Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Distributie die meteen alle media afspeelt  (gelezen 9350 keer)

Offline satshow

  • Lid
Distributie die meteen alle media afspeelt
« Gepost op: 2010/05/10, 20:35:40 »
Ik wil graag een distributie gaan testen waar gelijk na het installeren alle codes ed geinstalleerd zijn. Graag werkend onder KDE en makkelijk in het gebruik voor iemand die nog niet zo veel weet van linux en uiteraard stabiel
Ik wil wel dat opera browser gelijk goed werkt.
Weet iemand een goede distributie?

Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/10, 20:37:00 »
Tja, Linux Mint KDE (vind hem zelf niet zo, maar dat is een kwestie van wat vind je prettig).
Verder, tja, qua gratis distro's kweenie... Alleen Mint eigenlijk.

Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/10, 20:39:10 »
volgens moj zijn in crunchbang linux ook alle codecs al geïnstalleerd. Is wel geen KDE maar openbox

Offline satshow

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/10, 20:43:57 »
Reden dat ik dit wil testen is dat ik hier gewoon niet alles werkend krijg zoals uitzending gemist ed.

Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/10, 20:45:38 »
Reden dat ik dit wil testen is dat ik hier gewoon niet alles werkend krijg zoals uitzending gemist ed.

Uitzending gemist werkt toch met Silverlight?
Tja, Moonlight werkt niet zo goed op Linux dus welke distro je ook neemt, het zal slecht werken.

Offline satshow

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/10, 20:48:29 »
ik krijg helemaal niks te zien via uitzending gemist ook niet onder firefox

Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/10, 21:16:07 »
Dan moet je dit lijstje eens afwerken ;)
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?


Offline Dave

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/11, 11:43:48 »
Ik wil graag een distributie gaan testen waar gelijk na het installeren alle codes ed geinstalleerd zijn. Graag werkend onder KDE en makkelijk in het gebruik voor iemand die nog niet zo veel weet van linux en uiteraard stabiel
Ik wil wel dat opera browser gelijk goed werkt.
Weet iemand een goede distributie?

SuSE
maar is logischerwijs niet geheel gratis maar wel volledig en legaal.


Offline Tom

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/11, 13:06:50 »
LinuxMint ! die werkt echt out off the box en is zelfs nog mooier als ubuntu himzelf.
Je kunt natuurlijk ook eens vaker naar de TV kijken ,dan heb je die RTL uitzending gemist  minder nodig .
Is voor mij persoonlijk niet nodig al die troep (moonlight)  ,maar ja wie ben ik. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/11, 13:13:42 »
Je zou er toch vanuit gaan dat de meesten tegenwoordig digitale tv in hun huiskamer hebben met een digirecorder. Kan je altijd wat opnemen en mis je het ook niet meer.  =D

Overigens, in de Linux Mint 9 RC moet je Moonlight zelf installeren via de Moonlight website zelf. Er waren wat probs met firefox en moonlight waardoor hij crashte en hadden ze deze plugin er dus uit gelaten.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/11, 13:15:36 door DarkEra »

Pieter2

  • Gast
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/11, 15:26:51 »
Je zou er toch vanuit gaan dat de meesten tegenwoordig digitale tv in hun huiskamer hebben met een digirecorder.
Het is waarschijnlijk realistischer om daar niet van uit te gaan.

Offline satshow

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/11, 16:26:28 »
En voor Kubuntu dit lijstje ;)
http://sites.google.com/site/ubukuntu/kubuntu--na-het-installeren

Dit lijstje heb ik als eerste doorlopen. Het gaat me er niet om naar uitzendinggemist te kijken maar meer over het feit dat ik gewoon wil dat het werkt als ik erop klik en dat wil gewoon niet lukken.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/11, 18:00:51 »
Je zou er toch vanuit gaan dat de meesten tegenwoordig digitale tv in hun huiskamer hebben met een digirecorder. Kan je altijd wat opnemen en mis je het ook niet meer.  =D


vroegâh had je ook al zo iets handigs,, video-recorder heete dat =D
VHS/Betamax/V2000 waren wel de grootste geloof ik :)

Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #14 Gepost op: 2010/05/11, 20:08:55 »
En voor Kubuntu dit lijstje ;)
http://sites.google.com/site/ubukuntu/kubuntu--na-het-installeren

Dit lijstje heb ik als eerste doorlopen. Het gaat me er niet om naar uitzendinggemist te kijken maar meer over het feit dat ik gewoon wil dat het werkt als ik erop klik en dat wil gewoon niet lukken.

