Ondersteuning > Hardware en drivers

Nieuwe Laptop; (Geen Bluetooth adapter gevonden) Bluetooth uitgeschakeld.

<< < (2/2)

Willy3:
Ik denk nog steeds dat er een driver mist. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.
Het moet gewoon werken; Er zijn al nieuwere laptops op de markt waarop het wel werkt.

Mocht ik echt nood aan bluetooth hebben, dan ga ik wel naar Windows dan. :evil:


Nieuw kaartje; mwah... nog maar even niet...

Willy3:
Oké, ik ben iets verder; Bluetooth werkt... soms.
Als ik eerst m'n Ventoy-stick in de laptop steek, de laptop aanzet, boot naar UEFI, daar de Ventoy als eerste bootmogelijkheid zet, reboot, dan gaat ie naar Ventoy, vanaf daar kan ik naar het Windows bootmenu. Dan daar via een niet meer bestaande ingang terug naar de (Garuda) Grub en dan naar Ubuntu, dan en alleen dan doet Bluetooth het.....  En dan doet Wifi het niet.  :rolleyes:
Bij opstarten op de normale manier: Wel wifi en nog steeds geen bluetooth.
Het blijft een uitdaging, dat bluetooth. ;)

(Nog even geprobeerd op te starten via de Ubuntu Grub, maar ook dan geen bluetooth)

Ronaldus:
Ooit gaat die het vast goed doen!

Tot die tijd werkt een USB exemplaar wellicht:
https://www.amazon.nl/Edimax-BT-8500-USB2-0-Bluetooth-netwerkadapter/dp/B08K1C8B81

Tis wel goed zoeken en reviews bekijken...

Willy3:
10 dagen geleden zat er in Bluetooth-Next een patch voor het MT7921 adapter; Die heb ik geïnstalleerd. Een week geleden (16 juli) kwam Linux Firmware met aanvullende firmware voor dit adapter inclusief diezelfde patch. Ik heb van de week ook die firmware in Ubuntu geïnstalleerd en vanmiddag in Garuda.
Als ik nu op dezelfde rare manier opstart, heb ik in Garuda nu zowel Bluetooth als Wifi.
Er gebeurd dus iets tijdens het opstarten waardoor het langs de ene weg wel en langs de andere niet werkt. Ik weet bijna zeker dat dat iets met Windows te maken heeft.
(En Ubuntu heb ik waarschijnlijk zo zitten prutsen dat er iets scheef zit; Misschien binnenkort Ubuntu eens opnieuw opzetten.)


--- Citaat van: Ronaldus op 2021/07/23, 21:31:43 ---Tot die tijd werkt een USB exemplaar wellicht:
https://www.amazon.nl/Edimax-BT-8500-USB2-0-Bluetooth-netwerkadapter/dp/B08K1C8B81.
--- Einde van citaat ---

Dank, maar niet nodig; Er zit een prima adapter in.

Ik heb anderhalf jaar niet aan een computer gezeten en alleen m'n telefoon gebruikt.
Nu heb ik weer een computer en in de twee maanden dat ik dat ding heb, heb ik een hoop bijgeleerd.   ;)

Goeieavond.  :)

Willy3:
Ik markeer dit topic als opgelost.
Ik heb Ubuntu opnieuw geinstalleerd en nu heb ik als ik via Ventoy en loze Windows ingang inlog, zowel wifi als bluetooth.
Er schijnt een bug in de linux driver voor Mediatek 7921 te zitten waar men blijkbaar druk mee bezig is en wat op Ubuntu-Next tot een hele rits patches heeft geleid.
Naar verluid zal het in 21.10 zijn opgelost.
Tot die tijd, maar even raar inloggen dan.  ;)

Dank Ronaldus voor het meedenken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie