Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos internet  (gelezen 598 keer)

Draadloos internet
« Gepost op: 2011/02/21, 21:46:17 »
Hallo. Heb altijd met Windows XP gewerkt maar wil graag over naar Ubuntu. Heb de meest recente versie geïnstalleerd en ziet er allemaal zeer leuk uit, maar Ubuntu ziet mijn draadloos netwerk niet (anderen draadloze netwerken ook niet trouwens).
De wireless driver die Windows gebruikt is van het type Winbond. Heb al de helpstappen die Ubuntu voorstelt uitgeprobeerd, maar zonder succes. Iemand ervaring met dit probleem ?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Draadloos internet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/21, 21:48:46 »
Kan je helpstappen nader uitleggen?

Re: Draadloos internet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/21, 22:05:03 »
Heb de stappen gevolgd in Wireless troubleshooting in de help van Ubuntu. In mijn geval is er dus geen wireless driver geladen (unclaimed).
Moest ndisgtk package downloaden om windows driver te kunnen gebruiken. Dat lukt allemaal, zie dan zelfs een .inf file van mijn windows driver staan, maar bij het installeren blijft hij hangen. Als ik hem na een tijd geforceerd afsluit en opnieuw probeer zegt hij dat de windows driver reeds geïnstalleerd is, maar na herstarten krijg ik nog altijd mijn draadloze verbinding niet te zien. Blijkbaar dus niet juist of onvolledig geïnstalleerd.