Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: grdesktop  (gelezen 1840 keer)

grdesktop
« Gepost op: 2007/12/18, 19:32:27 »
Ok ik heb dus grdesktop geinstalleerd en ik weet dat het op mijn werk werkt. Nu alleen thuis is het zo dat ik mijn pc via remote desktop ingesteld heb en ingesteld heb dat ik me moet aanmelden me naam en wachtwoord maar wanneer ik grdesktop op start en een verbinding wil maken dan krijg ik de volgende melding:


autoselected: keybord map en us

ERROR: Nancy: unable to resolve host
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline ruujan

  • Lid
grdesktop
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/20, 11:49:02 »
Ik werk zelf niet met grdesktop maar met krdc en tsclient, die allebei ook gebruik maken van rdesktop. Het lijkt me dat de melding die je krijgt, betekent dat je een verbinding probeert op te bouwen naar een station met de naam nancy en dat deze niet omgezet kan worden in een geldig ip-adres.

Waarschijnlijk zul je dezelfde melding krijgen als je probeert de machine nancy te pingen.

grdesktop
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/20, 16:34:40 »
nou als ik gewoon ping naar het ip van nancy dan gaat dat gewoon goed.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

grdesktop
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/20, 20:31:01 »
Nou ik ben er al iets verder mee nu. Ik moest de toetsenbord indeling aanpassen dus verdween die melding van het toetsenbord en in plaats van naam kon ik ook een ip adres invoeren en dat zorgde er ook voor dat de volgende melding ook verdween maar nu loop ik tegen het feit aan dat de connectie refused wordt. Ik heb op mijn pc gewoon ingesteld met remote desktop dat andere gewoon met wachtwoord identificatie mogen inloggen.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline ruujan

  • Lid
grdesktop
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/21, 09:58:42 »
Als ik het goed begrijp probeer je een verbinding te maken vanaf je werk naar je thuispc die Windows draait.  Of wil je vanaf huis een Remote Desktop vebinding met je werk maken?

Heb je dan ook aan de port-forwarding gedacht die je moet instellen op de route aan de ontvangende kant?

Dat pingen bedoel ik natuurlijk op basis van de naam en niet op het ip-nummer. Het probleem is juist dat de naam nancy niet omgezet kan worden in een ip-nummer.

grdesktop
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/29, 19:34:06 »
Ik probeer gewoon thuis een andere pc over te nemen maar dat wil dus maar niet lukken. Ik kan wel gewoon ssh doen maar ik wil de gehele pc overnemen. Wanneer ik grdesktop opstart dan krijg ik de volgende melding:

error: connection refused

Nu heb ik gewoon het root wachtwoord en het normale user wachtwoord en geen van beide wil hier gaan werken. Wellicht heb ik iets fout staan in mijn insetellingen alleen weet ik zo 123 even niet wat dat zou moeten zijn dan.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

grdesktop
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/29, 19:38:40 »
Ik ben het nu via tsclient aan het proberen maar krijg het zelfde met de melding over de connection die refused is.....
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline Dirk Tas

  • Lid
grdesktop
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/29, 20:01:58 »
Citaat van: peewster
Ik ben het nu via tsclient aan het proberen maar krijg het zelfde met de melding over de connection die refused is.....
Ben je zeker dat het ingesteld is op je windows pc dat je remote desktop kan gebruiken ?
Ubuntu User #14670

Offline ruujan

  • Lid
grdesktop
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/29, 21:42:36 »
Wat voor OS gebruik je eigenlijk op de machine waarmee je probeert te verbinden? SSH doet me vermoeden dat het een Linux-machine is.

grdesktop
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/30, 13:20:48 »
Ja ik heb het door hoor :S kan zeker niet naar een andere linux machine remote desktoppen :D ehm hoe kan ik dat wel doen ?
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
grdesktop
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/30, 14:00:03 »
Je kan prima remote desktoppen naar een andere Linux machine.
Je moet het alleen wel op die andere machine aanzetten.
Ook moet er een gebruiker ingelogd zijn op die machine.

grdesktop
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/31, 09:52:10 »
Ok en hoe zet je dat remote desktop aan dan ?
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
grdesktop
« Reactie #12 Gepost op: 2007/12/31, 09:53:02 »
Systeem>Voorkeuren>Bureaublad op afstand :)

grdesktop
« Reactie #13 Gepost op: 2007/12/31, 09:54:56 »
Ah ok haha simpel dus :D
Weet jij ook toevallig dan hoe ik via een laptop bestanden kan afspelen die op de andere pc staan ? Via een browser en dan smb://blabla kan het wel maar ik kan dat bv niet een bestand heen en weer spoelen.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)