Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Crystal Eye van de Acer 5520 werkt niet (opgelost)  (gelezen 3269 keer)

Bieuwe

  • Gast
Crystal Eye van de Acer 5520 werkt niet (opgelost)
« Gepost op: 2008/09/11, 21:46:17 »
Hoi,

sinds een tijdje ben ik bezig met het werken met Ubuntu. Op zich bevalt het mij allemaal uitstekend. bijna alles werkt helemaal correct, behalve mijn webcam. Ik heb alles gezocht op internet waarom mijn webcam misschien niet werkt, maar helaas helemaal niks kunnen vinden wat een oplossing gaf.

Het geval is dat er wel een driver geïnstalleerd voor de webcam en hij wordt ook herkend als een Acer Crystal Eye. toch kan geen enkel programma contact maken met de webcam, ik heb Camorama en Cheese al geprobeerd en ook Amsn lukte het niet. Als ik een externe webcam aansluit en alles op video1 (video0 zal de interne webcam zijn, verwacht ik) instel, dan werkt die webcam wel zonder problemen.

Ik hoop dat iemand een mogelijke oplossing heeft?

groeten Bieuwe
« Laatst bewerkt op: 2009/03/24, 11:56:47 door Bieuwe »

Offline Drummies

  • Lid
Crystal Eye van de Acer 5520 werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/11, 22:03:31 »
Bieuwe

je zou luvcview kunnen proberen systeem>beheer>synaptics  zoeken luvcview

evt info zie link

http://linux-uvc.berlios.de/#download
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Crystal Eye van de Acer 5520 werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/11, 22:04:56 »
Heb je deze: uvcvideo driver geïnstalleerd? Het zou moeten werken dan.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Crystal Eye van de Acer 5520 werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/11, 22:05:27 »
Wat geeft lsusb in de terminal? Wat staat er in de map /dev allemaal aan video* als je de externe camera niet aansluit?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Bieuwe

  • Gast
Re: Crystal Eye van de Acer 5520 werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/24, 11:09:02 »
He mensen,

mijn excuses dat ik nu pas reageer, was even helemaal vergeten dat ik dit bericht had geplaatst.
Overigens werkt mijn webcam nu bij de meeste programma's naar behoren, alleen werkt hij niet met camorama. Nou is dat voor mij niet zo heel noodzakelijk, dus dat maakt me niet uit, hij doet het verder gewoon prima.

groeten Bieuwe