Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8 uitgelekt  (gelezen 76557 keer)

Windows 8 uitgelekt
« Gepost op: 2011/02/16, 23:10:53 »
http://www.askvg.com/windows-8-build-6-2-7926-0-leaked/

Zozo, ben benieuwd wat ze er dit keer van bakken.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/20, 14:37:42 door Vistaus »

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/16, 23:27:15 »
Ze zijn op de goede weg zover ik weet gezien Windows 7, dus idd benieuwd. Ik laat dit topic nu over aan die zogenaamde Linux elite gasten die gaan bashen en grappen uit 1999 gaan maken ... have fun!
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/16, 23:34:25 »
beetje vroeg om iets nuttigs over win 8 te zeggen.

Ben het niet eens over het geen van Win 7.
Maar goed dat is een andere discussie.

Heb geen hekel aan Microsoft. Vind meneer B nog altijd super.
Ik hou nog steeds van Win XP. fijn besturing systeem.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/16, 23:43:17 »
Vind meneer B nog altijd super.

Haha. Inderdaad:
http://www.youtube.com/watch?v=wvsboPUjrGc

Of deze, waar de zweetplekken nog wat duidelijker zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=8To-6VIJZRE&feature=related

Hè hè... Altijd leuk. Maar even terzake: W7 blijft weliswaar flink onder de maat qua veiligheid, maar is verder zo beroerd nog niet. Van W8 verwacht ik niet veel, als ze slim zijn maken ze 'm nog wat slanker dan W7. Maar met die "voldynamische" (brrrr) grafische schil waar ze het over hebben, met 170 MB videokaartgeheugen als minimumeis, heb ik daar bepaald weinig vertrouwen in.

Ach ja, het zal mij worst zijn, eigenlijk....  8)
« Laatst bewerkt op: 2011/02/16, 23:54:39 door Pjotr »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/17, 00:14:50 »
hahahaha ja die zijn leuk maar ik bedoel zijn voorganger.
Dat is nou een zaken man.

Als ze de fouten uit Win 7 halen en afslanken wat Pjotr al zij dan zouden ze een stap voorwaarts maken.
Persoonlijk denk ik dat ze Win XP verder hadden moeten ontwikkelen en voor degene die het willen een leuk uiterlijk geven.

170mb video alleen om Win te draaien.
Waar is de tijd dat een besturing's systeem nog deed wat het moest doen.
Maar is niet de fout van Microsoft. het zijn de gebruikers die het willen en Microsoft geeft het ze.
De systemen van tegenwoordig kunnen het wel makkelijk aan.

We zien wel wat het word.
Denk alleen dat ik tegen die tijd volledig Linux draai.

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/17, 09:02:13 »
Ik hoop echt van harte dat ze IETS bijleren van hun doldwaze releases van Vista en eigenlijk ook 7.

Persoonlijk had ik liever een verbetering van XP gezien ! Maar ik zit niet in Redmond eh ... XD


Mocht het nu eindelijk een verbetering zijn, in de kern van dat OS, dan zou ik misschien wel overwegen ...., maar ik ken ze wel na al die jaren !

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/17, 09:43:16 »
Sjee krijgt windows alweer een nieuw uiterlijk ?

Tis tegenwoordig iedere paar jaar feest zeg pfffff

Ik blijf wel bij Ubuntu kan ik het uiterlijk net zo vaak wisselen als ik wil en heb keuze uit duizenden soorten.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/17, 10:47:37 »
@emiel: "De systemen van tegenwoordig kunnen het wel makkelijk aan."

Beg to differ. Mijn Sony Vaio had er nochtans wel wat moeite mee en die had toch 4 GB RAM, Intel Core2Duo 2,2 GHz en een ATi Mobility Radeon HD met 512 MB geheugen in zijn eigen GDDR3-cache.
Dat zijn toch erg goeie specificaties, maar Win 7 had er moeite mee. Kubuntu draaide stukken beter.

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/17, 12:34:12 »
Ik heb hier Win 7 op mijn Lenovo notebook met mindere specs dan Vistaus zijn pc. En hier draait Windows 7 heel goed.


Waarschijnlijk gebruik je dan de Home versie van w7, en dit is <eigenlijk> nix meer of minder dan de XP versie met een andere shell.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D


Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/17, 15:07:17 »
Geen van beiden, want er is nog geen torrent van de uitgelekte build.

Edit: oeps, die is er inmiddels al wel :-[

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/17, 16:30:58 »
Wel leuk om te zien hoe microsoft zijn software weer verspreid over de wereld  XD

Ze zijn ozo bang gebruikers kwijt te raken..  XD
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline JvH

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/17, 16:44:24 »
Ik vind Win 7 echt een mooi OS. Vista wat minder, maar daar heb ik persoonlijk ook nooit problemen mee gehad.

