Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost! Update controle wordt niet bijgewerkt  (gelezen 1172 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Opgelost! Update controle wordt niet bijgewerkt
« Gepost op: 2012/06/29, 15:29:45 »
Weet iemand misschien een oplossing voor mijn probleem. Mijn 12.04 systeem controleert wel op updates, geeft ze weer en installeert indien nodig. Tot zover niets aan de hand, echter als ik het systeem een tijdje aan heb staan krijg ik een waarschuwing in de taakbalk (rode driehoek met uitroepteken). Blijkbaar wordt niet bijgewerkt dat er al op updates gecontroleerd is en is dat de waarschuwing dat het al x dagen geleden is dat er op updates is gecontroleerd. Zie bijlage voor een screenshot met het updates venster en de waarschuwing rechtsbovenin.

Iemand een idee hoe ik dat kan resetten? Handmatig controleren op updates etc werkt niet want dat heb ik al geprobeerd.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/29, 19:12:00 door valk »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Update controle wordt niet bijgewerkt
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/29, 16:59:07 »
Op check duwen en dan installeren, en misschien wachtwoord geven. Werkt dit?

Probeer dit: in de terminal, dan zie je ook foutmeldingen.
sudo apt-get update    : Update is used to resynchronize the package index files from their sources via Internet.

sudo apt-get upgrade     : Upgrade is used to install the newest versions of all packages currently installed on the system
Dus sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade in de terminal starten.

Heb je ook extra server (PPA)toegevoegd om te updaten en voor extra software, zet deze eens uit.

Kies een andere update server voor ubuntu.

Re: Update controle wordt niet bijgewerkt
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/29, 17:14:52 »
@jan: Wachtwoord is niet meer nodig om in te voeren sinds 11.10 ;)

@TS:Ik heb dit ook eens en soms verdwijnt het ook weer vanzelf... erg vreemd inderdaad, waarschijnlijk een bug.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Update controle wordt niet bijgewerkt
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/29, 17:51:51 »
Wachtwoord is dus niet helemaal weg, ligt aan de update's, security worden zonder wachtwoord geupdate.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Update controle wordt niet bijgewerkt
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/29, 17:55:39 »
Dit kun je ook proberen:

Could you please try to open your terminal and follow these commands:

sudo apt-get update

sudo apt-get autoclean

sudo apt-get clean

sudo apt-get autoremove

sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade


Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Update controle wordt niet bijgewerkt
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/29, 19:07:15 »
Het lijkt erop dat het gefixd is, het lijkt de spotify software bron te zijn geweest voor de Linux preview van spotify. Ik heb die uitgevinkt en toen wel normale melding. Gekke is dat ik de bron verwijderd heb, opnieuw toegevoegd en ook de sleutel opnieuw toegevoegd. Daarna kwam er ineens een update binnen voor spotify en geen problemen meer.

Iedereen bedankt voor de suggesties!

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Opgelost! Update controle wordt niet bijgewerkt
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/29, 21:49:22 »