Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)Fotosofware  (gelezen 1118 keer)

Offline loti

  • Lid
(opgelost)Fotosofware
« Gepost op: 2009/09/03, 15:59:16 »
Hallo,

Via Plus heb ik fotosoftware gedownload en uitgepakt.
Wanneer ik op install.pl klikt en vervolgens op "uitvoeren in terminalvenster"  verschijnt er geen venster.

Wie weet raad?

Mvg Ies
« Laatst bewerkt op: 2009/09/04, 23:46:23 door Wanda »

Offline joop13

  • Lid
Re: Fotosofware
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/03, 16:31:08 »
Hallo,

Via Plus heb ik fotosoftware gedownload en uitgepakt.
Wanneer ik op install.pl klikt en vervolgens op "uitvoeren in terminalvenster"  verschijnt er geen venster.

Wie weet raad?

Mvg Ies
Allerlei vragen:
Wat is plus?
Wat heb je gedownload?
Wat zijn de instructies die je bij de installatie gekregen hebt?
Wat zijn je eisen aan fotosoftware?

Want we hebben f-spot, picasa, Gimp, EOG afbeeldingenviewer, en nog een aantal mogelijkheden in Synaptic..........
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline loti

  • Lid
Re: Fotosofware
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/03, 16:57:15 »
Het betreft fotobestelsoftware van CEWE via Plus Supermarkt, geschikt voor Linux. Verdere informatie wordt niet gegeven.

Offline joop13

  • Lid
Re: Fotosofware
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/03, 17:11:46 »
Het was een tar.gz?

Dan moet je iets doen met make en make install, maar daar heb ik niet echt verstand van. Misschien helpt de volgende link: http://www.linux-box.nl/targzhowto.php
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline roeland

  • Lid
Re: Fotosofware
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/03, 17:24:11 »
Ik heb ook die software gedownload via een ander bedrijf maar het komt allemaal uit dezelfde bron (o.a CEWE).

Wat bij mij werkte was:
- download het tgz bestand opnieuw en sla het ergens op
- pak het daarna uit door erop te dubbelklikken
- laat de uitgepakte bestanden EULA.txt en install.pl in je home directory plaatsen
- dubbelklik dan op het bestand install
- er verschijnt een aantal regels in het terminalscherm
- toets de q in
- antwoord met ja
- geef verder de voor de hand liggende antwoorden
- als om een locatie wordt gevraagd alleen enter geven (let wel op in welke map de software wordt geplaatst, anders is het zo moeilijk terugvinden)
- na de installatie procedure in de betreffende map het bestand aankliken wat het programma uitvoert (er staat ook nog een icoon voor een assistent, dat je moet je niet hebben)

Verder staan er in het forum verschillende antwoorden op jouw vraag, ik ben er ook net mee  bezig geweest (zoek oa op fotoalbum).
Bij mij werkt sinds gisteren dezelfde software van een bedrijf Pixum (bedankt femke98, via www.fotoalbum.nl werkt dezelfde software niet goed).

Succes.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geenĀ“topĀ“ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Fotosofware
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/03, 17:29:10 »
Hier in deze topic staat in einde staat de oplossing van het installeren.

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/albumprint-software-voor-linux/15/

gr


Offline loti

  • Lid
Re: Fotosofware
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/03, 18:02:09 »
Via Pixum werkt het wel, maar dit gaat over fotoboeken, niet voor  losse foto 's.

Via Plusmarkt lukt het niet, het terminalscherm opent niet.

Offline loti

  • Lid
Re: Fotosofware
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/03, 19:48:57 »
Met fotoalbum.nl is het wel gelukt bestelsoftware te installeren.

Bedankt allemaal voor het meedenken.