Maar waar ik wel jeuk van krijg is dat Windows, vooral sinds XP, steeds meer dingen automagisch voor je doet, omdat je dat 'waarschijnlijk wel zult willen'. En dat het soms erg moeilijk is om dat gedrag via een makkelijke weg te beïnvloeden.
Dus als ik die beweringen hoor over een grafische omgeving die zich automatisch aan je wensen aanpast, krijg ik wel zo mijn twijfels.
Ik vraag me ook af wat ik me bij dat 3D-gebeuren voor moet stellen. Als we straks maar niet aangewezen zijn op dat stereoscopische gedoe, want dan val ik per definitie buiten de boot.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/17, 17:18:45 »
Ik vrees inderdaad dat vooral zelfdenkende eyecandy de geijkte doelgroep moet gaan lokken.
Dat het nog steeds qua veiligheid *kuch* niet optimaal is, blijkt wel uit deze mooie plannen: http://security.nl/artikel/36223/1/Microsoft_wil_besmette_pc's_van_internet_afsluiten.html 
(vooral de commentaren zijn nog leuker dan het artikel zelf). Ik ruik hierin alleen een verkapte poging, om af te sluiten als er niet adequaat betaald is.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/17, 17:28:20 »
@emiel: "De systemen van tegenwoordig kunnen het wel makkelijk aan."

Beg to differ. Mijn Sony Vaio had er nochtans wel wat moeite mee en die had toch 4 GB RAM, Intel Core2Duo 2,2 GHz en een ATi Mobility Radeon HD met 512 MB geheugen in zijn eigen GDDR3-cache.
Dat zijn toch erg goeie specificaties, maar Win 7 had er moeite mee. Kubuntu draaide stukken beter.

Tje draai jij nog op zo'n oud systeem ;)

Heb een laptopje met een intel videokaart en i3 processor en Win 7 draaide goed (buiten de bugs om)
De bugs maken het voor mij dat ik er niet met plezier mee werk.

Wat ik bedoelde met de systemen die snel genoeg zijn, was de i7 systemen met 1 gig video geheugen.
Zo'n systeem kan Win 8 zonder probleem draaien. Dan stellen de systeem eisen die win 8 vraagt niets voor.

Ik ga Win 8 zeker bekijken maar ik draai kwa windows tot nu toe liever Win XP. Stabiel en geen poespas.
Win 7 heeft voor mij te veel poespas en is niet stabiel genoeg.
Het kan dat Win 7 op andere systemen goed draait zonder problemen. Maar bij mij en bij vrienden en kennissen van mij niet.
Vista draait bij mijn ouders prima. 1x een probleem mee gehad met updaten maar verder draait het daar wel goed. Bij anderen geeft het problemen. Bij Win XP heb ik tot aan service pak 2 ook zitten klooien maar toen service pak 2 er was, was het een super systeem en dat is het nog.

Windows heeft een monopoly positie. Probeer iets anders te draaien bij een bedrijf en je loopt bij veel bedrijven tegen het probleem dat hun software dan niet meer werkt.
Microsoft verdient alleen een hoop als ze een nieuwe versie uit brengen.

Maar ben wel benieuwd wat Win 8 word. Als het zo draait als Win 7 bij mij, dan is het win xp en linux.

Pjotr hier hoe ze ook kunnen zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=IY2j_GPIqRA&feature=feedf

Bill Gates blijft goed. Blijf een fan van hem.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #16 Gepost op: 2011/02/17, 17:30:04 »
Ik vrees inderdaad dat vooral zelfdenkende eyecandy de geijkte doelgroep moet gaan lokken.
Dat het nog steeds qua veiligheid *kuch* niet optimaal is, blijkt wel uit deze mooie plannen: http://security.nl/artikel/36223/1/Microsoft_wil_besmette_pc's_van_internet_afsluiten.html 
(vooral de commentaren zijn nog leuker dan het artikel zelf). Ik ruik hierin alleen een verkapte poging, om af te sluiten als er niet adequaat betaald is.


Hebben ze het met XP al niet eens geprobeerd om te voorkomen dat je het kon kopiëren?
Het was toch dat je dan niet kon updaten? Was ook zo gekraakt maar goed.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #17 Gepost op: 2011/02/17, 18:30:57 »
Gebruik hier op mijn school laptop alleen windows 7 (linux mag niet van me pa, hij is bang dat hij gaat crashen -LINUX CRASHEN?-), werkt best lekker op mijn 1.8 ghz, 2,5 gb ram. Ook mijn grafische kaart is niet de beste (geforce go 6100), maar Aero werkt prima. Windows 7 is een vooruitgang ten opzicht van Vista: de ergste ramp in de ICT wereld. Toch lijkt het me geweldig dat MS (zoals ze dat zo mooi zeggen) over gaat stappen naar unix gebaseerde besturingssystemen. Ms dos is sterk verouderd!

Win8 brengt hopelijk een lichtere versie van win7 uit, met grafische effecten ala Compiz, die je per onderdeel kunt uitschakelen. Ook dat UAC is bar irritant. Linux doet dat heel wat beter! Ook zouden ze van de krakkemikkige vista-broncode moeten afstappen en als ze dan toch geen unix willen, doe dan de XP code...

Mijn linux bakkie van 1.15 ghz en 640 mb ram werkt supervlot met mint 10 en zou niet willen weten hoe dat met win7/8 gaat aflopen: winxp draait daar al minder snel op dan je zou denken.

