Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KINO en DVGRAB - echt helemaal de weg kwijt  (gelezen 2457 keer)

KINO en DVGRAB - echt helemaal de weg kwijt
« Gepost op: 2009/09/14, 18:47:42 »
goedendag,

ik ben een beginnend Ubuntu gebruiker (2 maanden) en wil natuurlijk ook graag van Windows af.
Nu wil ik films van mijn sony camcorder naar de laptop overzetten en daar loop ik tegen problemen aan.
Heb al heel veel gegoogled en geprobeerd maar loop gewoon vast. Gevonden "oplossingen" werken niet en kom dus gewoon niet verder.

De melding in KINO "WARNING raw1394 kernel not loaded or failure to reed/write dev/raw1394" heb ik dus ook maar krijg het niet opgelost.

not loaded - zou best kunnen, ik kan het niet vinden en kan dus ook de rechten niet wijzigen (wordt vast een nieuw topic, maar dat zien we dan wel weer :|)

Ik heb tevens via synaptic DVGRAB geinstalleerd. Je zou zeggen dat je dat programma dan onder "Toepassingen" terug zou moeten vinden, maar dat is niet het geval, sterker nog, kan het helemaal niet terugvinden.

Ik heb de indruk dat verwijzen naar andere sites en/of draadjes niet meer gaat helpen, die heb ik allemaal al gehad.

Wie kan me stap voor stap helpen?

Gr Ruud
  
« Laatst bewerkt op: 2009/09/14, 19:38:43 door ruud_noor »

Offline vanadium

  • Lid
Re: KINO en AVGRAB - echt helemaal de weg kwijt
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/14, 19:13:11 »
Ik zal je niet kunnen helpen, maar geef misschien zelf eens stap voor stap aan wat je probeert te doen, hoe je het hebt geprobeert en waar het foutloopt.

Re: KINO en AVGRAB - echt helemaal de weg kwijt
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/14, 19:30:58 »
voor firewire heb je of root rechten nodig, kino dus opstarten met gksu, of je moet een groep aanmaken waarin datgeregeld is. er staat wel wat over op het forum

Arie,

opstarten met gksu heb ik al geprobeerd maar hou dus dezelfde warning over raw.
Ook een groep aanmaken al gedaan maar hou het probleem dat raw1394 niet in mijn systeem is terug te vinden en ik ook niet zou weten waar ik het vandaan moet halen.

Ruud


Re: KINO en DVGRAB - echt helemaal de weg kwijt
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/15, 13:05:08 »

Offline Amiguntu

  • Lid
Re: KINO en DVGRAB - echt helemaal de weg kwijt
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/15, 21:27:05 »
Ik ben hogelijk benieuwd of je dat wat oplevert.

Ikzelf heb hetzelfde probleem, maar dan min of meer omgekeerd: ik kan grabben in Kino, maar niet monteren.
en ik kan niet grabben in KdenLive, maar wel monteren... (zelfde melding over raw1394 als jij kreeg).

Dus nu haal ik de beelden binnen met Kino en monteer met KdenLive. Dat werkt min of meer want KdenLive is verre van stabiel
op mijn systeem.


johan
~~~/\___Flevoland___/\~~~


so i throw the windows wide
and call to you across the sky...