben echt ten einde raad.

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #9 Gepost op: 2015/05/21, 21:57:56 »
Onthoud ook dat ik op het moment HELEMAAL geen OS heb geïnstalleerd.

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #10 Gepost op: 2015/05/21, 22:01:57 »
Je kan ook een STEUNPUNT contacteren; kijk daarvoor de link in mijn onderschrift.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #11 Gepost op: 2015/05/21, 22:04:29 »
Je kan ook een STEUNPUNT contacteren; kijk daarvoor de link in mijn onderschrift.

Ben niet zo van de computerhulp van iemand anders, ik doe dit liever zelf. Overigens woon ik in de omgeving Roosendaal en is het dichtste bij in Tilburg, wat eigenlijk helemaal niet zo dichtbij is. Toch bedankt voor het aanbod!

Offline Henkp

  • Lid
Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #12 Gepost op: 2015/05/21, 22:06:47 »
Je kan ook een STEUNPUNT contacteren; kijk daarvoor de link in mijn onderschrift.

Ben niet zo van de computerhulp van iemand anders, ik doe dit liever zelf. Overigens woon ik in de omgeving Roosendaal en is het dichtste bij in Tilburg, wat eigenlijk helemaal niet zo dichtbij is. Toch bedankt voor het aanbod!

Citaat
Ben niet zo van de computerhulp van iemand anders, ik doe dit liever zelf.

Dan begrijp ik even niet wat je hier op dit forum te zoeken hebt!!

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #13 Gepost op: 2015/05/21, 22:08:15 »
Je kan ook een STEUNPUNT contacteren; kijk daarvoor de link in mijn onderschrift.

Ben niet zo van de computerhulp van iemand anders, ik doe dit liever zelf. Overigens woon ik in de omgeving Roosendaal en is het dichtste bij in Tilburg, wat eigenlijk helemaal niet zo dichtbij is. Toch bedankt voor het aanbod!

Citaat
Ben niet zo van de computerhulp van iemand anders, ik doe dit liever zelf.

Dan begrijp ik even niet wat je hier op dit forum te zoeken hebt!!

Haha, sorry voor dat misverstand! Nee ik bedoel meer dat ik geen zin heb in dat aan huis komen enzo. Ik krijg liever gewoon hulp via een forum snap je.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #14 Gepost op: 2015/05/21, 22:10:19 »
Ja ik begrijp heel veel.

Maar heb je de recover schijven van Windows dan niet?.

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #15 Gepost op: 2015/05/21, 22:11:19 »
Die heb ik nooit gehad, mijn computer is een simpele Windows 7 van de Aldi van een jaar of 5 geleden.

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #16 Gepost op: 2015/05/21, 22:13:06 »
Ik heb nu de windows 7 recovery gedownload en het iso'tje op een dvd gebrand, waarna ik deze geboot heb op mijn computer, maar helaas, na het ''windows is loading files'' krijg ik de error:

Windows has has encountered a problem communicating with a device connected to your computer.

This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM drive that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and then restart your computer.

If you continue to receive this error message, contact the hardware manufacturer.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #17 Gepost op: 2015/05/21, 22:16:22 »
Die heb ik nooit gehad, mijn computer is een simpele Windows 7 van de Aldi van een jaar of 5 geleden.

Tja dan ben je wel heel erg simpel, daar je met Windows altijd zelf recover DVD's aan moet maken.
En nu heb je wat Windows betreft een heel groot probleem.

Wat je nu nog kunt doen of een nieuwe Win 7 OEM versie aanschaffen.
Of zorgen dat je Linux Mint 17.1 of Ubuntu 14.04 draaiend krijg.

En hou er goed rekening mee dat dit geen Windows forum is.

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #18 Gepost op: 2015/05/21, 22:16:46 »
Ik heb nu de windows 7 recovery gedownload en het iso'tje op een dvd gebrand, waarna ik deze geboot heb op mijn computer, maar helaas, na het ''windows is loading files'' krijg ik de error:

Windows has has encountered a problem communicating with a device connected to your computer.

This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM drive that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and then restart your computer.

If you continue to receive this error message, contact the hardware manufacturer.
Volgens mijn bescheiden mening dien je te recoveren via de recovery PARTITIE en niet via een schijfje.
Dus je zou met Gparted een verborgen partitie moeten aanmaken (of de bestaande gebruiken) en langs daar je recovery van Windows 7 laten lopen.

Deze ingreep is niet echt moeilijk maar je moet goed weten wat je doet.

