Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu moet Debian laten vallen en Android forken ?  (gelezen 1909 keer)

Ubuntu moet Debian laten vallen en Android forken ?
« Gepost op: 2015/07/15, 22:53:36 »
http://www.omgubuntu.co.uk/2015/06/should-ubuntu-phone-ditch-debian-for-android

Het gaat van kwaad naar erger, maar volgens mij is het juist(-er) om een kloon te worden van Android dan door te gaan met Debian op de telefoons.

De Meizu is ook alweer doorverkocht  :rolleyes: , ik geef het op met Ubuntu-telefoons.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Ubuntu moet Debian laten vallen en Android forken ?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/15, 23:06:54 »
Op welke gronden zou je dat beter vinden? Voordeel vanwege marktaandeel of vanwege uitrijping van het mobiele OS en dan de privacy-schendende zaken eruit halen en de koppeling met Ubuntu versterken?

Re: Ubuntu moet Debian laten vallen en Android forken ?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/15, 23:08:02 »
Of ze kunnen, net als SailfishOS op mijn Jolla Phone, voortborduren op Mer. Dan hebben ze ook een goede, stabiele, niet-privacy-schendende Linux-basis.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Ubuntu moet Debian laten vallen en Android forken ?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/15, 23:27:33 »
Marktaandeel is een zwak punt voor UPhone (of je het als een probleem moet zien weet ik niet).
 - Wie gaat de toestellen bouwen
 - Wie gaat er aan verdienen (de tele-providers zullen zich niet inspannen als er niet iets te verdienen valt).
 - Kan worden gegarandeerd dat het een toestel is dat linux-waardig is  en niet marchandeert met verkoop gegevens

Ik las vandaag een artikel waarin werd gesteld dat de ict-markt steeds verdeeld is in twee delen en de derde partij zit telkens in het verdomhoekje. Mobile: Android / iOS   (geen plaats voor Windows)  Desktop: Windows / OSX  (geen plaats voor Linux). Take it all. Geen vrolijk bericht.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu moet Debian laten vallen en Android forken ?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/16, 05:39:45 »
Ubuntu telefoon OS, ze moeten gewoon zorgen dat de OS op andere telefoons goed werken, dan kunnen we het er zelf op zetten.
En ze hoeven dan niet een eigen telefoon te maken.
En zorgen dat we uit meerdere telefoons kunnen kiezen.

Re: Ubuntu moet Debian laten vallen en Android forken ?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/20, 18:50:30 »
Citaat
Ubuntu telefoon OS, ze moeten gewoon zorgen dat de OS op andere telefoons goed werken, dan kunnen we het er zelf op zetten.

Zolang ze het niet eens goed werkend krijgen op een speciale Ubuntu Phone is er weinig hoop dat het wel goed gaat werken op andere toestellen.

Ik heb inmiddels een half jaar ervaring met de BQ telefoon en werd vandaag voor de zoveelste keer teleurgesteld met een niets verbeterende update.
Na een half jaar is deze telefoon nog steeds niet bruikbaar als alternatief voor mijn Android telefoon.

Ik heb al veel werk gestoken in het programmeren van Aps en scopes maar ik ben toch bang dat dit tevergeefse moeite is geweest en dat deze telefoon een stille dood gaat sterven