Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tijdvertragings probleem bij USB gebruik van audacity  (gelezen 1065 keer)

Offline Rutgerwlf

  • Lid
    • Rutger Wolf
Tijdvertragings probleem bij USB gebruik van audacity
« Gepost op: 2011/05/22, 21:35:13 »
Besten,

Om grove ideeën op te nemen gebruik ik een usb mengpaneel van Behringen, met audacity komen daarvan keurig twee sporen binnen. Als ik echter het volgende spoor op wil nemen krijg ik de volgende error:

De instelling voor tijdsvertraging veroorzaakt dat de opgenomen audio verborgen is voor het tijdpunt nul.
Audacity heeft het teruggehaald zodat het bij nul begint.
Mogelijk moet u de Tijdverschuiving (<---> of F5) gebruiken om het spoor naar de juiste plaats te slepen.

De opname begint vervolgens niet.

Heeft iemand enig idee waar dit vandaan komt?

Bij het doorzoeken van het forum kwam ik alleen dit topic tegen:
http://forum.ubuntu-nl.org/foto-video-en-audiobewerking/instellingen-audacity/msg631354/

Ik krijg voorzichtig de indruk dat het met de usb apparaten te maken heeft..

Overigens lukt het me soms wel om meerdere sporen op te nemen, om de verwarring compleet te maken.

Re: Tijdvertragings probleem bij USB gebruik van audacity
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/22, 22:53:55 »
Het lukt dus niet om met <---> of F5 verder te gaan met de opname op het volgende spoor?
Welk mengpaneel van Behringer heb je, de UCA202 ?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rutgerwlf

  • Lid
    • Rutger Wolf
Re: Tijdvertragings probleem bij USB gebruik van audacity
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/29, 13:32:52 »
Excuus voor de late reactie!

Ik gebruik de Xenyx 1204 van Behringer. Een nieuw spoor maken lukt wel, maar na enkele seconden, soms al binnen een seconde stopt de opname. Het vervelende is dat het soms wel lukt, en ik soms ook geen foutmelding krijg, zonder dat ik enig verband zie...

Re: Tijdvertragings probleem bij USB gebruik van audacity
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/29, 21:05:07 »
Hier kwam ik iets tegen over time delay http://audacity.sourceforge.net/manual-1.2/prefs.html
You may notice that when you play the two tracks you recorded together, they aren't synchronized. This is normal and is not the fault of Audacity. To fix it, you will need to grab the Time Shift tool and slide one of the tracks around until it sounds right.
Verder kan ik je alleen adviseren om de manual door te spitten. http://audacity.sourceforge.net/manual-1.2/index.html
Verder kwam ik wat gedateerde (2007) stukjes tegen over de Xenyx 1204, zonder een echte oplossing voor jou probleem.
Kom je met bovenstaande niet verder, is het misschien verstandig om eens een ander programma te zoeken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rutgerwlf

  • Lid
    • Rutger Wolf
Re: Tijdvertragings probleem bij USB gebruik van audacity
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/30, 23:58:44 »
Dank!

Ik ga eens kijken of Jokoshner wat is. Dan weet ik zeker dat het geen software probleem is. Ben een beetje huiverig om over te stappen op andere opname software, audacity snap ik nu redelijk. Heb ook adour geprobeerd maar dat is echt twee bruggen te ver.

Ik laat wat horen als ik nieuws heb!