Edit: in je eerste post lees ik (nu pas) dat je een installatie DVD hebt van W7 , klopt dat (dus een heuse echte W7 install DVD ? ) ?
Als dat zo is dien je een LiveSessie te draaien met Ubuntu en vervolgens met Gparted de ganse schijf te wissen en te formatteren naar NTFS . Van daar uit zou je probleemloos W7 kunnen installeren.
Heb je ten andere een CD of iets anders met alle drivers van je laptop  ?

Kleine noot: ik hoop voor je dat we hier legaal bezig zijn; anders gaat dit topic meteen op slot ;)
« Laatst bewerkt op: 2015/05/21, 22:23:58 door Joshua Orbit »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #19 Gepost op: 2015/05/21, 22:23:02 »
Ik heb nu de windows 7 recovery gedownload en het iso'tje op een dvd gebrand, waarna ik deze geboot heb op mijn computer, maar helaas, na het ''windows is loading files'' krijg ik de error:

Windows has has encountered a problem communicating with a device connected to your computer.

This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM drive that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and then restart your computer.

If you continue to receive this error message, contact the hardware manufacturer.
Volgens mijn bescheiden mening dien je te recoveren via de recovery PARTITIE en niet via een schijfje.
Dus je zou met Gparted een verborgen partitie moeten aanmaken (of de bestaande gebruiken) en langs daar je recovery van Windows 7 laten lopen.

Deze ingreep is niet echt moeilijk maar je moet goed weten wat je doet.

En zou je mij in het kort kunnen uitleggen hoe ik dat precies kan doen?

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #20 Gepost op: 2015/05/21, 22:25:42 »
Volgens mijn bescheiden mening dien je te recoveren via de recovery PARTITIE en niet via een schijfje.

Ik ben het met Joshua eens.

Als er geen ubuntu meer aanwezig is, dan kan je de methodes van Windows volgen,
zie When I boot I get the following msg: "error: no such partition"

Offline Henkp

  • Lid
Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #21 Gepost op: 2015/05/21, 22:27:05 »
Probeer eens F7 om in die recover partitie te komen van die Aldi Pc.
Wand al ik het goed heb staat daar inderdaad een verborgen partitie op.

Of zoek even met Google hoe je hem kan recoveren.

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #22 Gepost op: 2015/05/21, 22:32:27 »
Ik denk dat we hier eerst een grote vraag moeten stellen aan Stefalicious:

- Heb je een installatie DVD van Windows 7 ?
- Heb je een RECOVERY DVD van die Aldi PC ? (en zo ja hoe kom je eigenlijk daaraan  ?)

Kan je een screenshot maken vanuit een LiveSessie met Mint of Ubuntu, van je schijf op dit moment en deze hier even posten ? Kijk even hier ivm posten van een foto: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=70679.msg779930#msg779930

Die dingen moeten we eerst uitklaren voor we überhaupt verder kunnen gaan .
« Laatst bewerkt op: 2015/05/21, 22:34:23 door Joshua Orbit »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #23 Gepost op: 2015/05/21, 22:36:38 »
Ik denk dat we hier eerst een grote vraag moeten stellen aan Stefalicious:

- Heb je een installatie DVD van Windows 7 ?
- Heb je een RECOVERY DVD van die Aldi PC ? (en zo ja hoe kom je eigenlijk daaraan  ?)

Kan je een screenshot maken vanuit een LiveSessie met Mint of Ubuntu, van je schijf op dit moment en deze hier even posten ? Kijk even hier ivm posten van een foto: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=70679.msg779930#msg779930

Die dingen moeten we eerst uitklaren voor we überhaupt verder kunnen gaan .

De eerste twee vragen kan ik met ja beantwoorden. Wel zijn ze via torrents gedownload en op een DVD gebrand. Het probleem is dus dat de installatie dvd niet herkend wordt blijkbaar, en ik bij de recovery dvd dus de foutmelding krijg die ik net postte. Betreft een screenshot van de schijf, bedoel je dat ik dit moet doen in gparted?

Re: Groot probleem, bang dat ik dit niet meer kan oplossen.
« Reactie #24 Gepost op: 2015/05/21, 22:41:32 »
Dan is het verdict gevallen: we zijn hier ILLEGAAL bezig (Windows kan je niet legaal van een torrent halen ;) ) en dus gaat dit topic hermetisch op SLOT.

We zijn geen beulen; als laatste hulp wil ik je nog dit meegeven:

http://www.medion.com/be/nl/service/_lightbox/herstel.php  (dit ter info)

en voor officiële installatiehulp: http://windowsforum.com/

Voor Linux kan je steeds bij ons terecht, dan nodig ik je uit een nieuw topic te beginnen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort