Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Welke WIFI-router?  (gelezen 5160 keer)

[opgelost]Welke WIFI-router?
« Gepost op: 2014/06/03, 16:45:27 »
Ik wil graag een wifi router achter mijn ziggo modem router plaatsen zodat ik 2 a 3 computers, die op een andere plaats in huis maar wel in dezelfde ruimte staan, op deze nieuwe router kan verbinden (met draad) maar ook een beter bereik voor mijn tablet kan creëren.

Nu heb ik nog zo'n 30 euro aan vvvcadeau-bonnen liggen die ik hieraan wil spenderen.
Na wat zoeken viel mijn oog op deze drie types:

Belkin router F9K1002AS (N300)
http://www.bcc.nl/computer/netwerk/router/belkin-router-f9k1002as-%2861274%29

Sitecom router WLR2100 (N300)
http://www.bcc.nl/computer/netwerk/router/sitecom-router-wlr2100-%2866012%29

Sitecom Router WLR-4000
http://www.kijkshop.nl/product/129327/sitecom-router-wlr-4000/

Welke kan ik volgens jullie het best van deze drie nemen?
Ik ben zelf niet zo thuis in deze materie.

Bij voorbaat dank.
« Laatst bewerkt op: 2014/06/04, 19:09:09 door HeinXIX »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Welke WIFI-router?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/03, 17:54:31 »
Bedraad kan gewoon op de bestaande router, en een super handig wifi apparaatje met een uitstekende performance is de plug and play EDIMAX EW-7438APN WiFi
Echt een aanrader, ik beruik de edimax.  en veel anderen in mijn kennissenkring  zijn meer dan tevreden..

Conrad heeft gebruikersreviews. EDIMAX EW-7438APN WiFi

Re: Welke WIFI-router?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/03, 21:34:27 »
Bedraad kan gewoon op de bestaande router, en een super handig wifi apparaatje met een uitstekende performance is de plug and play EDIMAX EW-7438APN WiFi
Echt een aanrader, ik beruik de edimax.  en veel anderen in mijn kennissenkring  zijn meer dan tevreden..

Conrad heeft gebruikersreviews. EDIMAX EW-7438APN WiFi
Is een optie maar ik ben niet van plan extra kabels teleggen  van de kamer waar de modem staat naar de kamer waar de computers staan . Die ene die er nu ligt is genoeg. Ben niet van het huis vol gaten te boren voor extra kabels. Daarom wil ik een extra router plaatsen.

Offline robinjoo1

  • Lid
Re: Welke WIFI-router?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/03, 23:07:43 »
dan gebruik je toch gewoon powerline adapter

Re: Welke WIFI-router?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/04, 06:57:44 »
Je kan ook een wifi range extender halen( Bij de action voor €15,95). Hiermee versterk je ook het internet signaal en je kan er ook nog met een draadje een computer aan hangen.

Re: Welke WIFI-router?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/04, 09:57:33 »
Leuk die reacties maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.

Re: Welke WIFI-router?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/04, 10:28:05 »
Leuk die reacties maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.
waarom een router aan een router koppelen?
door gebruik te maken van een homeplug heb je overal waar nodig en direct wifi oplossing.
veel eenvoudiger en zonder hinderlijke storing op 2 wifi netwerken op 2 routers.
en een specifiek antwoord op jouw vraag kan even op zich laten wachten,totdat iemand deze routers heeft gebruikt/getest met onze systemen. :rolleyes:

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke WIFI-router?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/04, 10:53:29 »
Tweede router aansluiten doe je zo:
https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter

Merk en type maakt niet uit.

Re: Welke WIFI-router?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/06/04, 11:25:13 »
Alle routers die jij hier voorstelt zijn niet goed geschikt of gewoon slecht, dit zijn allemaal merken/soorten van de onderklasse..
Als je iets koopt wat met routers of wifi te maken heeft moet je gewoon een paar centen meer uitgeven om jarenlang onbezorgd mee te kunnen werken.

Ik ben een fan van het merk Enginius  (Senau ) voor wifi extender's, accespoint's, point to point verbindingen, rotsvast en een enorm zend vermogen garanderen een goede verbinding, maarrrrr ...
Als router falen ze omdat de software niet goed is...

Jij wil een goede router en dan blijven er 2 a 3 goede merken over, Netgear Nighthawk AC1900  en de Asus RT-AC66U, tot slot is er nog de Linksys wat ook een deugdelijk merk is maar weinig mogelijkheden en snelheid bied.

Ik adviseer je de Asus RT-AC66U te kopen.
Er is al een opvolger en dat is de Asus RT-AC68U maar naast iets meer snelheid bied hij op dit moment nog niet zoveel voordelen meer om die paar tientjes meer uit te geven, kan je wel doen, maar ik denk dat het zonde is van je geld.

