Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux V6.06.1  (gelezen 4806 keer)

jmlepercq

  • Gast
Linux V6.06.1
« Gepost op: 2006/09/28, 23:09:55 »
Hallo iedereen,

Graag had ik eerst wat proef gedraad met Linux V6.06.1 vanaf de gebrande DVD.

De computer start op via de DVD lezer. De hoofdmenu Ebuntu komt te voorschijn, ik kies voor "grafisch", programma reageert naar "drivers ophalen"........ en verder gebeurt er niets meer!!  De computer blijft zo hangen.

Wat zou er fout lopen ??

Groetjes,
Jean-Marie,

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Linux V6.06.1
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/29, 11:14:02 »
Hmmm, heb je de DVD gecontroleerd met de checksum, is er verbinding met internet?
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Linux V6.06.1
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/29, 11:20:28 »
Welke versie wil je gebruiken?
Edubuntu of Ubuntu?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Linux V6.06.1
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/29, 11:21:53 »
Een goede werking van de live cd van Ubuntu + Flavours ligt heel gevoelig.
Je MOET de cd zo langzaam mogelijk branden en niets doen in Windows of programma's ed open hebben staan anders dan alleen het brandprogramma.

Een beetje lastig maar een enkel verkeerd gebrand bitje kan al voor rare problemen zorgen.
Dus brand de image nogmaals en probeer het dan nog een keertje.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Linux V6.06.1
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/29, 11:55:35 »
Waar haal je een DVD-iso vandaan???

Volgens mij is er alleen een CD-iso te downloaden van dapper drake (6.06)...

Voor Breezy (5.10) was er nog wel een DVD-iso te downloaden, maar dat is dus verouderd.

En je MOET helemaal niet zo langzaam mogelijk branden, ik brand altijd zo snel mogelijk en heb nog nooit problemen gehad.
Voor wat oudere branders is het wel verstandig, of mischien ook voor bepaalde merken...?

Linux V6.06.1
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/29, 12:30:53 »
Ik had ook vreemde problemen met ubuntu, ubuntu bleef steeds hangen bij installatie, khad dan geinstalleerd via textmodus, en bij opnieuw opstarten bleef em hangen bij het laden van de grafische omgeving om een of andere reden, kheb dan bios gereset en dan ging installatie en het draaien van linux zonder problemen. Kweet dus nog steeds de oorzaak niet.

Davidovich

Offline Soul-Sing

  • Lid
Linux V6.06.1
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/29, 14:31:43 »
hoe heb je de bios gereset? weet je ook de "naam" van je bios?

jmlepercq

  • Gast
Linux V6.06.1
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/30, 13:19:32 »
Citaat van: tukcedo
Hmmm, heb je de DVD gecontroleerd met de checksum, is er verbinding met internet?
Hallo,
Internet staat continu open op mijn systeem. Wel heb ik de checksum niet gedaan door het feit dat ik reeds veel ISO's gebrand heb met mijn Plextor PX750A zonder enige problemen tot op heden.

Ik denkt niet dat het aan de DVD ligt door het feit de de Pc wel degelijk mooi opstart via de DVD en de "eerste" hoofdmenu geeft. Het falen gebeurt vanaf het moment dat het programma zegt de "nodige" drivers te zullen opladen. Vanf dat ogenblik gebeurt er niets meer en blijft de PC zo hangen.

Jean-Marie,

jmlepercq

  • Gast
Linux V6.06.1
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/30, 13:26:35 »
Citaat van: bartek
Welke versie wil je gebruiken?
Edubuntu of Ubuntu?
Hallo,

Ik geraak zover niet !!!! Bekijk even de "thread" aan "Tukcedo".

De PC blijft hangen na een mooie opstart via DVD op het moment dat hij de "benodigde drivers zal opladen". Vanaf hier gebeurt er niets meer........ en blijft zo hangen!!!!
Jean-Marie,

NB: Ik wil eerst het "besturingssysteem" even uittesten vanaf de DVD vooraleer tot een "DEFINITIEVE" installatie over te gaan.

Jean-Marie,

WinXp Home SP2,  FSB 533Mhz, 1024MB SDram 400 Mhz, ChipSet 875P Intel, 2,8 Ghz CPU

jmlepercq

  • Gast
Linux V6.06.1
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/30, 13:36:01 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Waar haal je een DVD-iso vandaan???

