Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP Color LaserJet 1600 en HPLIP  (gelezen 2597 keer)

Offline Roel1963

  • Lid
HP Color LaserJet 1600 en HPLIP
« Gepost op: 2009/03/02, 21:24:05 »
Beste allemaal,

Ik werk al een tijd met een HP Color LaserJet 1600 en hij doet het goed onder Ubuntu (8.04), hoewel sommige kleuren niet zo uit de printer komen als ze op het scherm staan.

Nu werd ik laatst doorverwezen naar http://hplipopensource.com waar ik zag dat mijn printer ondersteund wordt door Hplip, maar dan wel minimaal versie 3.9.2. In Synaptic zag ik dat Hplip wel is geïnstalleerd, maar dan wel versie 2.8.2.

Heeft iemand ervaring met de installatie van een nieuwere versie van Hplip, kan het inderdaad zo zijn dat de nieuwere versie beter zal presteren dan de versie vanuit de repo's? Of is het riskant om te upgraden terwijl de huidige Hplip "hoort" bij hardy?

Re: HP Color LaserJet 1600 en HPLIP
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/03, 13:03:18 »
hier kan je de laatste nieuwe HPLIP driver downloaden , maar is met een 'run-extensie' , ik weet niet hoe je dat moet doen  ???
http://sourceforge.net/projects/hplip/

Offline Roel1963

  • Lid
Re: HP Color LaserJet 1600 en HPLIP
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/03, 13:16:47 »
hier kan je de laatste nieuwe HPLIP driver downloaden , maar is met een 'run-extensie' , ik weet niet hoe je dat moet doen  ???
http://sourceforge.net/projects/hplip/

Daar was ik inderdaad al geweest (maar toch bedankt), ik vroeg me alleen af of deze hplip de gebruikte Ubuntu versie (in mijn geval Hardy) misschien zou "bijten".

Maar het lijkt er op dat niemand ervaring heeft met het installeren van een nieuwere versie van hplip?

Re: HP Color LaserJet 1600 en HPLIP
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/03, 14:01:48 »
Citaat van: Roel1963
Daar was ik inderdaad al geweest (maar toch bedankt), ik vroeg me alleen af of deze hplip de gebruikte Ubuntu versie (in mijn geval Hardy) misschien zou "bijten".
Maar het lijkt er op dat niemand ervaring heeft met het installeren van een nieuwere versie van hplip?
ik heb em daarjuist eens op mijne laptop gezet om te proberen, doch ik heb daarop geen printer/scanner om te testen... maar blijkbaar gaat het misschien wel bij jou..ik heb ook gezien dat tijdens instal , de vorige versie (had die ook als probeersel eens geinstald) goed word verwijderd....zo heb ik het gedaan :

1) hplip-3.9.2.run van link hierboven gedownload op mijn Bureablad
2) in terminal ingevencd Bureaubladenter
3) dan in terminal chmod +x ./hplip-3.9.2.runenter
4) daarna in terminal sudo ./hplip-3.9.2.runenter
5) en dan in terminal de 'dingen' opvolgen terwijl de instal bezig is ,...er word dan wel gevraagd of je wil als root installen, ik heb daarop 'yes' aangeduid.... ik hoop dat je met dit verder kan...   ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/03/03, 14:23:51 door henke54 »

Offline Roel1963

  • Lid
Re: HP Color LaserJet 1600 en HPLIP
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/03, 15:29:19 »
1) hplip-3.9.2.run van link hierboven gedownload op mijn Bureablad
2) in terminal ingevencd Bureaubladenter
3) dan in terminal chmod +x ./hplip-3.9.2.runenter
4) daarna in terminal sudo ./hplip-3.9.2.runenter
5) en dan in terminal de 'dingen' opvolgen terwijl de instal bezig is ,...er word dan wel gevraagd of je wil als root installen, ik heb daarop 'yes' aangeduid.... ik hoop dat je met dit verder kan...   ;)

Dank je voor de uitleg. Heb je daarna enige instabiliteit meegemaakt?

Re: HP Color LaserJet 1600 en HPLIP
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/03, 15:42:20 »
Citaat van: Roel1963
Dank je voor de uitleg. Heb je daarna enige instabiliteit meegemaakt?
nee , maar het 'testen' of het werkt kan ik niet , omdat ik geen printer op mijn laptop heb... ik zou in jou geval het eens proberen ... ;)

Offline juup

  • Lid
Re: HP Color LaserJet 1600 en HPLIP
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/04, 12:55:39 »
Ik heb ineens problemen met mijn HP scanner. krijg 3X : Error during CMS conversion: Could not open ICM profile.
Heb onder de nieuwe 3.9.2 hp-driver erop gezet maar nog steeds dezelfde klacht. de HP detkjet f380 wordt verder goed herkend. Vreemd zomaar ineens.
juup

Offline juup

  • Lid
Re: HP Color LaserJet 1600 en HPLIP
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/04, 13:04:44 »
Moest in Sane de optie ; instellingen - enable color management uitvinken. Toen alles ok

Offline Roel1963

  • Lid
Re: HP Color LaserJet 1600 en HPLIP
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/08, 14:18:03 »
Citaat van: Roel1963
Dank je voor de uitleg. Heb je daarna enige instabiliteit meegemaakt?
nee , maar het 'testen' of het werkt kan ik niet , omdat ik geen printer op mijn laptop heb... ik zou in jou geval het eens proberen ... ;)

Bij deze gedaan. De kleuren lijken meer met de schermkleuren overeen te komen als voorheen!

Wel jammer dat de printer nu helemaal uit het systeem-menu is gehaald, maar er is wel een beter menu voor teruggekomen (en gelukkig hebben we nog localhost:631 8))