De Asus RT-AC66U heb ik dit jaar een diverse malen geplaatst bij mensen en dit is echt een beest en zelfs geschikt om via WIFI te gamen.
Als je WIFI  in je omgeving uitmeet zie je ze constant omhoog gaan en weer naar beneden, wat inhoud dat het zendvermogen continu op en af geregeld word.
Hierdoor heb je een onstabiele verbinding die je aldoor kan kwijtraken.
Bij de Asus RT-AC66U word de verbinding opgebouwd en blijft gewoon stabiel in de lucht staan.
Daarnaast is de software geweldig goed uitgedacht en helder waardoor instellen erg makkelijk is, de software helpt je ook mee bij de 1e keer opstarten en je hebt heel veel makkelijke optie zoals 2 usb apparaten eraan hangen, dit kunnen harddisken zijn waardoor je netwerk opslag krijgt of een printer.
Een harddisk eraan hangen werkt erg top en je kan er makkelijk een ftp server van maken met DDNS.
Er zit een AI cloud functie op en je kan app's hiervoor downloaden voor android en apple  zodat je makkelijk met je smartphone zaken kan backuppen, foto's kanuploaden enz enz
Je kan heel makkelijk WIFI 3 gastnetwerken opzetten, waarbij gebruikers maar een bepaalde tijd verbonden kunnen blijven (dit bepaal je zelf in de instellingen) en deze gasten kunnen uiteraard niet op je eigen netwerk komen.
De Asus draait op Linux en heeft een flink geheugen waardoor je ook software van 3e kan gebruiken zoals DD-WRT, echter op dit moment is de MERLIN-WRT (naast de fabrieks software) de beste software die te krijgen is
En eigenlijk is er teveel om op te noemen, je moet deze router echt zelf ervaren en bekijken.........

Je zit wel met een klein probleem, en dat is router achter router, maar de software geeft je de mogelijkheid om middels RIP dit goed te doen.
Maar stel je vind het niet interesant dat computers die met de Edimax verbonden zijn de computers ziet die met de Asus verbonden zijn word het een stuk makkelijker.

Bijv.
De LAN uitgang van de Edimax  (192.168.1.102)  gaat met een draad naar de Asus en die stop je in de WAN ingang.
Mooiste is als je hiervoor in de Edimax een vast IP adres kan instellen.

In de Asus stel je in dat de DHCP van zijn LAN en WIFI de ipadressen mag uitdelen vanaf 192.168.2.100
Hierdoor zorg je ervoor dat beide routers elkaar niet in de weg kunnen zitten,
Nogmaals ?
Nadeel is dat de computers die op 192.168.1.102 niet de computers zien in het netwerk die op 192.168.2.100 zitten.
Maar kwa instellen is het wel lekker snel klaar.

En sja ? stel je zegt ik wil toch niet zoveel geld uitgeven, wat ik kan begrijpen, wees er dan wel van bewust dat je straks in en rondom je huis nog meer problemen krijgt met je WIFI.
Bijna alle WIFI  apparaten hebben in hun software een programma zitten die in de gaten houd of er andere WIFI netwerken in de buurt zijn en op welke kanalen die zitten.
Vervolgens word er gezocht naar een vrij kanaal en om een beetje vriendelijk te zijn voor de buren word het zendvermogen zachter gezet.
Gevolg is dat je zelf een slechte verbinding overhoud.
Als jij nu in je eigen huis op een oppervlakte van 45m2  - 2 WIFI router neerzet gaan die al samen vechten voor de ruimte in de lucht en als er dan ook nog buren om je heen zijn met wifi, en in een flat heb je vaak ook nog beneden en boven buren die wifi hebben word het een chaos in het WIF gebeuren.
En dan verzeker ik je dat het er allemaal niet beter op word voor je, ZEKER NIET met die goedkope G merken die je in je postje voorstelt.....
« Laatst bewerkt op: 2014/06/04, 11:32:25 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Welke WIFI-router?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/06/04, 12:40:28 »
Helemaal eens met Gandyman ogv die goedkope routers die je in je openingspost hebt aangehaald.

Persoonlijk vind ik de Lynksys-systemen nog altijd de meest betrouwbare; ogv van snelheid misschien niet echt de top, maar ogv betrouwbaarheid en duurzaamheid zeker een dikke aanrader.

Omwille van experimenten ben ik eens gevallen op een, goedkope, Sweex-router dat ding lag in de grabbelbakken van de Media Markt met een dumpprijs van amper 20€. Ook hier eigenlijk niets dan lof over dat ding; het is mijn vaste experimentrouter geworden en dat zal zo nog even blijven. Een klein nadeel van de Sweex: de antennes zijn ingewerkt in de casing; terwijl b.v. een Lynksys (de pro-routers) een en al uitstekende antennes is. Hangt dus wat af wat je wenst denk ik.

Als het budget een rol speelt, zou ik gewoon eens kijken in zo'n Media Markt (of aanverwanten) wat er in de aanbieding is en daarop verder gaan. Mocht het budget het toelaten zou ik ook voor een Asus of Lynksys gaan.

Af te wegen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Welke WIFI-router?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/06/04, 13:30:59 »
Allen dank voor jullie antwoord.
Ik ga eens goed bekijken wat ik doe. En ja helaas is mijn budget beperkt.
Ook bood iemand mij vandaag gratis zijn overbodige sweex router aan, zonder wifi dat wel. Dus ik kan ook nog kijken naar een goede range extender.

Re: Welke WIFI-router?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/06/04, 15:58:53 »
Ik heb nog een linksys e2000 voor je in de aanbieding.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Welke WIFI-router?
« Reactie #12 Gepost op: 2014/06/04, 19:07:49 »
Ik heb nog een linksys e2000 voor je in de aanbieding.
Dank voor het aanbod maar het is al opgelost.
Vanmiddag een extender aangeschaft.