Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voyager: Xfce op haar best  (gelezen 30445 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #25 Gepost op: 2012/06/04, 12:23:08 »
Heb hem eens een keer bekeken ,hm blijf fijn bij mijn originele Xubuntu
Jij hebt Xuby verbouwd, en aangepast, zodat het een voor jou ideaal systeem is.
Mijn systeem (ook Xuby) is heel anders, maar is voor mij een ideaal systeem.
Voyager is door de makers sterk uitgebreid en voor een hoop mensen misschien een ideaal uitgangspunt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #26 Gepost op: 2012/06/04, 12:30:15 »
Zoals Emiel bijvoorbeeld ;)

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #27 Gepost op: 2012/06/04, 14:13:32 »
Hoe is het met de taalondersteuning? Ik neem aan dat als men de taal op Nederlands zet, dat het systeem en de applicaties ook redelijk volledig vertaald is in het Nederlands? Dat is bij Voyager verder toch niet anders dan een "standaard" Xubuntu? Toch?

Ik heb zojuist een YouTube filmpje bekeken van Voyager, en ik vind het toch wel een prachtige interpretatie van Xubuntu. Zelfs met een 2D desktop kun je een hoge mate van eyecandy verwezelijken (voor wie er belang aan hecht). Ik ben al voorzien van Linux Mint, maar ik ga 'm toch eens proberen. Het heeft zeker potentie!

Leuk ook om te zien dat Xfce als desktopomgeving een enorme groei heeft doorgemaakt de laatste jaren. Het is hard op weg om de nieuwe Gnome 2 te worden, naast MATE uiteraard.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #28 Gepost op: 2012/06/04, 22:58:22 »
@Marqeaux: idd is de taalondersteuning prima top ! Gewoon de Live-modus gedraaid en alles was ineens in het Nederlands (geen extra pakketten moeten downloaden). Sommige, kleine, menu-onderdelen waren niet vertaald en in het Engels. Maar voor 99% is ie ineens standaard in je gewenste taal. Dat vond ik een mooie geste. Natuurlijk is het ISO-bestand  ongeveer 1Gb groot.
Ik had in Kubuntu gewoon met de opstarttool een USB-stick gemaakt en het werkte perfect.

Voyager vond ik echt bloedmooi gemaakt. Heel smaakvol, mooi uitgelijnd en bleef verrassend gewoon Xfce. Dit is eigenlijk Xubuntu as it should be meen ik. Kleine details maken deze versie gewoon een toppertje.

Qua belasting van je systeem is het eerder een gewone Xubuntu, dus de eye-candy vreet niet je systeem plat.

Ook de bureaublad foto's vond ik héél smaakvol gekozen, alsook de GL-foto screensaver.

Ja een aanrader is dit, mocht je veel van Xfce houden.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #29 Gepost op: 2012/06/05, 00:44:52 »
Precies Vistaus, voor mij werkt het perfect.
Het is Xubuntu met wat extra's maar wel met software waar je iets mee kunt zoals een fatsoenlijk dock, conky en wat andere software die als je het niet wilt heel makkelijk kunt verwijderen.
Voor Wanda is het een ander verhaal, die breekt Xubuntu af tot het minimum terwijl ik het bij de basis houd en het op een aantal punten wat uitgebreid.

Ik verkies Voyager omdat daar AWN al in zit en dat ze gelijk de Gnome 3 en Unity troep eruit gesloopt hebben die je anders mee krijgt.
Voyager is gewoon Xubuntu en dat maakt het voor mij makkelijker om dat te gaan gebruiken. Als de basis niet gelijk was aan Xubuntu en ze hadden onzinnige meuk erin gegooid zoals Compiz en zo, dan had ik het zeker niet gebruikt.

Maar voor ieder zijn ding en het is mooi dat de keus er is.
Wanda ik blijf niet 5 jaar hangen want ik kijk al uit naar 12.10 vanwege Xfce 4.10 en Voyager komt ook met 12.10 dus waarschijnlijk word dat het volgende systeem voor mij.


Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #30 Gepost op: 2012/06/05, 00:46:03 »
Ik heb Voyager zojuist even geprobeerd, en ik moet zeggen dat ik er wel positief over ben. Ook al vind ik die zwarttinten erg mooi, mijn ogen (die niet geweldig zijn) hebben soms moeite met het lezen van het scherm. Maar dat is natuurlijk een persoonlijk iets.

Ook iets persoonlijks: Voor mijn smaak vond ik er iets teveel software op geïnstalleerd die ik niet of nauwelijks gebruik. Maar ik kan me voorstellen dat anderen dit juist weer heel erg fijn vinden.

Qua belasting van je systeem is het eerder een gewone Xubuntu, dus de eye-candy vreet niet je systeem plat.