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #18 Gepost op: 2011/02/17, 18:44:18 »
Zal Windows niet een beetje het slachtoffer zijn van haar eigen succes?
Ze kunnen het roer helaas niet radicaal omgooien omdat dan zowat de complete wereldbevolking in opstand komt met compatibiliteits problemen. Ze moeten wel op dezelfde ouwe meuk voortborduren.

Of zie ik iets over het hoofd?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #19 Gepost op: 2011/02/17, 19:01:02 »
nee daar heb je gelijk in.

Dos was best goed. Dat was een besturingssysteem wat deed wat het moest doen.
Tja niet grafisch maar het werkte wel.

Ik heb compiz uit gezet. Leuk die effecten maar het zorgde wel voor problemen met streaming video op volledig scherm.
Tevens ben ik op dat soort dingen wel een beetje uitgekeken.

Sander mooi banner.

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #20 Gepost op: 2011/02/17, 20:34:57 »
@emiel: Nee, ik draai niet op zo'n oud systeem. Ik heb een iMac met Intel Core i3. Mijn Sony Vaio-laptop was mijn laptop voor deze iMac ;)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #21 Gepost op: 2011/02/17, 21:28:31 »
De Ultimate 64 bits versie van W7 werkt hier goed, maar v.w.b. veiligheid hebben ze nog wel een inhaal slag te doen.
Na installatie en eerste reboot volgt gelijk een waarschuwing, dat ik onbeveiligd ben :lol:
Een goed OS is veilig(er) van huis uit !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #22 Gepost op: 2011/02/17, 22:12:52 »
Tja het is een rare wereld. Ik heb een leuke app geschreven in C# voor mijn werk, gewoon uit goede wil. Iedereen is er blij mee, maar IT moet het eerst 'doorlichten' omdat anders de security policy in het geding is. Oooee een venster met wat tekstboxjes erin, ahhh!!!
Jammer...

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #23 Gepost op: 2011/02/18, 10:32:36 »
jah en met alle windows-computers die ik onder ogen krijg doe ik het volgende:

format C:\
mkfs /dev/sda1 fs=EXT4 mp=/
mkfs /dev/sda2 fs=EXT4 mp=/home/
mkfs /dev/sda3 fs=swap

sudo ./ubuntu-install
(misschien niet helemaal accuraat, maar de boodschap is duidelijk)

en windows 8 krijgt weer een nieuwe GUI. ben je eindelijk erachter waar alles zit in AERO, mag je weer opnieuw gaan beginnen met zoeken.
okè als je naar ubuntu gaat moet je in het begin ook even zoeken en "wennen", maar aangezien zij de GUI niet veranderen bij elke upgrade en je straks met unity nog steeds de oude GNOME kunt starten denk ik meer van "wen één keer goed, dan hoef je het daarna vrijwel nooit meer"
« Laatst bewerkt op: 2011/02/18, 10:35:09 door niekn »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #24 Gepost op: 2011/02/18, 17:03:05 »
Denk Windows en je vind alles zo terug. ;)
net als hun configuratie scherm. Ik zet het iedere keer weer op de oude mannier. dan kun je tenminste nog iets terug vinden.
Win 7 heeft wel een mooi thema gedeelte. Link aan klikken, downloaden wat je wil en dan kun je kiezen of je al de achtergronden wil zien of maar een paar of 1. Kleur van de balk en hoe doorschijnend. En dat allemaal in 1 menu.
Dat vond ik op zich wel mooi.
Het punten systeem werkt een beetje wazig.
Ik heb het bij verschillende gezien en het werkt volgens mij niet helemaal goed. Hij gaf bij een trager systeem hogere punten. Videokaart was minder maar kwam volgens Windows nog op een 5,5 terwijl de kaart in het andere systeem veel sneller is op een 5,0 uit kwam.
Nog eens uit zoeken waarop ze hun cijfers baseren. Kan ook een foutje zijn in het programma.
Het is een nutteloos extraatje wat volgens mij toch niemand gebruikt.

1 ding waar ik mij aan blijf ergeren en wat meer en meer gebeurd en dat licht niet alleen aan windows maar ook aan de software fabrikanten, zijn de leuke icoontje's rechts onder in de balk.
Fabrikanten kikken er op om daar hun logo te hebben staan lijkt het wel. Vrijwel alles wat daar staat is nutteloos en maakt je systeem alleen maar trager. je merkt het vooral met het op starten. Ik zet die dingen zo veel mogelijk uit. Nu zag ik dat win 7 de optie heeft om ze te verbergen. Dit is alleen voor het oog want ze draaien nog op de achtergrond door. Ik zet ze volledig uit en dan start Win 7 best snel op.
Maar daar zouden ze iets aan moeten doen want dat is zwaar irritant.

Verder als je het alleen voor prograama's draaien gebruikt en niet te vee er mee gaat klooien werkt het wel ok. Ik vind het niet zo'n fijn systeem maar dat is persoonlijk.
Vond XP fijner werken. zit wat logischer in elkaar.