Na het volgen van mijn lijstje zou het toch wel moeten lukken met alles. Alleen Moonlight heb ik er niet bij staan, maar dat komt nog wel.
En die is bovendien heel simpel te installeren via de website zelf, zowel voor Chromium als Firefox.

Offline satshow

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #15 Gepost op: 2010/05/11, 20:46:35 »
Ik heb na de installatie de zaken op jouw site gevolgd, dat doe ik altijd overigens.

Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #16 Gepost op: 2010/05/11, 23:43:00 »
weet niet zeker meer maar volgens mij zit er in Pardus-linux ook al alle codecs.

Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #17 Gepost op: 2010/05/11, 23:49:03 »
Je zou er toch vanuit gaan dat de meesten tegenwoordig digitale tv in hun huiskamer hebben met een digirecorder. Kan je altijd wat opnemen en mis je het ook niet meer.  =D

Dat hadden wij vroeger, de functies en extra kanalen werden alleen nooit gebruikt.
Omdat het toch geldverspelling was hebben we het maar weggedaan :)

Ontopic:
Om je vraag te beantwoorden, ik zou absoluut voor Linux Mint gaan...
Dat is in principe gewoon Ubuntu, alleen ziet het er anders uit en komt het o.a. met alle mediacodecs voorgeinstalleerd ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #18 Gepost op: 2010/05/12, 01:13:37 »
Je zou er toch vanuit gaan dat de meesten tegenwoordig digitale tv in hun huiskamer hebben met een digirecorder.
Het is waarschijnlijk realistischer om daar niet van uit te gaan.

Ja, want anders krijg je weer van die opmerkingen dat het "in dat andere besturingssysteem kan het wel..."

Offline satshow

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #19 Gepost op: 2010/05/12, 05:15:13 »
Ik zal op mijn laptop eens gaan testen met pardus linux en linux mint eens kijken of het daar gelijk wel in werkt.

Offline satshow

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #20 Gepost op: 2010/05/13, 20:18:43 »
Ik heb vanmiddag linux mint geinstalleerd. Ik heb er wat in getest en er werkt meer dan in mijn 10.04 versie. Ik heb het geinstalleerd via een dual boot. Ga er van de week hem wat verder na mijn zin instellen. Vind het er overigens ook best mooi uitzien.

Offline walterav

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #21 Gepost op: 2010/05/15, 13:58:54 »
Ik heb vanmiddag linux mint geinstalleerd. Ik heb er wat in getest en er werkt meer dan in mijn 10.04 versie. Ik heb het geinstalleerd via een dual boot. Ga er van de week hem wat verder na mijn zin instellen. Vind het er overigens ook best mooi uitzien.


Uitzendinggemist.nl zal grotendeels werken wanneer de site WindowsMedia/Quicktime aanbied in geval van LinuxMint 9, maar als je eenmaal Silverlight content en dus Moonlight installeert dan werkt zo goed als niets meer op uitzending gemist website. Wanneer je op "bekijk deze uitzending" links onderin klikt dan komt er een nieuw popup venster, Klik in dat video venster op 'instellingen' rechts-boven-in en geef de voorkeur windowsmedia/quicktime en langzame/snelle verbinding door!

Zowel Moonlight 2 als de 3beta serie, zijn onbruikbaar voor deze websites. Waarschijnlijk zal de final versie van LinuxMint9 door de crashgevoeligheid van Moonlight de plugin ook niet mee krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/15, 14:04:30 door walterav »

Offline satshow

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #22 Gepost op: 2010/05/15, 14:15:48 »
Ik merk dat onder firefox ik wel een aantal filmpjes kan bekijken, echter onder opera geen enkele.
Is hier nog een tip voor?
Overigens onder kubuntu LTS werkt dit ook zo

Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #23 Gepost op: 2010/05/15, 15:48:15 »
Het codec pakket in mint is een gesloten geheel,ga je externe codecs erbij installeren dan zal hij alle codecs die standaard in mint zitten gaan overschrijven/verwijderen.Je zult dus of alleen met het pakket in mint moeten doen,of alles handmatig los installeren.Tegen dit geintje ben ik ook al eens aangelopen.
Kubuntu 20.04

Offline satshow

  • Lid
Re: Distributie die meteen alle media afspeelt
« Reactie #24 Gepost op: 2010/05/15, 16:12:24 »
Dan vraag ik me af wat daar allemaal inzit eigenlijk?
Heb nog niks geinstalleerd in mint wat dat betreft.