Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie van wifi printer Canon MX515  (gelezen 1810 keer)

Offline Tonubuntu

  • Lid
installatie van wifi printer Canon MX515
« Gepost op: 2014/03/29, 21:46:22 »
Ik ben gloedje nieuw in Linux. Heb 12.04 lts geïnstalleerd. Wil heel graag ook ubuntu 12.04 lts kunnen printen . Op twee andere pc's is onder Windows de draadloze printer m.b.v. bijgeleverde installatie cd-rom moeiteloos gelukt. Ben inmiddels een paar dagen aan het zoeken naar de drivers. Helemaal niet erg want door dingen die ik hierdoor tegenkom leer ik weer van. Ja, ik weet het inmiddels: Er is meer nodig dan alleen de drivers te (kunnen) installeren.
Ubuntu vindt mijn draadloze printer gewoon. Echter de MX515 (mx510 Series) staat niet in de database. Hoe nu verder? Heb ook gezocht op de canonsite maar die verteld doodleuk dat er voor de mx510 series geen drivers voor os Linux is!  Ook na meermalen gegoogeld te hebben is dit zonder resultaat gebleven. Voor ik het vergeet: ik heb reeds synaptic geinstalleerd. Heb ik hier wat aan? Er zijn meer package programma's ben ik achter. Om heel eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer. Help a.u.b.
Groet
Ton


Offline Tonubuntu

  • Lid
Re: installatie van wifi printer Canon MX515
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/01, 21:40:01 »
Pjotr, Eindelijk tijd  gevonden om jouw url uit te gaan voeren.
YES, het is gelukt!! Eerst het bestand uitgepakt met GDebi pakketinstalleerder en geïnstalleerd. Dit lukte niet. Zag geen printer staan in printerbeheer (local host). Toen het deb-bestandje laten installeren via softwarecentrum. Het gaf aan dat de installatie gelukt was (vinkje). In 1e instantie wederom geen printer te zien. Teleurstelling alom totdat ik op het idee  kwam om het systeem te laten zoeken naar een printer. Eerst de printer natuurlijk aangezet voor in het netwerk (wifi). En... Eureka! De printer werd gevonden, weliswaar onder een andere aanvullend nummer als eerder (ik denk dat het 1e nummer van de scanner is maar daar ga ik  later mee aan de slag), maar het werkte nadat het stuurprogramma hiervan door het systeem werd gevonden. Een prachtige printer test pagina rolde uit de printer.
Beste Pjotr hartelijk dank voor je tijd en moeite om deze rookie te helpen.