Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 800Kb should be enough for anybody ;)  (gelezen 619 keer)

800Kb should be enough for anybody ;)
« Gepost op: 2017/11/04, 00:49:17 »
Een oude bekende keert terug, Slax. Destijds een kleine distributie gebaseerd op slackware (en ik geloof KDE3). De maker verlaat echter Slackware en gebruikt nu Debian als basis en Fluxbox als windowmanager. Op zich niet heel schokkend en je zou kunnen zeggen dat AntiX dit ook als mogelijkheid heeft, en dat is juist. Wat wel heel erg anders is is dat naast de standaard editie van 210mb ook een 800kb versie beschikbaar komt. Ja het is geen typefoutje, het is dus nog geen 1 mb. Het werkt als volgt de schijf boot het systeem en de rest gaat via het netwerk. Dat het dan kleiner kan is misschien niet zo verwonderlijk, maar goed 800k is wel heel erg weinig (iets meer dan de helft van een HD Floppy, ter vergelijking).

Meer info: http://www.slax.org/blog/24198-New-Slax-is-comming.html
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline carbon

  • Lid
Re: 800Kb should be enough for anybody ;)
« Reactie #1 Gepost op: 2017/11/05, 15:23:36 »
Ik ben er even mee bezig geweest, werkt wel snel, alleen kun je niet veel aanpassen.
Wel een aanrader als je niet veel schijfruimte hebt ;-)
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: 800Kb should be enough for anybody ;)
« Reactie #2 Gepost op: 2017/11/06, 01:12:51 »
Ik ben er even mee bezig geweest, werkt wel snel, alleen kun je niet veel aanpassen.
Wel een aanrader als je niet veel schijfruimte hebt ;-)

Naar het schijnt kun je een script aanmaken/veranderen zodat alle andere programma's die je wilt hebben geladen worden.
Het is natuurlijk nooit zo goed/mooi als een volledige distributie, maar het kan uitkomst brengen in bepaalde situaties.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint