Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windows-like distro  (gelezen 9120 keer)

appel

  • Gast
windows-like distro
« Gepost op: 2007/02/27, 17:05:17 »
Mijn familliepc is gecrasht (tijdens het opstartscherm van XP oppeens een blank scherm en niets meer)

misschien laten mijn ouders (die nogal redelijk afkerig staan op iets nieuws in hun leven) mij nu eens linux te  installeren, maar om de overgang zo klein mogelijk te maken vroeg ik me af of er een distro bestaat zonder commandline  enzo.
Eentje die redelijk dicht bij windows aansluit van 'gebruiksgemak'

Nu weet ik ook wel dat linux helemaal niet hetzelfde is als linux maar, wie weet...

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
windows-like distro
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/27, 17:07:58 »
Nou, als je geluk hebt met je hardware, dan moet je bij Ubuntu toch ook niet in de commandline zitten...

PS: Linux is wel degelijk hetzelfde als linux, hoor ;)

edit: deze vraag kan je misschien beter op een algemeen linux forum stellen..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

appel

  • Gast
windows-like distro
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/27, 17:14:26 »
euhm ja =D

en zal ik doen, maar hebben jullie echt geen idee daarover?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
windows-like distro
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/27, 17:17:14 »
Citaat van: appel
euhm ja =D

en zal ik doen, maar hebben jullie echt geen idee daarover?
Zoals ik al zei: Ubuntu is voor mij de eenvoudigste en meest gebruiksvriendelijke distributie
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Ruben

  • Lid
windows-like distro
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/27, 18:28:02 »
Met een klein beetje uitleg moet het wel lukken met Ubuntu hoor! :D Linux is gewoon geen windows, je kunt alleen het uiterlijk van linux op die van windows laten lijken, maar van binnen blijft het gewoon anders.

windows-like distro
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/27, 18:35:47 »
Ubuntu is prima voor beginners :)
Heb het bij 2 mensen geinstalleerd die nooit linux gebruikt hadden en met een beetje uitleg komen ze er best uit en zijn ze er tevreden mee :)
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

appel

  • Gast
windows-like distro
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/27, 18:44:06 »
mijn ouders zijn geen normale mensen hoor

ik zit bijna nooit op de famillie pc maar als die toch eens crasht is het altijd ik die het mag ontgelden

bv laatste keer, had er al een week niet opgeweest, hij slaat door, men vader zegt niets tegen mijn broertje, niets tegen mijn zus en na lang zoeken had hij men usb stick gevonden die er al een week opzat, en toen stond het vast. Er stond een virus op mijn stick en ik had die op de pc gezet.  :/

dus als er iets is met linux zou ik het weeral mogen aanhoren.

+mijn ouders hebben een intuïtieve haat tov linux

enanoe

  • Gast
windows-like distro
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/27, 18:50:00 »
Ja zulke mensen ken ik ook. Ze willen gewoon niet geloven dat iets gratis ook goed kan zijn! Tja dan maak je het jezelf wel erg moeilijk!

Offline Ruben

  • Lid
windows-like distro
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/27, 18:51:13 »
Dan moet jij die haat om weten te schakelen naar windows, door je ouders anoniem virussen te sturen ofzow. En elke keer zeggen dat er nog nooit wat op je linux pc is gebeurt. Bij het installeren van windows lekker vloeken over hoe sloom het gaat enzow. Moet lukken ;) Maar als ze het niet willen, willen ze het niet en gaan ze alleen de verschillen in linux zoeken en zien dat standaart als een nadeel.

appel

  • Gast
windows-like distro
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/27, 18:58:24 »
Citaat van: RR1991
Dan moet jij die haat om weten te schakelen naar windows, door je ouders anoniem virussen te sturen ofzow. En elke keer zeggen dat er nog nooit wat op je linux pc is gebeurt. Bij het installeren van windows lekker vloeken over hoe sloom het gaat enzow. Moet lukken ;) Maar als ze het niet willen, willen ze het niet en gaan ze alleen de verschillen in linux zoeken en zien dat standaart als een nadeel.
hahahaha =D

maar nog niet zo'n slecht idee =D

btw die dreamlinux uit je signature, wat vind je ervan? Ik zou die distro anders ook wel eens willen gebruiken

enanoe

  • Gast
windows-like distro
« Reactie #10 Gepost op: 2007/02/27, 19:04:07 »
Anders weiger je om windows te installeren en laat je het ze lekker zelf doen! dan weten ze na wat nachtwerk om bijv. de virusscanner aan de praat te krijgen wel dat linux beter is :)!

Offline Ruben

  • Lid
windows-like distro
« Reactie #11 Gepost op: 2007/02/27, 19:16:34 »
Citaat van: appel
btw die dreamlinux uit je signature, wat vind je ervan? Ik zou die distro anders ook wel eens willen gebruiken
Het is opzich wel een goede distro, alleen jammer dat het debian gebaseerd is en niet Ubuntu, dus in de repo's zijn minder dan die van Ubuntu. Verder is er een Beryl versie beschikbaar, maar die is niet helemaal goed geïntegreerd.

Het installeren van flash, drivers en andere software is heel makkelijk te doen. (helemaal naar onder scrollen)

Maar de looks en de snelheid zijn geweldig! Dus ik heb er veel lof voor ;)
staat nu dualboot met Ubuntu 6.06.

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
windows-like distro
« Reactie #12 Gepost op: 2007/02/27, 19:20:49 »
Wat je natuurlijk kan proberen is er Linux opzetten, en die compleet ombouwen dat het uiterlijk sterk met dat van Windows overeenkomt, zodat je ouders nog steeds iets hebben om zich aan vast te houden.
Vraag je ouders het dan eens te proberen, en willen ze echt niet (of vinden ze de overstap écht te groot), dan ben je geen geld kwijt ofzo, enkel een beetje tijd :)
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

windows-like distro
« Reactie #13 Gepost op: 2007/02/27, 19:24:59 »
Linspire is wel een distro die wat op Windows gelijkt, maar ze is iets commerciëler dan Ubuntu.  Ik geloof dat je voor de distributie moet betalen.  Ze hebben ook een gratis versie onder de naam Freespire.

Ik heb Linspire 5.0 ooit eens getest omdat het gratis bij een tijdschrift zat, maar van zodra ik Ubuntu ontdekt heb, heb ik Linspire er terug af gehaald.  De KDE interface van Linspire vraagt iets te veel van mijn pc.  Maar als overgang van Windows-gebruikers naar Linux is dat een distributie die wel haalbaar is, denk ik.

Offline Ruben

  • Lid
windows-like distro
« Reactie #14 Gepost op: 2007/02/27, 19:28:11 »
Ik vind het ook raar, KDE zou minder van je systeem vragen dan Gnome, maar ik heb het idee dat veel van mijn programma's sneller reageren in Gnome. KDE heeft iets tegen mijn computer ofzo, maar het loopt echt trager dan Gnome op mijn pc.

windows-like distro
« Reactie #15 Gepost op: 2007/02/27, 19:36:13 »
Citaat van: RR1991
Ik vind het ook raar, KDE zou minder van je systeem vragen dan Gnome, maar ik heb het idee dat veel van mijn programma's sneller reageren in Gnome. KDE heeft iets tegen mijn computer ofzo, maar het loopt echt trager dan Gnome op mijn pc.
Dat is bij mij ook zo.  Om die reden verkies ik ook Ubuntu ook boven Kubuntu.  En ik vind de Gnome-interface ook rustiger en intuïtiever.

windows-like distro
« Reactie #16 Gepost op: 2007/02/27, 20:20:01 »
Citaat van: RR1991
Ik vind het ook raar, KDE zou minder van je systeem vragen dan Gnome, maar ik heb het idee dat veel van mijn programma's sneller reageren in Gnome. KDE heeft iets tegen mijn computer ofzo, maar het loopt echt trager dan Gnome op mijn pc.
volgens mij is KDE ook gewoon veeleisender dan Gnome

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
windows-like distro
« Reactie #17 Gepost op: 2007/02/27, 20:27:12 »
Citaat van: RR1991
Ik vind het ook raar, KDE zou minder van je systeem vragen dan Gnome, maar ik heb het idee dat veel van mijn programma's sneller reageren in Gnome. KDE heeft iets tegen mijn computer ofzo, maar het loopt echt trager dan Gnome op mijn pc.
Gtk programma's zullen wel sneller reageren op GNOME omdat GNOME zelf op Gtk is gebaseerd, Qt programma's daarentegen zullen sneller reageren op KDE omdat KDE op Qt is gebaseerd...

Persoonlijk vind ik KDE wel lekker snel aanvoelen. GNOME ook.. En ik merk eigenlijk geen verschil qua snelheid tussen de twee.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)