Volgens mij is er alleen een CD-iso te downloaden van dapper drake (6.06)...

Voor Breezy (5.10) was er nog wel een DVD-iso te downloaden, maar dat is dus verouderd.

En je MOET helemaal niet zo langzaam mogelijk branden, ik brand altijd zo snel mogelijk en heb nog nooit problemen gehad.
Voor wat oudere branders is het wel verstandig, of mischien ook voor bepaalde merken...?
Hallo,

Ik heb niet gezegd dat ik een DVD-ISO gebrand heb !! Ik heb de "ISO" gedownload van ftp:Belnet...CD-ISO en achteraf de ISO gewoon met "N

Saamelainen

  • Gast
Linux V6.06.1
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/30, 13:44:38 »
Citaat van: jmlepercq
Indien de "ISO" met slechte sectors of iets andes zou gebrand zijn, dan zou de PC mogelijks niet correct opstarten zoals nu het geval is.

Jean-Marie,
Die redenering gaat niet altijd op. Ik heb een groot probleem gehad doordat de hardware (ATI-kaart) niet herkend werd. Opstarten van CD en verdere installatie ging goed, totdat er over de hardware gestruikeld werd. Verder kwam ik niet.

Ik zou eerlijk gezegd toch eens opnieuw downloaden en branden om een fout in de DVD uit te sluiten.

jmlepercq

  • Gast
Linux V6.06.1
« Reactie #11 Gepost op: 2006/09/30, 14:02:47 »
Citaat van: Saamelainen
Citaat van: jmlepercq
Indien de "ISO" met slechte sectors of iets andes zou gebrand zijn, dan zou de PC mogelijks niet correct opstarten zoals nu het geval is.

Jean-Marie,
Die redenering gaat niet altijd op. Ik heb een groot probleem gehad doordat de hardware (ATI-kaart) niet herkend werd. Opstarten van CD en verdere installatie ging goed, totdat er over de hardware gestruikeld werd. Verder kwam ik niet.

Ik zou eerlijk gezegd toch eens opnieuw downloaden en branden om een fout in de DVD uit te sluiten.
Bedankt voor de info. Ik heb de "ISO" file nog staan, zal hem opnieuw op een DVD-RW branden en hem opnieuw uittesten.

Hou je op de hoogte.

Jean-Marie,

jmlepercq

  • Gast
Linux V6.06.1
« Reactie #12 Gepost op: 2006/09/30, 18:59:56 »
Citaat van: Saamelainen
Citaat van: jmlepercq
Indien de "ISO" met slechte sectors of iets andes zou gebrand zijn, dan zou de PC mogelijks niet correct opstarten zoals nu het geval is.

Jean-Marie,
Die redenering gaat niet altijd op. Ik heb een groot probleem gehad doordat de hardware (ATI-kaart) niet herkend werd. Opstarten van CD en verdere installatie ging goed, totdat er over de hardware gestruikeld werd. Verder kwam ik niet.

Ik zou eerlijk gezegd toch eens opnieuw downloaden en branden om een fout in de DVD uit te sluiten.
Hallo,
Heb de "ISO" file opnieuw gebrand ditmaal op een CD-RW als CD-ISO en niet meer als CD-ISO BOOTCD.

Het probleem blijft hetzelfde; blijft hangen met het gegeven: "Load essentials drives en Mounting Root files system"

Zodus, sta even ver, Linux wil niet opstarten vanaf de CD
Jean-Marie,

Offline mcgyver

  • Lid
Linux V6.06.1
« Reactie #13 Gepost op: 2006/09/30, 19:35:09 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Waar haal je een DVD-iso vandaan???

Volgens mij is er alleen een CD-iso te downloaden van dapper drake (6.06)...

Voor Breezy (5.10) was er nog wel een DVD-iso te downloaden, maar dat is dus verouderd.

En je MOET helemaal niet zo langzaam mogelijk branden, ik brand altijd zo snel mogelijk en heb nog nooit problemen gehad.
Voor wat oudere branders is het wel verstandig, of mischien ook voor bepaalde merken...?
@Corvus

Er zijn vaak problemen t.g.v. snel branden. Als je pc niet of randje stabiel is, (randje genoeg geheugen, botsen van proggies etc) geeft het WEL problemen. Ook klein beetje vuile branderlens etc kunnen daaraan bijdragen. Schrijf dit dus alsjeblieft niet.

jmlepercq

  • Gast
Linux V6.06.1
« Reactie #14 Gepost op: 2006/09/30, 22:02:59 »
Citaat van: mcgyver
Citaat van: CORVUS_CORAX
Waar haal je een DVD-iso vandaan???

