Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zeer zacht geluid met ubuntu 8.04  (gelezen 2811 keer)

Offline ruudulla

  • Lid
zeer zacht geluid met ubuntu 8.04
« Gepost op: 2009/03/20, 23:55:06 »
wie kan mij helpen met het oplossen van mijn geluids probleem
Ik heb op mijn packard bell easy note type mz36 naast vista ubuntu 8.04 geinstalleerd
graag zou ik die vista (die me vaak ergerd  ) willen verwijderen maar ik krijg helaas het geluid niet aan het werken
H ???et geluid is heel zacht en met de koptelefoon hoor ik niets
al enige dagen zoek ik op het forum maar tot nu toe vergeefs,vele vragen maar geen oplossingen
de geluids kaart is een realtek high definition wie heeft  daar al een oplossing voor gevonden of kan mijn helpen
ruudulla

Offline joop905

  • Lid
Re: zeer zacht geluid met ubuntu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/21, 00:00:03 »
Welkom,
Als je dubbelklikt op je luidsprekericoontje, gaat de mixer open.
controleer hoe de schuifjes staan
http://sites.google.com/site/computertip/geengeluid
grJ

Re: zeer zacht geluid met ubuntu 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/21, 09:55:39 »
Probeer ook eens in de terminal: alsamixer
Met pijltjes kun je dan kanalen kiezen en volume aanpassen. Met 'm' (mute) kun je een kanaal helemaal aan of uitzetten.

DarkEra

  • Gast
Re: zeer zacht geluid met ubuntu 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/21, 10:11:45 »
Dat hele zachte geluid had ik ook onder Ubuntu 8.04. Misschien zou je dit eens kunnen proberen wat ik hier in de eerste post van het topic uitleg:

http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/oplossing-voor-high-definition-audio-(hda-geluidskaarten)-ubuntu-8-04-en-8-10/

Offline ruudulla

  • Lid
Re: zeer zacht geluid met ubuntu 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/21, 22:16:58 »
bedankt joop,aptlij en darkEra dan eerst maar antwoord voor DarkEra jouw oplossing had ik al in mijn zoektocht gevonden en ook uitgeprobeerd met het bekende negatieve resultaat, jammer
de oplossingen van Joop en Aptlij ga ik nu uitproberen
groeten ruudulla

Offline ruudulla

  • Lid
Re: zeer zacht geluid met ubuntu 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/21, 23:34:26 »
tja het wil niet zo erg
de mixers staan alle voor 90% open en ingeschakeld
met de web ,geen of slecht geluid, heb ik de alsa-base geopend. Er zou nu een tekst komen, maar ik krijg daar een lege page
dus maar niet verder gegaan
mijn vraag is nu, waarom is deze leeg en is een HDA intel chipset gelijk aan mijn realtek HD? of is dit het probleem
De laptop is net een jaartje oud  zou het helpen om de ubuntu 8.10 te laden of moet ik volgens die web page de pulseAudio uitschakelen
lijk me nu niet de oplossing wie kan me verder helpen grj  ruudulla

Offline Jakke5

  • Lid
Re: zeer zacht geluid met ubuntu 8.04
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/28, 15:55:32 »
Ben zelf maar een beginner maar wie weet? Je hebt bij systeem=>geluid je realtek-kaart gevonden en gekozen? Misschien helpt het om in de Bios de kaart op het moederbord uit te schakelen, als je dat tenminste nog niet gedaan heb.

Offline MartijnB

  • Lid
    • http://www.mbastiaan.nl
Re: zeer zacht geluid met ubuntu 8.04
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/28, 17:53:27 »
Heb je Ubuntu 8.10 al eens geprobeerd? En misschien ook 9.04?

Mocht het echt niet werken, schaf dan een goedkoop geluidskaartje aan. Werkt gegarandeerd en zolang je geen opnamestudio hebt merk je het verschil niet eens.