Interactief > Algemeen

Smartphone met e/OS i.p.v Android

<< < (3/4) > >>

loti:
@rico70
Het gaat niet om Fairphone maar om de makers van e/OS.

Bert Ernste:
@ Loti

--- Citaat ---Inloggen met sms code wil ik juist niet omdat dit niet erg veilig is, vandaar mijn vraag.
--- Einde van citaat ---

Goed punt. Ik heb mijn wifi vaak uitstaan om niet overal gevolgd te worden en gebruik dan toch maar de sms-manier. Maar ik weet vrijwel zeker dat ik het scannen van een qr-code met de Digid-app een keer getest heb.

Zoals gezegd ben ik geen intensieve gebruiker van de smartphone, maar e/os bevalt me tot nu toe prima. Ik hoop van harte dat het project blijft, want de dataverzameling door Google en consorten loopt de spuigaten uit.

aartje:

--- Citaat van: DirkJan op 2024/04/28, 12:05:42 ---Dochterlief heeft een fairphone. Zij ervaart geen problemen met haar bank (ING). Ook andere zaken zoals Digid werken ook prima.

--- Einde van citaat ---
Het nadeel van een fairphone vind ik de prijs. Zo'n 350 a 400 Euro moet je er wel minimaal voor de simpelste over hebben.
Er is me wel eens verteld dat in China de duurste Apple Iphones voor zo'n honderd euro aan onderdelen en arbeidsloon
in elkaar worden gezet en hier voor minimaal 600 Euro worden verkocht.

Ik geef nooit meer dan zo tussen de 150 en 200 Euro uit aan een telefoon (de kwaliteit van de camera interesseert me
totaal niet, ik ben geen professionele fotograaf...)
Voor het milieu zou ik best zo'n 50 Euro extra over hebben,  maar 350 Euro vind ik gewoon teveel.

HWE64:

--- Citaat van: aartje op 2024/05/01, 13:21:23 ---Ik geef nooit meer dan zo tussen de 150 en 200 Euro uit aan een telefoon (de kwaliteit van de camera interesseert me
totaal niet, ik ben geen professionele fotograaf...)
Voor het milieu zou ik best zo'n 50 Euro extra over hebben,  maar 350 Euro vind ik gewoon teveel.

--- Einde van citaat ---
Zo denk ik er ook over. Ik heb de goedkoopste Nokia G21 vorig jaar gekocht omdat bij de andere Nokia de batterij na 5 jaar slecht werd.

aartje:

--- Citaat van: loti op 2024/04/29, 22:19:34 ---@ Bert Ernste.
Inloggen met sms code wil ik juist niet omdat dit niet erg veilig is, vandaar mijn vraag.

--- Einde van citaat ---
Is dat echt zo, dat is de eerste keer dat ik dat hoor.
Of het zou dit moeten zijn :
https://www.androidplanet.nl/nieuws/2fa-via-sms/

Elon Musk heeft geen zin om voor sms te betalen, lijkt me en de andere argumenten
zijn ook vergezocht (meekijken op scherm? , sim-swapping?, spyware ?)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie