Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Novell Client stage  (gelezen 5737 keer)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Novell Client stage
« Gepost op: 2007/05/15, 10:13:53 »
Hoi iedereen,

Ik ben op me stage bezig met het op bouwen van een ubuntu/kubuntu kast omdat ik wil bewijzen dat een ubuntu PC ook best kan functioneren als helpdesk bak,

ik wil het helpdesk programma onder wine gaan draaien, en van groupwise is er een prima linux portal geloof ik, maar er is 1 ding dat ik niet kan vinden:

Novell Client for Ubuntu.

De gene die ik kan vinden op www.novell.com is alleen voor suse (wat logisch is) en eentje voor windows..

Het heeft natuurlijk niet zoveel zin in virtual box windows xp te installeren want de (logische) reactie van mijn (windows) collega is dan, ja maar, dan kan je toch net zo goed XP installeren?

dus, mijn vraag is, hoe log ik in, in onze eDirectory onder Ubuntu of Kubuntu, is dit uberhaut wel mogelijk? ben zelf al 2 dagen aan het zoeken, en het zou leuk zijna ls ik hier kan bewijzen dat ik de helpdesk ook prima onder ubuntu kan draaien

gegroet,
Ubuntu-fan-boy ^_^

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Novell Client stage
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/16, 07:28:06 »
hmm niemand die het weet of zelf ook gebruikt maakt van een novell netwerk?
stomme eDirectory ook altijd ;-)

CrazyCentaur

  • Gast
Novell Client stage
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/19, 09:34:23 »
Citaat van: ex
Novell Client for Ubuntu.

De gene die ik kan vinden op www.novell.com is alleen voor suse (wat logisch is) en eentje voor windows..
Heb je die geprobeerd onder Ubuntu te installeren? Zoek zelf ook naar toegang tot de Novell-schijven op mijn werk en was daar precies uitgekomen. Heb je dus ervaring met die client?

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Novell Client stage
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/19, 09:43:46 »
Citaat van: CrazyCentaur
Citaat van: ex
Novell Client for Ubuntu.

De gene die ik kan vinden op www.novell.com is alleen voor suse (wat logisch is) en eentje voor windows..
Heb je die geprobeerd onder Ubuntu te installeren? Zoek zelf ook naar toegang tot de Novell-schijven op mijn werk en was daar precies uitgekomen. Heb je dus ervaring met die client?
ik heb heel veel hervaring met die client ja,
het probleem is, dat het een install script is die 300 apparte rpm's aanroept, en het lijkt mij zoveel werk om dat allemaal om te gaan zetten naar .deb :S

dus ik hoopte dat er een andere OpenSource client was eigenlijk

CrazyCentaur

  • Gast
Novell Client stage
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/19, 10:14:42 »
Citaat van: ex
Citaat van: CrazyCentaur
Citaat van: ex
Novell Client for Ubuntu.

De gene die ik kan vinden op www.novell.com is alleen voor suse (wat logisch is) en eentje voor windows..
Heb je die geprobeerd onder Ubuntu te installeren? Zoek zelf ook naar toegang tot de Novell-schijven op mijn werk en was daar precies uitgekomen. Heb je dus ervaring met die client?
ik heb heel veel hervaring met die client ja,
het probleem is, dat het een install script is die 300 apparte rpm's aanroept, en het lijkt mij zoveel werk om dat allemaal om te gaan zetten naar .deb :S

dus ik hoopte dat er een andere OpenSource client was eigenlijk
Aj, dat doet pijn :) Fijn om dat nu al te weten. Ik heb geen andere client gevonden, en baal ervan dat Novell zelf niet meer doet voor de Linux-wereld dan dit. Maar ja, dat zat er wel weer in natuurlijk.

Ik heb wel wat artikelen gevonden, maar nog geen tijd gehad alle stappen door te nemen:

http://idea.zanestate.edu/archives/2005/04/how-to-mount-novell-shares-in-ubuntu/

http://forum.framasoft.org/viewtopic.php?t=17667

http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-204690.html

Misschien kun jij er wat mee. Sterkte :)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Novell Client stage
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/19, 10:31:12 »
ah bedankt! ik ga er maandag weer volgas mee bezig op me werk.
onder openSuse10.2 had het binnen 5 minuten draaiend, ook niet zo gek, novell he..
wel jammer dat ze het zo slecht regelen voor andere linux gebruikers,
je zou toch verwachten " van linux voor linux"

maar valt een beetje tegen!