Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB werkt pas weer na stekker uit stopcontact  (gelezen 741 keer)

USB werkt pas weer na stekker uit stopcontact
« Gepost op: 2017/01/28, 13:03:03 »
Hoi,

Computer (all in one) start gewoon op, maar geen keyboard (USB) of muis (USB) .
Kan ook niet in de BIOS komen.
Ander keyboard andere muis, maar niets werkt. Uiteindelijk de computer helemaal losgekoppeld van het stroomnet (220),
Daarna geen probleem meer.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Re: USB werkt pas weer na stekker uit stopcontact
« Reactie #1 Gepost op: 2017/01/28, 16:48:45 »
helemaal losgekoppeld van het stroomnet (220),

230v vermoed ik.  ^-^

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Het zou een hardwareprobleem kunnen zijn. Mijn eerste ingeving. Over het algemeen reageert software namelijk niet op de 230.
Een keer de aansluitingen stofvrij maken en los maken en opnieuw inpluggen (kan nooit kwaad). En dan heb ik het niet alleen over de usb-aansluitingen maar vooral over de interne aansluitingen van de hub.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: USB werkt pas weer na stekker uit stopcontact
« Reactie #2 Gepost op: 2017/01/28, 19:23:57 »
Oke, zal 230v zijn. Ik ben nog van vroeger, toen was er gewoon 220.

Ik heb alle 6 usb aansluitingen geprobeerd, maar geen enkele USB poort werd herkend.

Is sowieso niks software matig. Computer startte gewoon op, maar omdat de USB's niet herkend werden, kon ik niks doen. Dus gewoon de knop indrukken en nog eens proberen.

Toen was er iemand die zei: Ik zal de 230 stekker er even uithalen en opnieuw indoen. Naar mijn idee had dat geen enkele zin, maar toch maar gedaan.

En zie hier, het probleem was opgelost.

Offline RikRik

  • Lid
Re: USB werkt pas weer na stekker uit stopcontact
« Reactie #3 Gepost op: 2017/01/28, 20:10:55 »
Is het niet toevallig een pc met windows 10 ?
Vraag:
welke merk en type pc?
welke besturingssysteem?

Re: USB werkt pas weer na stekker uit stopcontact
« Reactie #4 Gepost op: 2017/01/28, 21:34:09 »
Het is geen pc met Windows 10. Het is een pc met Windows 7. Maar het heeft ook niks te maken met het besturingssysteem. Ook een Ubuntu live CD startte gewoon op, totdat je het toetsenbord nodig had. Toen kon ik niet verder. Door de stekker eruit te halen en daarna weer insteken, was het probleem opgelost.

Maar ik begrijp niet hoe het komt, dat keyboard en muis niet gedetecteerd  werd hierdoor.