Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google account opheffen (behalve gmail)  (gelezen 4588 keer)

Google account opheffen (behalve gmail)
« Gepost op: 2012/05/29, 14:44:47 »
Ik ben een beetje het zicht kwijt op welke google "producten" ik allemaal heb, ik gebruik in feite alleen gmail, en nu wil ik alles behalve gmail deleten.
Ik geloof dat dat niet kan, het is allen of niets!

Hier onder wat ik moet aanvinken, alleen als je alles aanvinkt werkt het, maar ik wil gmail dus juist houden en dan heb ik hier dus niks ann!?
Iemand die een oplossing weet?


-----------------------------------------
Google-account verwijderen    
Lees de onderstaande tekst aandachtig door

U probeert een Google-account te verwijderen die u toegang geeft tot de onderstaande Google-producten. Vink elk selectievakje aan om te bevestigen dat u begrijpt dat u deze producten en de bijbehorende gegevens niet meer kunt gebruiken en dat uw account volledig wordt verwijderd.
Google Meldingen
Google Discussiegroepen
iGoogle
Gmail
Google Talk
Google Documenten
YouTube

Bevestig dit door uw wachtwoord op te geven. Als er nog transacties van u in behandeling zijn, bent u nog steeds verantwoordelijk voor deze kosten.
Huidig wachtwoord:       
Ja, ik wil mijn account verwijderen.
Ja, ik neem nog steeds de volledige verantwoordelijkheid voor de kosten die voortkomen uit transacties die momenteel in behandeling zijn.
-------------------------------------------------
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Offline Erik_m

  • Lid
Re: Google account opheffen (behalve gmail)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/29, 15:14:09 »
https://www.google.com/dashboard/

Het overzicht van alles wat je bij google doet. opheffen kan niet, leegmaken vaak wel aardig.

Re: Google account opheffen (behalve gmail)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/29, 15:26:16 »
Bedankt voor de link

Leegmaken heb ik idd al gedaan, maar daarmee was ik niet tevreden.

Heb je met een gmail account dan automatisch al die andere diensten of zit je eraan vast nadat je je er eenmaal voor hebt aangemeld?

Ik zit nu te denken om alle maal door te sturen naar een ander account en het oude dan helemaal op te heffen inclusief gmail dus...
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Offline Tom

  • Lid
Re: Google account opheffen (behalve gmail)
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/29, 18:09:57 »
Google Meldingen - hoef je niet te gebruiken je kunt maar moet niet.
Google Discussiegroepen - hoef je niet aan mee te doen
iGoogle - je kunt je aanmelden ,maar moet niet.
Gmail - fijn en veilig program.
Google Talk - kun je gebruiken hoeft niet.
Google Documenten - idem.
YouTube - je bent niet verplicht je daar aan te melden.
Dus waarom alles afmelden ? ...wat is het probleem ????.
Daarbij afmelden (opzeggen) je blijft toch in hun database voor altijd.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/29, 18:15:05 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Google account opheffen (behalve gmail)
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/29, 20:04:47 »
"Google Talk - kun je gebruiken hoeft niet."

Tegenwoordig wel. Althans, bij mij stond Talk standaard aan in GMail zonder dat ik dat ooit heb aan moeten zetten.

"Google Documenten - idem."

Zit er wel standaard bij als je een Google-account heb, maar verplicht om te gebruiken is het niet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Google account opheffen (behalve gmail)
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/29, 20:07:50 »
Je kunt bijna alles bij Google lokaal veiligstellen en daarna online wissen (naar het schijnt: ongeveer tweederde, en het doel is 100 %), via het Data Liberation Front van Google zelf (zo slecht is de Grote G dus nog niet....): http://www.dataliberation.org/
« Laatst bewerkt op: 2012/05/29, 20:19:13 door Pjotr »