Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eve online problemen  (gelezen 1344 keer)

Offline wartank

  • Lid
Eve online problemen
« Gepost op: 2012/06/02, 23:22:44 »
Hallo,

Ik heb Ubuntu nog niet eerder gebruikt om te gamen, dus alvast mijn excuses als ik een beginners fout heb gemaakt.
Er was altijd een windows pc voor het gamen, maar die is nu kapot (figures...). dat maakt mij opzicht niet heel veel uit gezien ik niet veel meer speel. Behalve Eve online.

Na wat google werk heb ik Wine geinstaleerd met DX9 (altans...dat denk ik). bron: http://www.dedoimedo.com/games/wine-directx.html
Het probleem is dat wanneer is dxdiag probeer te starten ik een foutmelding krijg (zie screenshot in het terminal scherm)
Wanneer ik nu eve start via een .sh script krijg ik een wine scherm...dat helemaal blauw is (gelukkig niet BSOD blauw...)

Ik heb zoveel mogelijk informatie over mijn systeem en huidige resultaat in de screenshot proberen te krijgen. is er iemand die mij verder op weg kan helpen?

screen:

Re: Eve online problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/02, 23:39:25 »
Je weet dat Wine absoluut niet garant staat voor een juist functionerend programma?

DirectX dien je niet te installeren in Wine, daar Wine een eigen implementatie heeft.

Installeer winetricks en voeg de pakketten toe aan Wine die in het rode kader staan op deze pagina: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=25823

Begin weer met een schone Wine:

rm -rf .wine

Dit verwijdert je huidige Wine-installatie.

Offline wartank

  • Lid
Re: Eve online problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/03, 00:16:57 »
Bedankt voor de snelle reactie Cumulus007,

Ik zal het nog even proberen maar ik zie inderdaad een aantal bugs die besproken worden op de gelinkte pagina (sommige kunnen mij kwa gameplay wel erg belemmeren).
Ga het alsnog even proberen, maar als het niet te doen is zal ik maar moeten kijken of ik ergens weer een windows machine kan aanslingeren.

in iedergeval bedankt!