Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie Wine wil maar niet lukken  (gelezen 581 keer)

Offline plek

  • Lid
installatie Wine wil maar niet lukken
« Gepost op: 2008/04/06, 16:05:32 »
Enige tijd geleden heb ik aangehaakt bij topic 21756, maar dat blijkt op "opgelost" te staan. Omdat dat misschien de reden is dat er geen antwoorden meer kwamen, hieronder nogmaals mijn probleem (excuses, omdat ik hiermee misschien tegen de forumregels zondig).
Citaat van: plek
Ik ben bezig Ubuntu 7.10 in te richten aan de hand van de documentatie. Toen ik dit topic zag dacht ik "ha, de oplossing voor mijn probleem". Niet dus.
Als ik de terminal open (ik ben dan kennelijk automatisch in mijn homemap) verschijnt er alpha@alpha-PC:~$ Daar heb ik wine dvdshrink32setup.exe achter getikt. Dan verschijnt een schermpje met de volgende melding:

setup was unable to create the directory C:\windows\temp\is-F5R1J.tmp Error 5: access denied

Ik heb geen flauw idee wat ik hiermee moet. Weet iemand een oplossing?
Citaat van: Gijsbert
Heb je wine al geconfigureerd?
Probeer het eens met sudo voor je commando.
Je kan de rechten van je mappen veranderen met gksudo nautilus en na het opgeven van je password kan je grafisch naar de map navigeren en dan rechts klikken op het mapje, eigen schappen--> tabje rechten hoef je niet meer sudo op te geven, tenzij je dat wilt blijven gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Citaat van: plek
Ik heb voor alle zekerheid Wine verwijderd en opnieuw geïnstalleerd:

alpha@alpha-PC:~$ sudo apt-get install wine
[sudo] password for alpha:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
Reading state information... Klaar
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  wine
0 pakketten opgewaardeerd, 1 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.
Er moeten 0B/33,9MB aan archieven opgehaald worden.
Na het uitpakken zal er 106MB extra schijfruimte gebruikt worden.
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket wine.
(Database inlezen ... 95793 bestanden en mappen geïnstalleerd.)
Uitpakken van wine (uit .../wine_0.9.46-0ubuntu1_i386.deb) ...
Instellen van wine (0.9.46-0ubuntu1) ...
Processing triggers for libc6 ...
ldconfig deferred processing now taking place

Omdat er na de laatste regel niets meer gebeurde, heb ik 'enter' gegeven, en daarna:

alpha@alpha-PC:~$ winecfg

Het Wine configuratiescherm verscheen, maar toen ik door de verschillende tabs heenbladerde, kwamen de volgende regels:

err:shell:SHGetFolderPathW Failed to create directory L"c:\\windows\\profiles\\alpha\\Desktop".
err:shell:SHGetFolderPathW Failed to create directory L"c:\\windows\\profiles\\alpha\\Desktop".
ALSA lib conf.c:3949:(snd_config_expand) Unknown parameters 0
ALSA lib control.c:909:(snd_ctl_open_noupdate) Invalid CTL default:0
ALSA lib conf.c:3949:(snd_config_expand) Unknown parameters 0
ALSA lib control.c:909:(snd_ctl_open_noupdate) Invalid CTL default:0
alpha@alpha-PC:~$ wineserver: could not save registry branch to /home/alpha/.wine/system.reg : Permission denied
wineserver: could not save registry branch to /home/alpha/.wine/userdef.reg : Permission denied
wineserver: could not save registry branch to /home/alpha/.wine/user.reg : Permission denied

Wat moet ik?

installatie Wine wil maar niet lukken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/06, 18:26:13 »
Hij is geinstalleerd...
Hij zegt dat hij geen 'Permission' heeft dus probeer eens sudo winecfg?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?