Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hauppage PVR-150 MCE video in  (gelezen 3727 keer)

Hauppage PVR-150 MCE video in
« Gepost op: 2008/01/08, 21:19:36 »
Ik heb sinds gister een hauppage PVR-150. Ik heb hem aan de praat met vlc icm ivtv-tuner. Nu wil ik de video in gaan gebruiken maar ik kan hem niet vinden. Wel achter op de computer natuurlijk:P. Ik kan het niet vinden op het wereldwijdeweb...

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/09, 10:39:03 »
Kun je iets beter uitleggen wat je wel is gelukt en wat niet? Je zegt dat je hem wel aan de praat hebt gekregen met vlc en ivtv-tuner. Betekent dit dat je wel tv kunt kijken in vlc? En op welke manier wil je de video in gaan gebruiken?

Offline Petervdw

  • Lid
Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/09, 13:52:56 »
Is vlc icm ivtv een programma voor Linux? En waar is dat te vinden? Sorry voor de interruptie, maar ik zit met een soortgelijk probleem. Bij een nieuwe DualCore computer met Vista een TV/Video kaart van Pinnacle aangeschaft. Speciaal voor Vista. Ja, maar alleen voor Premium of Ultimate, staat heel klein op de doos. Laat ik nu Vista  Business hebben. Dus of Downgraden (bestaat dat?) naar Premium of Ultimate kopen. Vista bleek trouwens helemaal een ramp, dus ben ik sinds 2 mnd aan Ubuntu begonnen. Ik ben er nu aardig aan gewend en ik vind het machtig mooi werken. Alleen de terminalcommando's zit ik nog flink mee te tobben. Maar Ubuntu 7.10 heeft een prachtige grafische schil, dus vooruit met de geit.
Ik wil eigenlijk alleen maar een Mpeg2 videosignaal op de HD kunnen opslaan. Dat lijkt mij met die kaart (PCTV) mogelijk, alleen geen passend programma.  Dus vandaar. Ik ben nog niet zo goed op de hoogte hoe het op het forum hoort of toegaat, maar bij voorbaat mijn verontschuldiging als mijn vraag onbeleefd overkomt. Bij voorbaat dank voor eventuele hulp of suggesties.
Vr.groet, peter.

Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/09, 15:27:14 »
Ik heb een hauppage wintv PVR150. Deze heeft een Tv in, radio in(bijde coax) en een video en audi in(respectievelijk s-video en 3,5 mm jack). Ik heb de kabel voor de televisie in de tv in gedaan. De driver hiervoor heet IVTV en zit standaard in ubuntu. Je kan daarbij het programma IVTV-utils installeren, hierbij zit ivtv-tune. Hiermee kan je doormiddel van ivtv-tune -f *frequentie* van kanaal wisselen. Nu kan je vlc openen en dan op het eject logo klikken, naar de tab "pvr" gaan en op ok klikken. Dan kan je tv kijken. Dit is mij gelukt. Maar er zit ook een video en audio in bij. Die wil ik gebruiken voor mijn Wii, maar ik weet niet hoe ik die op mijn scherm krijg. Ben ik nu iets duidelijker? Ik hoop dat ik jou ook geholpen heb Petervdw.

Offline vis

  • Lid
Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/09, 15:52:07 »

Offline Petervdw

  • Lid
Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/09, 16:06:08 »
Aan Vintendo
Ik heb je kaart bekeken op Alternate (uitgebreide specs). De informatie over de software was heel nuttig. Dank. Hoewel ik geen TV zoek en alleen maar de video functies ga ik toch proberen er ook iets van te maken met mijn kaart. Inmiddels over de kaarten info gevonden op  https://wiki.ubuntu.com/Hardware Support.
Soortgelijke kaart in mijn Windows verbind ik de Video IN (tulp) en Audio In (Tulp Stereo) met een verloop SCART stekker in principe aan de Scart uitgang van mijn TV/DVDspeler/VHSrecorder. Met Studio 8 (oud) of Vision neem ik dan op HD op.
Misschien wel heel simpel en/of dubbel maar het werkt perfect.
Wat betreft de Wii, wat wil je daar dan mee naar je computer? Wii is toch een standalone met je TV. Of wil je de "camera" van de Wii boven je monitor en dan zittend tennissen. Grapje, hoor. Ik zie mijn kleinkinderen regelmatig met de Wii spelen, vandaar. Ik heb geen idee of er een aparte diskdrive bijzit of dat het via een Playstation gaat. Ik wil er vanavond wel even naar informeren voor je.
In ieder geval dank voor je informatie.
Vr.groet, peter.

Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/09, 16:33:28 »
Mijn tv is een klein 35cm dingetje. Mijn computertscherm is een mooie 22" HP. Erg mooi beeld. Dus mijn doel is spelletjes spelen op mijn mooie HP scherm:P

Offline Petervdw

  • Lid
Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/09, 16:52:06 »
Aan Vintendo
Ok. Cristalclear. Vanavond vraag ik even voor je na hoe de verbindingen en de opzet van zo'n Wii in elkaar steken. Komt goed. Bij mij doet Ubuntu het ook op zo'n 22". Veel mooier.
Vr.groet, peter.

Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/09, 17:23:20 »
Ik denk dat ik dat al weet:P De wii heeft zelf een diskdrive, grafische kaart en dergelijke aan boord. Hij heeft een composiet kabel die alles naar een tv kan bezorgen. Maar mijn monitor heeft alleen een dvi en d-sub ingang. Mijn tv kaart daarentegen heeft wel composiet in. Maar ik weet niet op welk "kanaal" het zit.

Offline Petervdw

  • Lid
Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/09, 21:43:26 »
Aan Vintendo
Inderdaad composiet. Dat is in principe toch van een andere orde qua snelheid als een coaxkabel. In feite heb je aan ivtv het programma wat je zoekt. Ik kan het niet installeren want het conflicteert met andere prog's. Eerst even klaren. Maar is er geen instelling of Tab voor video in dat prog? Want dat zoek je eigenlijk. Bij mijn Windows gebeuren heb ik Vision van Pinnacle en daar kun je de bron instellen met een menuutje. Start je Vision, dan komt het beeld op de monitor, en kan ik ook opnemen. Jammer, maar voor Ubuntu zou ik het ook niet verder weten. Misschien zijn er nog anderen, die hier iets over kunnen zeggen.
Bedankt voor de info over ivtv.
Vr.groet, peter.

Offline Petervdw

  • Lid
Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/11, 12:27:32 »
Aan Vintendo
Installatie van VLC player gelukt en bekeken. ivtv zit ingebouwd. De installingen voor de Video ingang moet je in VLC zoeken. Kijk via Systeem>Voorkeuren>Hardware-info naar het adres van je kaart. In de linkerkolom een lijst met onder PCI de naam van je kaart. Aanklikken en dan in de rechterkolom kijken bij block.device onder value. Zal iets staan van: /dev/video0 of zo. Dat moet je denk ik invullen bij VLC via Bestand>open Capture device bij Videoapp.naam. Verder wil het bij mij niet, omdat ik nog zit te klieren met Pinnacle kaarten. Misschien ook nog iets te vinden bij: De ideale Ubuntu computer, op dit forum ca. 20  regels omlaag. Onder de eerst genoemde link voor Hardware.
De VLC player doet het vlekkeloos als ik een videofile op de harde schijf invul.
Maar die band met de video in kaart lukt me niet. Zal wel een Hauppage kaart zoals van jou moeten kopen. Ik klungel nog even door. Succes.
Vr.groet, peter.

Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/11, 13:38:26 »
Ik heb de addressen gevonden namelijk video0(dat is gewoon de kabel) video24 en video 32. En op video24 en video32 ontvang ik niks. Vreemd ding.

Offline Petervdw

  • Lid
Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/11, 16:22:38 »
Aan Vintendo
Heb je dan wel continu videosignaal op je VideoIN poort staan? Van bijvoorbeeld een DVDspeler of VHS recorder. Of van je Wii met een of ander menubeeld, valt me nu in. En dan maar wroeten in VLC. Zulke dingen kom je het beste achter door ploeteren.
Van die VLC speler ook ergens een (tamelijk oppervlakkige) gebruiksaanwijzing gezien. Zoek nog wel even.
Ja, op www.videolan.org/vlc/, maar misschien had je die site al gezien.
Vr.groet, peter

Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/11, 16:55:43 »
ja ik heb, als ik er mee bezig ben, mn wii aan staan. Ik ken die site inderdaad ook al. Toch maar even doorzoeken. Bedankt voor de moeite!

Offline Petervdw

  • Lid
Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #14 Gepost op: 2008/01/15, 21:23:10 »
Aan Vintendo
Hallo, ben je nog iets opgeschoten met de Wii. Ik ben zeer benieuwd.
Vanmiddag ook zo'n Hauppage kaartje besteld, de PVR-150. Met die Pinnacle kaarten kreeg ik het niet rond. Einde van de week komt ie binnen. Je kunt moeilijk bij de pakken neer gaan zitten. Ik hou je op de hoogte als je er prijs op stelt.
Vr.groet, peter

Hauppage PVR-150 MCE video in
« Reactie #15 Gepost op: 2008/01/21, 23:38:36 »
Volgens mij heb ik het gevonden, gelukkig reageer ik zo snel;).

Als je in VLC het pvr menu kiest, dan /dev/video0 kiest en dan op geavanceerd klikt kan je ergens het "kanaal" kiezen. Die staat standaard op -1, dan kiest hij zelf maar als je hem op 1 of 2 zet ontvang je het signaal van het video in device. Bij mij zag het er erg slecht uit dus ik heb hem teruggestuurd naar de winkel. Ik hoop dat je er wat aan hebt.