Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe printer of toch nieuwe toner cartridge?  (gelezen 1101 keer)

Nieuwe printer of toch nieuwe toner cartridge?
« Gepost op: 2014/06/22, 00:09:14 »
Heb een vraag over een portable Samsung laserprinter.
Ik zelf heb type: ml1675

Deze printer koste 69 euro en heb er met de meegeleverde toner 700 pagina's mee afgedrukt.
Nu is de toner op en staat de printer meer als een jaar stil. Een nieuwe tonercartridge koste ook 69 euri.

Nu verwacht ik onder Ubuntu 14.04 geen problemen met het installeren(had ik nog niet gedaan, heeft immers geen nut om een printer met een lege toner cartridge te installeren), maar heeft het nog zin om een nieuwe toner cartridge aan te schaffen? of kan ik die printer niet gelijk een klap met een grote moker geven  :o, om vervolgens af te voeren naar de milieustraat en gewoon een nieuwe printer aanschaffen?.

Wat is jullie advies??? Bedenk dat deze printer meer dan een jaar niet is gebruikt(en ik niet alles van laserprinters af weet)?
Over de printer was ik dik tevreden: Dat ding is pijlsnel en de tekst staat er retestrak op.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Nieuwe printer of toch nieuwe toner cartridge?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/22, 01:00:50 »
Normaal wordt een nieuwe printer met weinig inkt geleverd.
Dus een nieuwe cartridge zal veel meer printen.
Google hier op hoeveel je kunt printen.
Zelf heb ik nog de lm-1520 en deze werkt goed.
In china kun je ook nog de korrels los bestellen om de cartridge zelf te vullen, of dit goed werkt weet ik niet(google dus hier op), maar dit kun je ook maar een x aantal keer doen.

Offline aartje

  • Lid
Re: Nieuwe printer of toch nieuwe toner cartridge?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/22, 08:09:47 »
Bij 123inkt kun je twee cartridges (1750 pags) kopen voor 65 euro. Laserprinters hebben
het voordeel dat je ze tijden stil kan laten staan zonder achteruitgang, dit integenstelling
met inkjet. Voor mij dus geen inkjet. Ook omdat ik kleuren afdrukken wel bij de Hema laat afdrukken
(ook veel mooier). Ik heb meer dan 10 jaar lang plezier gehad van een goedkope Brother
laserprinter en na meer dan 7000 pags een nieuwe Samsung gekocht, omdat de technologie
in 10 jaar nu een maal wel iets is verbeterd.

Ik zou gewoon nog even verder gaan met je Samsung, desnoods gebruik je hem naast een andere
printer

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nieuwe printer of toch nieuwe toner cartridge?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/22, 10:34:16 »
123inkt is een goede tip; daar heb ik zelf ook een dubbelgevulde patroon gekocht voor m'n HP Laserjet van zeven jaar oud. Drukt nog steeds alles perfect af. Voor mij geen nieuwe..... =D

Re: Nieuwe printer of toch nieuwe toner cartridge?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/22, 12:21:03 »
123inkt hebben wij ook hele goede ervaringen mee :)

Re: Nieuwe printer of toch nieuwe toner cartridge?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/22, 16:10:49 »
Dan wordt het nieuwe toner :)

Ik druk zelf metname tekst(brieven, programmacode etc.) en tabellen af waarbij kleur niet van toepassing is, vandaar ik voor een laserprinter ging destijds. Ik druk niet vaak af, maar als ik afdruk gaat het vaak om hele grote lappen tekst.

Foto's druk ik of helemaal niet af(post het meestal online) en als ik foto's wil afdrukken ligt het eraan hoeveel het er zijn. Gaat het om een paar foto's, dan druk ik die paar bij mijn moeder af vanaf een SD kaartje en zijn het veel foto's(vakantiefoto's), dan ga ik wel naar een fotozaak om ze af te laten drukken. Kun je zelf toch niet tegen op printen en de kwaliteit lijkt iets hoger te liggen als bij een standaard inkjet fotoprinter.

Re: Nieuwe printer of toch nieuwe toner cartridge?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/22, 17:04:11 »
Heb een vraag over een portable Samsung laserprinter.
Ik zelf heb type: ml1675

Deze printer koste 69 euro en heb er met de meegeleverde toner 700 pagina's mee afgedrukt.
Nu is de toner op en staat de printer meer als een jaar stil. Een nieuwe tonercartridge koste ook 69 euri.

Nu verwacht ik onder Ubuntu 14.04 geen problemen met het installeren(had ik nog niet gedaan, heeft immers geen nut om een printer met een lege toner cartridge te installeren), maar heeft het nog zin om een nieuwe toner cartridge aan te schaffen? of kan ik die printer niet gelijk een klap met een grote moker geven  :o, om vervolgens af te voeren naar de milieustraat en gewoon een nieuwe printer aanschaffen?.

Wat is jullie advies??? Bedenk dat deze printer meer dan een jaar niet is gebruikt(en ik niet alles van laserprinters af weet)?
Over de printer was ik dik tevreden: Dat ding is pijlsnel en de tekst staat er retestrak op.
deze printer werkt perfect op Ubuntu 14.4 en kijk bij (123 inkt veel goed koper) 1700 pagina's printen. en werkt perfect weet alleen niet of ik hier wel reclame mag maken. als dat niet zo is sorry bij deze.
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: Nieuwe printer of toch nieuwe toner cartridge?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/22, 17:07:07 »
Samsung valt mij als printermerk qua prestaties zeker niet tegen.
Dat merk zie je steeds vaker in dit segment en tot nu toe ben ik wel te spreken over de kwaliteit.

Ik meen me opeens weer te herinneren dat ik deze printer wel gepoogd had te installeren, helemaal in het begin toen ik met xubuntu 13.11 begon.
De printer werd probleemloos herkend en geïnstalleerd, alleen zonder toner doet tie niks :D
Op de printer zelf knippert ook een lampje van dat de toner op is, ja, dan doet tie ut niet :D

Inmiddels ben ik naar de grote broer van Xubuntu overgestapt, Ubuntu 14.04, maar verwacht ook hiermee iig geen installatie problematiek.

<knip>
In china kun je ook nog de korrels los bestellen om de cartridge zelf te vullen, of dit goed werkt weet ik niet(google dus hier op), maar dit kun je ook maar een x aantal keer doen.
Waren die cartridges toevallig niet van een bepaalde chip voorzien die navullen onmogelijk maakt of geldt dit alleen voor bepaalde inkjet printers?
« Laatst bewerkt op: 2014/06/22, 17:08:54 door CB Interactive »