Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met Avant Window Navigator in Feisty  (gelezen 3443 keer)

Probleem met Avant Window Navigator in Feisty
« Gepost op: 2008/03/08, 22:33:59 »
Ik heb dit probleem ook aangekaart op het Avant Window Navigator Forum - No way to set theme (zie hier).
Is hier wellicht iemand die licht kan werpen in deze zaak?
Ik heb de nieuwste bazaar development versies gecompileerd (awn 0.3.1, rev. 200; awn-extras 0.2.7, rev. 361).
In de awn-manager mist de linkerkant van het venster!
Dit was ook al het geval met de stabiele releases.

screenshot:

:(
Linux Mint 19.3 Mate

Probleem met Avant Window Navigator in Feisty
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/08, 23:00:58 »
hmm heelemaal weg is het niet, kijk maar naar die zwarte vertikale lijn links, dat is het begin van dat menu...het klinkt misschien stom, maar wat als ge het venster vergroot?
het is ook gek dat ge dit in elke release krijgt, misschien ergens een fout in een file van een oudere versie die niet tegoei word overschreven...

Probleem met Avant Window Navigator in Feisty
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/08, 23:24:31 »
Citaat van: Nunslaughter
hmm helemaal weg is het niet, kijk maar naar die zwarte vertikale lijn links, dat is het begin van dat menu...het klinkt misschien stom, maar wat als ge het venster vergroot?
Ja, dat had ik gezien en ik heb werkelijk van alles met het venster uitgeprobeerd, maar zonder gevolg... :mad:
Citaat van: Nunslaughter
het is ook gek dat ge dit in elke release krijgt, misschien ergens een fout in een file van een oudere versie die niet tegoei word overschreven...
De vorige versie had ik eerst gedeinstalleerd ("sudo make uninstall" in de compilatie-map).
Linux Mint 19.3 Mate

Probleem met Avant Window Navigator in Feisty
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/09, 00:38:04 »
ik heb even het venster aangepast zodat ge de 2 kanten van grootte kunt veranderen...

LET OP!! dit is gedaan in gutsy met de laatste bazaar versie, getest op kleine schaal...gebruik op eigen risico!
maak eerst een backup van de werkende file:
sudo cp /usr/share/avant-window-navigator/awn-manager/window.glade /usr/share/avant-window-navigator/awn-manager/window.glade_bckp

download mijn bestand en sla op in uw persoonlijke map:
http://ifile.it/7v1l4tn

zet nu deze nieuwe file in de plaats:
sudo cp window.glade /usr/share/avant-window-navigator/awn-manager/window.glade   (als mijn glade file toch in uw home map staat teminste, anders het pad wijzigen...)

kijk eens of dit werkt...

edit: even een screenshot, de uitleg is wat wazig:


gewoon even met uw muis erover gaan en kijke waar  hij veranderd in zo een dubbele pijl <->

Probleem met Avant Window Navigator in Feisty
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/09, 09:23:25 »
Het werkt!!! :) Bedankt!

Maar hoe is dit in vredesnaam bij mij zo met dat .glade-bestand in de fout gegaan?
Komt dat omdat ik Feisty draai?
Ik neem aan dat ik nu steeds wanneer ik opnieuw compileer, moet overschrijven met jouw window.glade bestand?
Linux Mint 19.3 Mate

Probleem met Avant Window Navigator in Feisty
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/09, 11:00:59 »
haha tegek dat het werkt :)

het is niet in het glade bestand dat het fout gaat volgens mij, omdat deze toch bij iedereen hetzelfde is...waarom een paar mensen dan wel deze fout hebben weet ik niet...misschien ergens een thema dat iets overhoop gooit...

ja, ge zult het telkens moeten overschrijven, maar wel opgepast! altijd eerst een backup maken van uw nieuwe window.glade, omdat ik het eerst geprobeerd had met versie 0.2.6 en daar waren heel wat benamingen anders zodat het programma niet meer goed aan de gui werd gelinkt...dus als ze in de volgende versies weer wat namen gaan veranderen, dan moet deze glade file nog eens moeten worden aangepast...nuja, laat maar iets weten als het zover is zeker :)

Probleem met Avant Window Navigator in Feisty
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/09, 23:41:52 »
@Nunslaughter;
Kijk even op het
awn-forum, want 'malept' vraagt:
"Could someone pastebin a diff of the released window.glade and the modified window.glade?"
:cool:
(Ik heb hier zelf niet zoveel kaas van gegeten...)
Linux Mint 19.3 Mate

Probleem met Avant Window Navigator in Feisty
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/10, 10:04:20 »
blijkbaar was iemand mij al voor :)

er was ook iemand die telkens als hij awn-manager opstartte, terug de grootte van het linkse stuk moest veranderen, ik weet niet of dat bij u ook zo is, zoja, hier is een nieuwe: http://ifile.it/5rdt3mc
maar als het bij u niet zo is, dan is deze niet nodig...

Probleem met Avant Window Navigator in Feisty
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/10, 20:14:59 »
Ja, dat had ik ook en het is inderdaad met dit nieuwe glade-bestand opgelost. :)

Blijft natuurlijk, dat het probleem telkens na een update opnieuw zal optreden, wanneer de source niet wordt aangepast.
Nou ja, we zien wel...
Linux Mint 19.3 Mate