Volgens mij is er alleen een CD-iso te downloaden van dapper drake (6.06)...

Voor Breezy (5.10) was er nog wel een DVD-iso te downloaden, maar dat is dus verouderd.

En je MOET helemaal niet zo langzaam mogelijk branden, ik brand altijd zo snel mogelijk en heb nog nooit problemen gehad.
Voor wat oudere branders is het wel verstandig, of mischien ook voor bepaalde merken...?
@Corvus

Er zijn vaak problemen t.g.v. snel branden. Als je pc niet of randje stabiel is, (randje genoeg geheugen, botsen van proggies etc) geeft het WEL problemen. Ook klein beetje vuile branderlens etc kunnen daaraan bijdragen. Schrijf dit dus alsjeblieft niet.
Hallo,

Ik heb in de laatste uren meerdere malen gebrand op CD-RW  als "ISO-CD" in plaats van als "ISO BootCD". Ook heb ik "MD5Win32" ge

Offline mcgyver

  • Lid
Linux V6.06.1
« Reactie #15 Gepost op: 2006/10/01, 17:47:21 »
Geef eens aan wat er voor hardware in je pc zit (o.a. merk videokaart, ide of sata harde schijf).

jmlepercq

  • Gast
Linux V6.06.1
« Reactie #16 Gepost op: 2006/10/01, 18:19:36 »
Citaat van: mcgyver
Geef eens aan wat er voor hardware in je pc zit (o.a. merk videokaart, ide of sata harde schijf).
Dag Mcgyver,

Pentium IV 2,8 Ghz , Socket 478 processor, 1024 MB SDram 400 Mhz, FSB 533 Mhz, Dual Sata Raid, Motherboard Abit IC7 Chipset 875P-ICH5-R, AGP 8X, 6x USB 2.0, IEEE 1394, LAN, Serial ATA RAID,

Harddisks : 1) Samsung SP8004H              van 80 GB
                    2) Quantum Fireball lct2 SCSI van 20 GB
                    3) Quantum Fireball st2 SCSI van  2,1 GB

DVD -/+ RW Plextor PX 750A----------videokaart: NVIDIA GFORCE FX5200 128 MB Mem
DVD Rom 16X van LG
Iomega Zipdrive 100 MB
Diskettelezer 1,44 MB

Ik denk dat hier alles vermeld sta

Groetjes,
Jean-Marie

Offline mcgyver

  • Lid
Linux V6.06.1
« Reactie #17 Gepost op: 2006/10/01, 18:26:38 »
Ik heb exact hetzelfde moederbord, waarschijnlijk dezelfde processor en als videokaart de nvidia mx440. Bij mij is ie foutloos en supersnel. Ik denk dat het of aan je sata of aan je raid configuratie ligt. Ik kan je niet helpen, waarschijnlijk Bartek, Profox, Corvus, Zappa en nog enkele anderen wel. Jongens???

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Linux V6.06.1
« Reactie #18 Gepost op: 2006/10/01, 18:39:01 »
Als ie hangt, kan je dan met ctrl+alt+F4 bv. in een andere console?
Zoniet gaan we geen informatie kunnen puren om het op te lossen :(

jmlepercq

  • Gast
Linux V6.06.1
« Reactie #19 Gepost op: 2006/10/01, 18:56:35 »
Citaat van: mcgyver
Ik heb exact hetzelfde moederbord, waarschijnlijk dezelfde processor en als videokaart de nvidia mx440. Bij mij is ie foutloos en supersnel. Ik denk dat het of aan je sata of aan je raid configuratie ligt. Ik kan je niet helpen, waarschijnlijk Bartek, Profox, Corvus, Zappa en nog enkele anderen wel. Jongens???
Hello,
De SATA-RAID is niet in gebruik. Wel in gebruik is de ATA-RAID waar er twee harddisken aanhangen.