Dat vond ik inderdaad erg verrassend. Ondanks de eyecandy heeft dit nauwelijks invloed op het systeem, laat staan de prestaties ervan. Dat maakt Voyager ook geschikt voor minder krachtige machines. En dat is natuurlijk een mooi voordeel.

Ook de bureaublad foto's vond ik héél smaakvol gekozen, alsook de GL-foto screensaver.

Er zaten inderdaad héél erg mooie wallpapers tussen de vele wallpapers waaruit men kan kiezen.

Ik kan me de enthousiasme van sommigen erg voorstellen. Voyager is een prima distro (van wat ik er van gezien heb). Voor die mensen die toch nét dat beetje extra willen ten opzichte van een standaard Xubuntu is dit een prima alternatief. En dat Voyager 5 jaar ondersteuning krijgt (Xuby krijgt er maar 3!) is ook wel fijn.

Ik heb nog een netbookje liggen met een veel te zware Win7 erop. Het apparaat begint al te zuchten en te steunen bij de opstart. Dat moet natuurlijk niet. Ik denk dat ik die Windows 7 er maar af knikker en vervang voor Voyager. Uiteraard eerst even testen met een USB-stick of alles er wel fatsoenlijk op draait. Xubuntu draaide er (op stick dan) ook erg goed op, dus ik verwacht eigenlijk geen problemen. Ik heb weer een projectje voor het komende weekend. Ha ha....  =D
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #31 Gepost op: 2012/06/05, 01:14:26 »
Ik ga vanaf een usb 3.0 stick draaien op mijn desktop pc.
Is een 32gig die ik hoop morgen binnen te hebben maar het komt met tnt dus dat zal wel woensdag worden.

Offline MKe

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #32 Gepost op: 2012/06/05, 06:28:28 »
Hebben ze ook een 32 bits versie? Ik heb alleen de 64 bits gevonden.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #33 Gepost op: 2012/06/05, 08:56:47 »
De 32-bits versie staat ook gewoon op de beginpagina, onder de 64-bits versies.

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #34 Gepost op: 2012/06/06, 19:34:55 »
Na een tijdje Xubuntu gebruikt te hebben, ben ik definitief overgestapt op Voyager. Ik vind het een heel mooie distro.
Vooral  die dock onderaan vind ik heel mooi.
Ik heb genoeg geëxperimenteerd en blijf bij Voyager  ^-^
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #35 Gepost op: 2012/06/06, 19:44:58 »
Voyager doet het goed als ik zo verschillende reacties op het internet lees.


FrSu

  • Gast
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #36 Gepost op: 2012/06/06, 19:49:17 »
Ik ga eens kijken of deze beter werkt op mijn netbookje als Zorin 5.2 Core nu doet. =D

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #37 Gepost op: 2012/06/07, 08:23:34 »
Ook hier op mijn testbakje een prima ervaring met Voyager.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #38 Gepost op: 2012/06/07, 09:39:04 »
Heb mijn Xubuntu 11.10 vervangen door Voyager met de home map op een aparte partitie.
Xubuntu 12.04 staat er nog naast maar Voyager voelt zo fijn dat ik denk dat die weg gaat.

Heb tevens al wat extra iconen aangemaakt voor in het dock. Heb nu Skype, Teamviewer en Chrome er bij staan.
Heb een gimp file die ik kan aanpassen voor al mijn andere programma's die niet zo'n icoon hebben.
Tevens Tilda, UbuntuOne en een aangepaste versie van Conky nr 11 zo neer gezet dat ze opstarten met het systeem.
Gebruik nu ook Hotot wat een Twitter programma is en wat ik zeer mooi vind en het lijkt wel een stuk sneller dan Gwibber wat ik voorheen gebruikte.
Grubcustomizer gebruikt en wat aanpassingen gemaakt. Nu alleen nog een afbeelding zoeken die ik in de grub ga zetten.

Moet nu nog een keer al de programma's door gaan om te zien welke weg kunnen en welke er bij moeten komen zoals LibreOffice, Blender, KDEnlive en dergelijke.
Gimp heb ik al naar 2.8 gezet en dat werkt een stuk prettiger.

Kwa thema heb ik buiten het bureaublad achtergrond, wat iconen toegevoegd en de Conky aangepast nog niet veel gedaan.
Thema is op zich al mooi en alles past mooi bij elkaar.

Offline Erik_m

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #39 Gepost op: 2012/06/07, 18:22:51 »
Weet iemand de truck om hem werkend te krijgen in virtualbox...? Blijft op een zwart scherm hangen, heb nomodeset al geprobeerd, maar zelfde resultaat.

FrSu

  • Gast
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #40 Gepost op: 2012/06/07, 18:40:38 »
Ik heb even de Live USB gebruikt. Ik moet zeggen dat het een aangename verrassing is als je bedenkt dat hier ook Gnome 3 onder zit. Erg gebruiksvriendelijk en lekker snel op mijn netbookje. Voor mij een stuk beter dan Mint 13.

