Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] formateren van fototoestelgeheugen (of b.v. mp3 speler)?  (gelezen 1472 keer)

Offline indiana

  • Lid
Hoe formatteer ik het geheugen van mijn fototoestel? In windows zat die functie onder de rechtermuisknop (heb namelijk is mijn mp3 speler geformatteerd.)
In ubuntu heb ik die functie nog niet kunnen vinden.

(Het gaat om het geheugen van het fototoestel zelf, dus niet een geheugenkaart. Hij zegt steeds dat het geheugen vol is, en daardoor kan ik geen foto´s nemen. Maar er staan geen foto´s meer op, terwijl de computer wel zegt dat er iets van 19 mb aan geheugen in gebruik is. Nu wil ik hem dus formatteren in de hoop dat dat het probleem oplost. Een soortgelijk probleem werkte bij mijn mp3 speler namelijk ook prima.)

Edit: Bericht als opgelost gemarkeerd
« Laatst bewerkt op: 2009/09/03, 15:42:03 door Ron »

DarkEra

  • Gast
Re: formateren van fototoestelgeheugen (of b.v. mp3 speler), hoe doe je dat?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/03, 13:41:36 »
Normaal met een digitaal fototoestel moet/kan men het interne geheugen via het apparaat zelf formateren, zo ook bij sommige mp3 spelers.

Re: formateren van fototoestelgeheugen (of b.v. mp3 speler), hoe doe je dat?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/03, 13:41:49 »
Als je in nautilus kijkt naar je speler, doe dan eens CTRL+H.
Dan zie je de verborgen bestanden en mappen. Het kan zijn dat daar een map staat ".Trash1000" of zoiets.
Die map kun je gewoon verwijderen.

Re: formateren van fototoestelgeheugen (of b.v. mp3 speler), hoe doe je dat?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/03, 13:42:41 »
Installeer GParted en start het via Systeem -> Beheer -> Partitiebewerker. Kies rechtsboven het gewenste apparaat en formatteer de partitie.

Offline indiana

  • Lid
Re: formateren van fototoestelgeheugen (of b.v. mp3 speler), hoe doe je dat?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/03, 14:13:32 »
Installeer GParted en start het via Systeem -> Beheer -> Partitiebewerker. Kies rechtsboven het gewenste apparaat en formatteer de partitie.

Werkt idd. Dus probleem opgelost!
Niet dat ik helemaal begreep wat ik deed, want er waren wel 7 manieren om te formatteren. Ik heb simpelweg de eerste optie ext2 gekozen. Maar dat heeft dus gewerkt. Ik kan iig weer foto´s nemen. :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: [Opgelost] formateren van fototoestelgeheugen (of b.v. mp3 speler)?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/03, 16:32:13 »
Kan je eens het merk van je fototoestel meegeven? Ik wil wel eens weten welk fototoestel ext2 ondersteunt.

Re: [Opgelost] formateren van fototoestelgeheugen (of b.v. mp3 speler)?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/03, 16:37:33 »
Kan je eens het merk van je fototoestel meegeven? Ik wil wel eens weten welk fototoestel ext2 ondersteunt.
Misschien een camera die draait op Linux :D

Je kunt trouwens het beste gewoon fat32 gebruiken, aangezien dit bijna altijd ondersteund wordt door de camera. Ik ben ook wel benieuwd naar je camera :)

Offline Dave

  • Lid
Re: [Opgelost] formateren van fototoestelgeheugen (of b.v. mp3 speler)?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/03, 16:39:11 »
Kan je eens het merk van je fototoestel meegeven? Ik wil wel eens weten welk fototoestel ext2 ondersteunt.

onbruikbaar geworden en dan zal de camera er zelf weer een fat32 van maken gok ik zo.
camera altijd legen met het toestel zelf want Ubuntu gooit alles in een verborgen prullenbak voor de zekerheid.

Re: [Opgelost] formateren van fototoestelgeheugen (of b.v. mp3 speler)?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/03, 16:41:31 »
Je kunt ook gelijk shift+delete doen i.p.v. alleen delete, dan wordt de prullenbak omzeild ;)

Offline indiana

  • Lid
Re: [Opgelost] formateren van fototoestelgeheugen (of b.v. mp3 speler)?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/03, 18:48:13 »
Kan je eens het merk van je fototoestel meegeven? Ik wil wel eens weten welk fototoestel ext2 ondersteunt.

onbruikbaar geworden en dan zal de camera er zelf weer een fat32 van maken gok ik zo.
camera altijd legen met het toestel zelf want Ubuntu gooit alles in een verborgen prullenbak voor de zekerheid.


Maar de camera zelf legen, dat lukte nu dus niet. Op het schermpje sprong na aanzetten namelijk ¨geheugen vol.¨ Terwijl er niks opstond wat ik er af kon halen.

Over het toestel. Het is een samsung nv20.
offtopic: ik ben niet echt stuk van de prestaties van het toestel, maar dat had ik voor dat geld mss ook niet mogen verwachten.