Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een "beantwoord" vinkje  (gelezen 14993 keer)

Offline wutnubu

  • Lid
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #25 Gepost op: 2007/06/29, 06:30:54 »
Zo en nu maar eens flink naar buiten profox, vitamientjes opdoen.

Geweldig die snelheid, zo komen we er wel.

Groet

DPC

  • Gast
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #26 Gepost op: 2007/06/29, 06:31:14 »
Op zich een heel goed idee, alleen vaak is het zo dat de TS een eind in de goede richting geholpen wordt, en het resultaat niet kenbaar maakt, en in dat bepaalde topic niets meer van hem laat horen.

Wie zal dan bepalen of het vraagstuk in dat topic opgelost is?
Het lijkt mij iig nuttig om gebruikers hier ook eens op te wijzen.

Verder natuurlijk een +1

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #27 Gepost op: 2007/06/29, 06:59:55 »
Citaat van: DPC
alleen vaak is het zo dat de TS een eind in de goede richting geholpen wordt, en het resultaat niet kenbaar maakt, en in dat bepaalde topic niets meer van hem laat horen.

Wie zal dan bepalen of het vraagstuk in dat topic opgelost is?
Indien andere gebruikers aangeven dat zij met hetzelfde probleem kampten en dat nu opgelost is kan een moderator steeds nog het opgelost vlaggetje doen wapperen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #28 Gepost op: 2007/06/29, 10:51:46 »
Pastebin.com werkt niet me, zet hem eens op paste.ubuntu-nl.org

Offline Soul-Sing

  • Lid
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #29 Gepost op: 2007/06/29, 11:14:51 »
Citaat van: Dennis
Pastebin.com werkt niet me, zet hem eens op paste.ubuntu-nl.org
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ')' in /home/dennis/web/forum/lang/Dutch/forum.php on line 11

kun je hier wat aan doen dennis?


An error was encountered
File: /home/dennis/web/forum/include/dblayer/mysql.php
Line: 58

PunBB reported: Unable to connect to MySQL server. MySQL reported: Lost connection to MySQL server during query

en deze....

Offline Soul-Sing

  • Lid
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #30 Gepost op: 2007/06/29, 11:32:35 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: Dennis
Pastebin.com werkt niet me, zet hem eens op paste.ubuntu-nl.org
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ')' in /home/dennis/web/forum/lang/Dutch/forum.php on line 11

kun je hier wat aan doen dennis?


An error was encountered
File: /home/dennis/web/forum/include/dblayer/mysql.php
Line: 58

PunBB reported: Unable to connect to MySQL server. MySQL reported: Lost connection to MySQL server during query

en deze....
opgelost....

Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #31 Gepost op: 2007/06/29, 11:39:06 »
Uiteraardt :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #32 Gepost op: 2007/06/29, 17:21:18 »
Dennis: pastebin.com werkt wel, maar is gewoon héél traag, ik zal het wel ff op paste.ubuntu-nl.org zetten want ik heb nog enkele kleine veranderingen toegepast daarnet. Ik wist niet dat paste.ubuntu-nl.org ook een diff syntax had :) leuk!

Aanpassingen:

* optie om opgeloste onderwerpen te verbergen (en terug weer te geven) in de topiclijsten (deze instelling wordt opgeslagen als een optie per gebruiker)

* patch beter getest (en hiermee 2 schoonheidsfoutjes opgelost)

je kan zelf nog wat rondtesten op http://ubunl.debianbox.be
forum admin: wwww; ww (Engelstalig)
gewone gebruiker: test; test (Nederlandstalig)
(PS: taal veranderen, registratie, en nog enkele andere dingen gaat niet rechtstreeks op dat testforum, en ik heb ook geen zin om dat te fixen omdat het toch maar als test bedoeld is)

1/3 diff: http://paste.ubuntu-nl.org/27777/
2/3 nieuwe files: http://paste.ubuntu-nl.org/27778/
3/3 .htaccess/style: http://paste.ubuntu-nl.org/27779/

PS: De 2 nieuwe files zitten ook in de diff verwerkt, maar ik dacht dat ze zonder die diff makkelijker toe te voegen waren (dan zit je niet met dat + gedoe voor elke lijn -- nogal onhandig als je het handmatig zou willen wegdoen)

dat zou alles moeten zijn (euh.. misschien toch eerst maar een backupje maken voor alle zekerheid :P)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #33 Gepost op: 2007/06/29, 18:01:27 »
Ik ga toch geen diffs toepassen ;) Heb dat van vanochtend al erin gezet (en een stapel verbeteringn gedaan ;)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #34 Gepost op: 2007/06/29, 18:13:32 »
Citaat van: Dennis
Ik ga toch geen diffs toepassen ;) Heb dat van vanochtend al erin gezet (en een stapel verbeteringn gedaan ;)
Achja, nu zie ik het test topic pas :) is inderdaad wel beter/sneller zonder die (eigenlijk onnodige) bevestiging enzo. Good job.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #35 Gepost op: 2007/06/29, 18:49:14 »
Dankzij Dennis zijn snelle reactie (en verbeteringen van Dennis aan de patch) is het 'markeer als opgelost'-systeem nu actief op het forum :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #36 Gepost op: 2007/06/29, 18:56:13 »
Leuk de topicstarter kan nu zijn eigen post "Markeren als opgelost".
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #37 Gepost op: 2007/06/29, 19:02:32 »
Opgelost blij dat te horen :D
Ziet er gelijk een stuk leuker uit ook en overzichtenlijker ! :)
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline siegi

  • Lid
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #38 Gepost op: 2007/06/29, 19:08:07 »
Mooi is deze functie wel maar misschien kan je nu onderaan op de startpagina bij nieuwe bijdragen, onbeantwoorde berichten ook onopgeloste topics bijzetten lijkt me wel handig.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #39 Gepost op: 2007/06/29, 19:33:48 »
Citaat van: siegi
Mooi is deze functie wel maar misschien kan je nu onderaan op de startpagina bij nieuwe bijdragen, onbeantwoorde berichten ook onopgeloste topics bijzetten lijkt me wel handig.
Mja, dat vind ik niet, want dan tellen ook alle oude posts mee die misschien wel zijn opgelost maar nog niet gemarkeerd zijn, en ik heb geen zin om die allemaal (+11000 topics) te controleren, jij wel? :P
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

schoappied

  • Gast
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #40 Gepost op: 2007/06/29, 19:55:23 »
Lijkt me een goed idee :)
Leuk ook op welke manier er aan zoiets gesleuteld wordt :)
Kijken hoe het bevalt op de langere termijn....

Wel one comment: Ik vind de aanduiding nu wel erg onrustig. Het zou van mij wel wat subtieler mogen. Dit zou kunnen door een vinkje (vergelijkbaar met het stipje welke je nu krijgt als je een bericht hebt bijgedragen aan een topic) of anders zou de kleur wellicht wat minder opvallend en fel moeten zijn. Nu vallen de opgeloste topics het meeste op, en nu het nieuw is is dat leuk, maar het zou beter zijn als de niet opgeloste vragen het meeste naar voren sprongen.
Wellicht kan de kleur ook minder fel en een kleur welke beter bij de forum/ubuntu kleuren past lijkt me beter, wat lichter rood richting oranje of wellicht iets met bruin....

edit: heb nog eens gekeken en ben het helemaal met mezelf eens, te fel, geen passende kleur en qua opvallendheid moet het net andersom... ;)

edit2: het zou wel mooi zijn als dat vierkantje voor de bijdrage een andere kleur krijgt.
Ook kan je overwegen om niets met kleur te doen, maar alleen [opgelost] neerzet..

edit3: Nadeel van dit systeem is dat er soms ook mensen doorgaan op de vragen van de topicstarter, een nieuwe vraag of een nieuwe wending dus, met soms nuttige informatie. Deze flexibiliteit haal je er nu uit.

Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #41 Gepost op: 2007/06/30, 00:47:00 »
Citaat van: schoappied
edit3: Nadeel van dit systeem is dat er soms ook mensen doorgaan op de vragen van de topicstarter, een nieuwe vraag of een nieuwe wending dus, met soms nuttige informatie. Deze flexibiliteit haal je er nu uit.
Vaak kan het daarom ook handig zijn om een nieuw topic te starten. Als iemand goede informatie toevoegd, dan is er toch nog geen probleem? Het probleem is dan immers nog steeds opgelost. Ik vind het prima zo :)

Nice werk :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #42 Gepost op: 2007/06/30, 00:56:43 »
schoappied: jouw opmerking bij edit 1 en 2 is al opgelost.. er worden geen aparte kleuren gebruikt :)

en ik ben het eens met vlerknozem wat betreft het gescheiden houden van onderwerpen.. als een onderwerp is opgelost door een bepaalde handeling zou dat ook voor iemand anders de oplossing moeten zijn, indien dat niet zo is, is er waarschijnlijk een ander probleem dat daaraan gerelateerd is.... en desnoods/eventueel kan het topic ook weer van status opgelost naar niet opgelost gezet worden door een moderator.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline wutnubu

  • Lid
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #43 Gepost op: 2007/06/30, 07:41:57 »
Lieden,

Dank en geweldig snel, binnen twee daagjes maar liefst.

Maar (ik kijk vast niet goed) hoe zie het in de overzicht pagina "recent" en "jouw bijdragen", daar is het namelijk handig i.v.m. klikbesparing.

Die oude topics wil ik (mede) wel doorlopen kan ik nog wat van leren...

Groet

Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #44 Gepost op: 2007/06/30, 11:49:06 »
Daar staat het idd nog niet bij, goed punt.

schoappied

  • Gast
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #45 Gepost op: 2007/06/30, 15:36:18 »
Citaat van: profoX
schoappied: jouw opmerking bij edit 1 en 2 is al opgelost.. er worden geen aparte kleuren gebruikt :)

en ik ben het eens met vlerknozem wat betreft het gescheiden houden van onderwerpen.. als een onderwerp is opgelost door een bepaalde handeling zou dat ook voor iemand anders de oplossing moeten zijn, indien dat niet zo is, is er waarschijnlijk een ander probleem dat daaraan gerelateerd is.... en desnoods/eventueel kan het topic ook weer van status opgelost naar niet opgelost gezet worden door een moderator.
Zo is het al beter! :)

Wordt het nu ook de uitdaging om 's avonds (bijna) geen opgeloste vragen meer op het forum te hebben staan? :D

Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #46 Gepost op: 2007/06/30, 21:49:00 »
Bijna geen onopgeloste :)

schoappied

  • Gast
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #47 Gepost op: 2007/06/30, 21:51:21 »
Citaat van: Dennis
Bijna geen onopgeloste :)
Ja dat is ook een goed plan zeg, ge bekijkt het helemaal vanaf de andere kant ;)

Offline wutnubu

  • Lid
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #48 Gepost op: 2007/07/01, 09:46:11 »
'k heb het weer op onopgelost gezet, zie vorige opmerking.

Groet

Offline oemoeta

  • Lid
Een "beantwoord" vinkje
« Reactie #49 Gepost op: 2007/07/02, 10:51:03 »
Is het eigenlijk mogelijk om de titel van een topic nog te wijzigen? Ik ben begonnen met een heel algemene titel ("nog eens draadloos probleem") omdat ik totaal niet wist wat er precies aan de hand was, maar nu ik weet wat het probleem was, zou ik de titel wat duidelijker willen maken zodat anderen met hetzelfde probleem sneller het topic terugvinden. Als dit alleen door een moderator kan veranderd worden: een betere titel voor het topic zou zijn "aan/uit knop voor draadloos laten werken onder ubuntu"

(OK, hiermee zal ik nog niet meteen de Wablieft-prijs voor duidelijk taalgebruik krijgen, maar 't zegt toch al iets meer dan de eerste titel...)