IDE1 master  = DVD Rom van LG
IDE1 slave    = DVD +/- RW van Plextor
IDE2 master = Harddisk Samsung van 80 GB
IDE2 slave    = Iomega zipdrive van 100 MB

HPT370  ATA RAID IDE 1 MASTER =nihil
                                   IDE 1 slave       = SCSI Harddisk van 20 GB
                                   IDE 2 master    = SCSI Harddisk van 2,1 GB
                                   IDE 2 slave       = nihil

Jean-Marie,

Offline mcgyver

  • Lid
Linux V6.06.1
« Reactie #20 Gepost op: 2006/10/01, 19:47:28 »
Citaat van: mcgyver
Ik denk dat het of aan je sata of aan je raid configuratie ligt. Ik kan je niet helpen, waarschijnlijk Bartek, Profox, Corvus, Zappa en nog enkele anderen wel. Jongens???
Dit probleem komt sporadisch voor op het forum, soms helpt de laatste bios versie installeren. Geen sata probleem, waarschijnlijk dus raid. Je zal waarschijnlijk nog reacties krijgen van anderen. Ander oplossingen zijn:

1 Google ;)

2 zoekoptie op dit forum (zoeken op raid of zo iets)

3 Raid opstelling veranderen naar "conventioneel)

Linux V6.06.1
« Reactie #21 Gepost op: 2006/10/02, 12:03:44 »
Citaat van: "mcgyver"
@Corvus

Er zijn vaak problemen t.g.v. snel branden. Als je pc niet of randje stabiel is, (randje genoeg geheugen, botsen van proggies etc) geeft het WEL problemen. Ook klein beetje vuile branderlens etc kunnen daaraan bijdragen. Schrijf dit dus alsjeblieft niet.
Daar heb je overigens gelijk in, ik draai zelf op een relatief nieuw systeem, met 1024MB RAM, ook FSB snelheid is van belang.
Zelf ben ik iemand die als vanzelfspreken af en toe, just 2 B sure, ff een

CD-lens cleaner laat draaien.Maar het zou overigens ook idd, mischien, kunnen helpen om de CMOS eens te flashen en updaten, dit ivm de laatste RAID ondersteuning.
Maar een dergelijke handeling raad ik niet aan om door iemand uit te laten voeren die eigenlijk niet goed weet waar ik het nu over heb...en dan typ ik momenteel zoveel mogelijk in lekentaal.

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Linux V6.06.1
« Reactie #22 Gepost op: 2006/10/02, 12:52:46 »
Jean-Marie, de enige manier om je CD of DVD _ECHT_ te controleren is met de MD5checksum. DVD verificatie programma's kunnen over kleine probleempjes heen stappen, maar de checksum brengt feilloos problemen aan het licht.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

jmlepercq

  • Gast
Linux V6.06.1
« Reactie #23 Gepost op: 2006/10/02, 16:13:55 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Citaat van: "mcgyver"
@Corvus

Er zijn vaak problemen t.g.v. snel branden. Als je pc niet of randje stabiel is, (randje genoeg geheugen, botsen van proggies etc) geeft het WEL problemen. Ook klein beetje vuile branderlens etc kunnen daaraan bijdragen. Schrijf dit dus alsjeblieft niet.
Daar heb je overigens gelijk in, ik draai zelf op een relatief nieuw systeem, met 1024MB RAM, ook FSB snelheid is van belang.
Zelf ben ik iemand die als vanzelfspreken af en toe, just 2 B sure, ff een

CD-lens cleaner laat draaien.Maar het zou overigens ook idd, mischien, kunnen helpen om de CMOS eens te flashen en updaten, dit ivm de laatste RAID ondersteuning.
Maar een dergelijke handeling raad ik niet aan om door iemand uit te laten voeren die eigenlijk niet goed weet waar ik het nu over heb...en dan typ ik momenteel zoveel mogelijk in lekentaal.
Hai Corvus_Corax,
De "Bios" heb ik al upgegrade (in 2005) maar voor mijn HPT370 UDMA ATA RAID kaart gaat het niet, heb het geprobeerd, krijg als antwoord ""geen flashmogelijkheid""

Toch bedankt voor de info,
Jean-Marie,

jmlepercq

  • Gast
Linux V6.06.1
« Reactie #24 Gepost op: 2006/10/02, 16:16:14 »
Citaat van: tukcedo
Jean-Marie, de enige manier om je CD of DVD _ECHT_ te controleren is met de MD5checksum. DVD verificatie programma's kunnen over kleine probleempjes heen stappen, maar de checksum brengt feilloos problemen aan het licht.
Hai Tukcedo,

Heb de "MD5win32.msi" ge