Ik ga nog even verder kijken of ik Voyager naar mijn wensen kan aanpassen, het ziet er echt veelbelovend uit! ;)

Dan wordt het daarna lastig, blijf ik bij Zorin 5.2 Core, wacht ik op Zorin 6 Final of wordt het Voyager?

Wat is Linux toch leuk! =D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #41 Gepost op: 2012/06/07, 19:42:52 »
Heb de laatste VB van de site af gehaald en niet uit het software centrum.
Daarna geïnstalleerd met keuze Linux/Ubuntu 64 bit. Heb de 64 bit versie gebruikt.
Daarna 1 cpu en 2 a 3 gig ram gegeven en 3D aangezet. Video op 256 wat op mijn laptop voor Linux de max is.
Daarna geïnstalleerd en alles werkte.
1 gig ram zou genoeg moeten zijn.
Had het op een i3 dus 1 cpu kan ik makkelijk er aan toe wijzen.

Maar live USB werkt ook prima. Heb begonnen met live usb en daarna VB.

@FrSu, pas op straks heb je keuze stress. =D

Offline Erik_m

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #42 Gepost op: 2012/06/07, 22:27:20 »
Heb de laatste VB van de site af gehaald en niet uit het software centrum.
Dat zou hem weleens kunnen zijn.
Site: 4.1.16.
Ikke: 4.0.10 (debian stable repo)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #43 Gepost op: 2012/06/07, 23:56:13 »
Heb ik gedaan omdat de vorige keer dat problemen gaf. De versie in het software centrum ondersteunde toen de laatste Ubuntu versie niet.
Doe het nu met meer versies zoals Blender en Gimp.

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #44 Gepost op: 2012/06/09, 12:15:45 »
Citaat
Marquaux schrijft: ...En dat Voyager 5 jaar ondersteuning krijgt (Xuby krijgt er maar 3!) is ook wel fijn.
Ter vermijding van misverstanden: tijdens de installatie wordt gemeld dat er 3 jaar ondersteuning is.

Ik heb hem net op mijn oudste PC (ruim 12 jaar) gezet; een pentium4.
Voyager loopt heerlijk soepel...
Bedankt voor de tip Vistaus.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #45 Gepost op: 2012/06/09, 12:54:38 »
Zolang de website 5 jaar zegt, gaan we gewoon uit van 5 jaar.  Maar zelfs al zou het op de website fout staan dan is 3 jaar nog steeds erg lang natuurlijk ;)

En graag gedaan :)

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #46 Gepost op: 2012/06/10, 14:03:49 »
Voyager is een verademing en een genoegen.
Had op mijn oude PC Mint 12 staan. Die is nu echt niet meer in beeld.
En zo compleet als Voyager is: je kunt er youtubes direct op bekijken, TV stations, radio en alles werkt in een keer.
Alles overzichtelijk en heel toegankelijk. Even wennen waar alles zit, maar het went veel sneller dan unity, die verder wel goed werkt hier.
Maar ik kan toch niet goed wennen aan de voor mij onnatuurlijke manier van werken van unity.
Voyager is ECHT een aanrader en ....
Ik overweeg nu zelfs om Voyager ook maar op mijn huidige  (hoofd) desktop te zetten.... ipv de huidige Ubuntu12.04.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #47 Gepost op: 2012/06/10, 15:34:58 »
Ik overweeg nu zelfs om Voyager ook maar op mijn huidige  (hoofd) desktop te zetten....
XFCE is tegenwoordig heel volwassen en de mensen van Voyager hebben het knap opgeleukt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #48 Gepost op: 2012/06/10, 19:17:49 »
....
Heb tevens al wat extra iconen aangemaakt voor in het dock. Heb nu Skype, Teamviewer en Chrome er bij staan.
Heb een gimp file die ik kan aanpassen voor al mijn andere programma's die niet zo'n icoon hebben.
Wat voor Gimp file bedoel je Emiel? Je maakt in Gimp een icoon begrijp ik ; maar hoe dan?
Welke file extensie (voor icoon) en welke afmetingen moet je dan gebruiken?
Maak ook graag eens zelf mijn icoontjes, vandaar mijn vraag.
En Voyager: ik wordt steeds enthousiaster. Het is echt veel completer afgewerkt dan Ubuntu.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #49 Gepost op: 2012/06/10, 20:09:15 »
Ik maak in gimp een icoon van 48x48 en die save ik als png met de naam van het programma waar het voor is.
Ik save wel het origineel zodat je het aan kunt passen.
Hoef je alleen de naam aan te passen en dan exporteren naar een png file. (Zo gaat het in gimp 2.8. Eerst moest je save als geven en dan .png er achter zetten maar nu moet je exporteren kiezen.)