Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ATI driver in Jaunty  (gelezen 15966 keer)

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: ATI driver in Jaunty
« Reactie #50 Gepost op: 2009/06/17, 15:10:04 »
Misschien helpt dit een beetje? http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/voor-wie-problemen-heeft-met-de-hardware-drivers-van-intel-ati-en-nvidia/
Bij mij leidde dit iig tot wat betere video prestaties (compiz echter beter uitlaten).

Re: ATI driver in Jaunty
« Reactie #51 Gepost op: 2009/06/18, 14:18:26 »
Niet om video's beter te laten lopen, ze lopen wel iets beter, maar als je dan full screen doet krijg je weer smearing en striping.

Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat er workarounds voor zijn, maar ik kan het nu niet meer vinden natuurlijk

oh, en ik wil dus gewoon dat compiz werkt. ben zo gewend geraakt aan Desktop Zoom, heen en weer slepen van vensters over verschillende desktops, etc. (ok, water effect, ripple, wobbling windows en zo zijn niet nodig, maar die staan ook niet aan natuurlijk,m maar het moet WÉL makkelijk kunnen met zo'n nieuwe kaart natuurljik)

Krijg je dan allemaal van die strepen tussendoor?? als je dat bedoelt verander eens de Video-output van je Mediaplayer naar X11

Offline Letatcest

  • Lid
Re: ATI driver in Jaunty
« Reactie #52 Gepost op: 2009/06/19, 20:02:50 »

Krijg je dan allemaal van die strepen tussendoor?? als je dat bedoelt verander eens de Video-output van je Mediaplayer naar X11
Ah ja, bij VLC lukt dat wel idd. maar waar doe ik dat in Movie Player? (Totem), want die draait namelijk toch wel lekker embedded in de browser.
Ubuntu (altijd laatste versie, maar nooit de alpha/bètaversies), JoliOS (op netbook), XBMC op Lubuntu als HTPC

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: ATI driver in Jaunty
« Reactie #53 Gepost op: 2009/06/19, 20:04:10 »
system>preferences>multimedia systems selector

Offline Letatcest

  • Lid
Re: ATI driver in Jaunty
« Reactie #54 Gepost op: 2009/06/19, 20:35:29 »
Hmm.. dat bestaat niet meer denk ik, maar het gaat om de gstreamer properties en die staan standaard op autodetect.
Via
gstreamer-propertieskun je de default output op X window system (No Xv) zetten, geen smearing en zo meer :) (wel onhandig dat er geen video prefs. in totem zitten)
Ubuntu (altijd laatste versie, maar nooit de alpha/bètaversies), JoliOS (op netbook), XBMC op Lubuntu als HTPC

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: ATI driver in Jaunty
« Reactie #55 Gepost op: 2009/06/20, 00:11:21 »
Het kan zijn dat ik die menuoptie zelf heb toegevoegd. Hij is er wel, maar standaard niet zichtbaar.
Je kan hem activeren door met de rechtermuisknop te klikken op het menu en te kiezen voor menu's bewerken of zoiets. Het is een kwestie van even een vinkje zetten :)