Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Raidmembers offline na start ubuntu  (gelezen 443 keer)

Offline pfjc

  • Lid
Raidmembers offline na start ubuntu
« Gepost op: 2012/04/22, 11:19:46 »
Hi,

Ik heb Ubuntu op mijn Windows 7 systeem geinstalleerd op een vrije harde schijf. Iedere keer als ik Ubuntu echter opstart en daarna weer reboot is mijn striped raid 0 schijf offline. Bij het opstarten verschijnt de raid-bios met de melding dat beide members (2x WD 750GB) off-line zijn.

Vanuit Windows 7 heb ik dit probleem nooit gehad; ik gebruik deze computer met de raid config al 3 jaar met Win7 zonder dat de schijven ooit offline gingen.
Het offline gaan zelf is makkelijk te verhelpen door de raid te resetten en met testwin vanuit windows7 weer op te zetten. Ik wil echter voorkomen dat ze iedere keer offline gaan na Ubuntu te gebruiken. Wat kan ik hier aan doen?

Ik boot overigens vanaf een Intel 80GB SSD & Ubuntu zelf draait op een eigen schijf.

thx,

Re: Raidmembers offline na start ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/22, 13:08:15 »
Heb je een link gevolg voor de installatie van Ubuntu? En welke link als je er een hebt gevolgd?
Hier een van de vele links die op internet te vinden zijn http://www.petur.eu/blog/?p=480
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline pfjc

  • Lid
Re: Raidmembers offline na start ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/22, 16:01:44 »
Hi, nee wat ik gedaan heb ik starten vanaf USB-stick. Vervolgens de middelste installatie optie gekozen (op de SSD schijf is niet genoeg plaats voor een gedeelde installatie, dus optie A viel af). Ik heb daarna gekozen voor installatie & format van Ubuntu op een extra schijf die ik over had. thx

Re: Raidmembers offline na start ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/23, 00:34:57 »
Dan kan je beter voor de derde optie kiezen "Iets anders" dan kan je zelf de harde schijf kiezen en op welke schijf( bijv de SSD) de bootloader (Grub) komt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.