Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: avg - update  (gelezen 1924 keer)

Polli001

  • Gast
avg - update
« Gepost op: 2007/11/05, 01:03:51 »
Heb als ex-Windows-gebruiker meteen een antivirusscanner geïnstalleerd: AVG. Helaas wil het programma niet updaten. Ik krijg de boodschap

"Update process failed.
Reason: Sorry, you do not have permission to execute avgupdate"

Ik heb bij Gebruikersinstellimgen voor AVG alle gebruikersrechten aangevinkt. Zonder resultaat. Hoe dit te veranderen?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
avg - update
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/05, 01:11:24 »
Lees als eerste het verhaal hier: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/veiligheid/

Als je toch denkt dat je een virusscanner nodig hebt, kan je het update probleem oplossen door jezelf toe te voegen aan de avg groep via systeem>beheer>gebruikers en groepen.

Polli001

  • Gast
avg - update
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/05, 01:32:32 »
Misschien ben ik wat paranoide. Dat word je vanzelf als je Windows gebruikt.
Niettemin, ik sta al in de ǵenruikers en groepen. Net als AVG. Beide (ik en AVG) hebben alle rechten. Niettemin kan AVG niet uploaden.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
avg - update
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/05, 02:57:28 »
Hoe bedoel je?
Heb je jouw gebruiker toegevoegd aan de avg groep? De naam kan iets verschillen, want ik gebruik avg niet.
Open gebruikers en groepen, klik op de "groepen beheren" knop en ga op zoek naar de avg groep.
Druk op eigenschappen en vink je gebruikersnaam aan.
Hierna moet je opnieuw opstarten (of een keer uit- en weer inloggen) en ben je lid van die groep.

Hierna zou het moeten werken.

Overigens denk ik dat je veel minder gedoe hebt zonder virusscanner.

Polli001

  • Gast
avg - update
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/05, 09:37:13 »
OK, het was wat omslachtig -ik kon het aanvinkmenu eerst niet vinden-, maar het us nu gelukr.
Dank voor het advies.

artvds2708

  • Gast
avg - update
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/07, 11:51:12 »
Probeer eens in je terminal :
sudo avgupdate -o

-o staat voor online updaten

Werkt prima !
Net even gescand en weer geen virus :D

Offline ludoke

  • Lid
avg - update
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/06, 10:43:30 »
ben nieuwe installatie gestart met nieuwe PC Athlon 5200 1Gig. daarbij een mooie Ubuntu CD van het maandblad ICT. Alles is redelijk goed gegaan tot ik DVD films moest afspelen. Ik heb heel de multimedia pagina gevolgd en alles staat normaal goed geselecteerd. Toch zegt hij nog dat er bepaalde plugins niet aanwezig zijn. Ik heb nog eens rondgekeken in synaptic maar weet echt niet wat ik daar nog zou moeten aanvinken. wie kan mij helpen. ik ben wel een tijdje weg . dank u

Offline hello

  • Lid
avg - update
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/06, 10:52:24 »
Citaat van: ludoke
ben nieuwe installatie gestart met nieuwe PC Athlon 5200 1Gig. daarbij een mooie Ubuntu CD van het maandblad ICT. Alles is redelijk goed gegaan tot ik DVD films moest afspelen. Ik heb heel de multimedia pagina gevolgd en alles staat normaal goed geselecteerd. Toch zegt hij nog dat er bepaalde plugins niet aanwezig zijn. Ik heb nog eens rondgekeken in synaptic maar weet echt niet wat ik daar nog zou moeten aanvinken. wie kan mij helpen. ik ben wel een tijdje weg . dank u
Ludoke, stel je vraag eens in een nieuw topic. Zo blijft het een beetje overzichtelijk, want het een heeft niets met het andere te maken.

Offline ludoke

  • Lid
avg - update
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/06, 17:44:38 »
duizend maal excuus, ik zat er volledig naast. ik begin opnieuw.