Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Ubuntu 7.1, alternate en Hardy Release edition lukt niet.  (gelezen 870 keer)

stasjef

  • Gast
Hallo,
Volgens de instructies op:http://computertip.googlepages.com/ubuntulinux heb ik Ubuntu 7.1 gedownload, de .iso brander van het net gehaald en daarmee Ubuntu op een CD gebrand. Ik werk met XP van 2002 SP1, AMD Athlon(tm) XP1500, klok 1.33 GHz, 512 MB RAM. Dit is mijn thuissituatie, op kantoor werk ik al sinds mei 2005 met Ubuntu zonder ooit een storing meegemaakt te hebben.
Opstarten vanaf de CD lukt niet. Alle opties in het keuzemenu (eerst CD controleren, etc) eindigen in de commandoregel van 'initrampf'. De instructie: type 'help' levert een lijst met ash-commando's. Die schijnen iets te doen behalve Ubuntu starten.
Kortom, alle pogingen lopen vast in de opdrachtregel.
Het enige wat ik vond bij de configuratie (F3 geloof ik) was dat de chipset niet ondersteund werd. Als dat zo is, hoe verander ik dat dan?
Gaarne jullie commentaar.
Bedankt
Met vriendelijke groet
Jef

Installatie Ubuntu 7.1, alternate en Hardy Release edition lukt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/03, 15:08:07 »
Je zou in dat geval de "Alternate"cd kunnen proberen,

Welliswaar zonder grafische schil maar geeft je tijdens de installatie wel meer keuze mogelijkheden.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline vanadium

  • Lid
Installatie Ubuntu 7.1, alternate en Hardy Release edition lukt niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/03, 15:40:27 »
Ik ben er ook eens, tot mijn verbazing, niet in geslaagd een Ubuntu 7.10 op een desktop van enkele jaren oud opgestart te krijgen. Je kan de alternate proberen, maar ik denk dat het een probleem is specifiek met de Ubuntu 7.10 versie. Als ik jou was zou ik proberen met Ubuntu 4.04 (of een andere Linux distributie). Binnen goed 20 dagen is er trouwens de stabiele 8.04, waarmee het wellicht ook wel zal lukken.

Offline siegi

  • Lid
Installatie Ubuntu 7.1, alternate en Hardy Release edition lukt niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/03, 15:46:44 »
vanadium 4.04 heeft nooit bestaan (4.10 was namelijk de eerste)
Als je een ouder versie aanraad zou ik toch opteren voor 6.06 hoor.
Alhoewel hij dan beter gewoon 8.04 binnenkort probeert.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installatie Ubuntu 7.1, alternate en Hardy Release edition lukt niet.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/03, 16:11:19 »
Installatie met de Alternate CD van 7.10, zoals Gandyman adviseert, lost het installatieprobleem waarschijnlijk op. De installeerder van de LiveCD werkt namelijk niet bij elke hardware (zoals ik op mijn flaptop heb ondervonden). Een oudere versie van Ubuntu is dus niet nodig, verwacht ik.

De Alternate CD zit hier:
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/7.10/ubuntu-7.10-alternate-i386.iso

stasjef

  • Gast
Installatie Ubuntu 7.1, alternate en Hardy Release edition lukt niet.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/10, 15:38:19 »
Naar aanleiding van jullie adviezen bij mijn vraag van 3 april heb ik gewacht op versie 8.04.
Die heb ik 4 maal gedownload (steeds met leesfouten), inclusief een alternate versie, toch ze op CD gebrand met ISOburn en ISOrecord en geprobeerd te installeren. Bij het begeleid partitioneren van mijn E schijf (160Gb, ongeveer 100 Gb beschreven) liep het programma na 5 % vast. Op het steunpunt heb ik een RELEASE CD gehaald en het daarmee nogmaals geprobeerd: hetzelfde resultaat, bij 5% was het afgelopen.
Windows XP ziet mijn E schijf niet meer, systeemherstel blijkt niet mogelijk. Ubuntu ziet de E schijf wel maar als een onbenaderbaar medium.
Wat nu?
Wie weet een andere raad dan formateren (en hoe zou dat dan moeten in dit geval?)
Dank jullie wel
Jef Stassen

Installatie Ubuntu 7.1, alternate en Hardy Release edition lukt niet.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/11, 17:24:09 »
Nou ja Jef, ik zie dat de special edition je nog niet echt veel heeft opgeleverd. Ik gooi je post nog even omhoog.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Installatie Ubuntu 7.1, alternate en Hardy Release edition lukt niet.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/11, 20:06:33 »
Misschien is het mogelijk om met de PC naar Amsterdam te komen ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.