Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] img schrijven naar usb lukt van geen kanten  (gelezen 1381 keer)

[Opgelost] img schrijven naar usb lukt van geen kanten
« Gepost op: 2009/05/30, 12:49:44 »
Hoi,

Eindelijk die netbook voor de dochter aangeschaft. Nu de UNR erop zetten. Ik dacht ... een makkie ... maar niets is minder waar...

Ik probeerde eerst 'the easy graphicall way'. Ik downloadde de img. Daarna de usb-imagewriter. En dan aan de slag. Ik stop mijn gloednieuwe usb-stick (4gb) in de pc, wacht ff en dan openen ik die usb-image writer. Ik selecteer bestand en doel en start de applicatie. In details zie ik het volgende verschijnen:

Image: /home/ghislain/Image UNR/ubuntu-9.04-netbook-remix-i386.img
Target Device: Kingston DataTraveler 2.0 (/dev/sdb)
Unmounting all partitions of /dev/sdb:
Trying to unmount /dev/sdb1...
/dev/sdb1 successfully unmounted

En dan gebeurt er .... lang tijd helemaal niets meer.......??? Na 20 minuten wachten heb ik dit nog drie keer geprobeerd en dacht ik ... dit lijkt niet te werken ....

Dus....the hard way ...terminalvenster....en toen gebeurde het volgende...

ghislain@thuis-laptop:~$ sudo dd if=/home/ghislain/Image UNR/ubuntu-9.04-netbook-remix-i386.img of=/dev/sdb bs=1M
dd: niet-herkend argument: `UNR/ubuntu-9.04-netbook-remix-i386.img'
Typ 'dd --help' voor meer informatie.

Zo irritant dat niet lukt (want ik ga hier een klein beetje af vindt mijn dochter ;). Wat doe ik nu in hemelsnaam verkeerd? Iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/30, 12:55:30 door acousticghille »

Re: img schrijven naar usb lukt van geen kanten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/30, 12:55:03 »
Opgelost mannen,

Heb hier nog wat zitten prutsen. Ineens kwam ik op het idee om mijn mapje 'Image UNR' te hernoemen naar 'ImageUNR' (gewoon spatie verwijderen dus, en .... ineens ging alles zonder problemen.....vreemd, niet?

Re: [Opgelost] img schrijven naar usb lukt van geen kanten
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/30, 12:56:38 »
Linux is wat allergisch voor spaties, een "\ " is een spatie... maar vul de namen gewoon aan met de tab-toets, dan worden spaties automatisch omgezet ;)