Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laat hier je eigen website zien...  (gelezen 177244 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #125 Gepost op: 2017/11/23, 16:13:02 »
Mijn Blogje aangepast aan de 18.04.1 LTS Xubuntu ,het  één en ander verwijderd en o.a Gnome progjes erbij gezet ter vervanging van Mate etc ...https://sites.google.com/site/wandabloglinuxxubuntu/pc-s-installeren-configureren
« Laatst bewerkt op: 2018/11/13, 16:12:27 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #127 Gepost op: 2017/11/24, 15:57:39 »
Voorlopig de laatste: ik kreeg een klacht dat ik veel te veel post.

Flauw  8-) . Ik vind het geweldig, Bloom. Ik ben zelf niet iemand voor dit soort wallpapers, maar ik vind wat jij allemaal hebt heel leuk.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline MKe

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #128 Gepost op: 2017/11/24, 17:32:35 »
(<klik voor groter beeld)

Voorlopig de laatste: ik kreeg een klacht dat ik veel te veel post.
is dat je website? :evil:

Ik vermoed dat dit in het verkeerde draadje is gezet.


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #130 Gepost op: 2017/11/24, 23:39:38 »
Yep, sorry. Had in het desktoptopic moeten staan.
Ach, het blijft een mooi plaatje :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Tom

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #131 Gepost op: 2018/11/12, 20:55:26 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #132 Gepost op: 2018/11/13, 16:16:46 »
Enkele details aangepast  ;)     https://sites.google.com/site/wandabloglinuxxubuntu/pc-s-installeren-configureren
Ha Tom,

Even wat door je blogs gebladerd. Twee dingen. Het is Repo's (van repositories) en niet Repro's. Twee. Je schrijft:
-   Linux, de basis van Xubuntu is gebouwd rondom veiligheid; bij Windows is dat later bijgebouwd.

Misschien heb ik wat gemist, maar wanneer heeft dat laatste plaatsgevonden? Zoals je verderop zegt, met Windows heb je nog steeds extra programmatuur nodig om de boel te beveiligen. Dus is het niet veilig af-fabriek.

Offline Tom

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #133 Gepost op: 2018/11/13, 20:19:22 »
Enkele details aangepast  ;)     https://sites.google.com/site/wandabloglinuxxubuntu/pc-s-installeren-configureren
Ha Tom,

Even wat door je blogs gebladerd. Twee dingen. Het is Repo's (van repositories) en niet Repro's. Twee. Je schrijft:
-   Linux, de basis van Xubuntu is gebouwd rondom veiligheid; bij Windows is dat later bijgebouwd.

Misschien heb ik wat gemist, maar wanneer heeft dat laatste plaatsgevonden? Zoals je verderop zegt, met Windows heb je nog steeds extra programmatuur nodig om de boel te beveiligen. Dus is het niet veilig af-fabriek.

Taalvoutje bijgewerkt ,dank U  :)
En nog enkele kleine puntjes bij gewerkt.
« Laatst bewerkt op: 2020/07/19, 17:03:42 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline MKe

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #134 Gepost op: 2020/05/14, 21:26:02 »
FF schaamteloze reclame. Ik ga weer beginnen met onderstaande blog. In eerste instantie had ik het opgezet om te beschrijven hoe ik werkte met mijn eigen blokkendoos installatie. Nu ga ik een nieuw projectje beginnen. Ik wil duiken in de ontoegankelijke wereld van Suckless. Ik ga dus DWM als windowmanager installeren en kijken of ik het bruikbaar kan maken. Ik wil hier een korte blog serie aan wijden.
Dat betekent dus C compileren en git. Het is wel op mijn Manjaro installatie, maar omdat ik het zelf compileer zal het vergelijkbaar zijn met hoe het op Ubuntu gaat.

Misschien dat sommige knutselaars onder ons hier ook in geinteresseerd zijn? Zo ja, volg mij dan op https://mke21.wordpress.com/.

Offline Tom

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #135 Gepost op: 2020/08/07, 09:54:14 »
Mijn Blogje verwijderd ,had (heb) geen zin  om Googles nieuwe site te gebruiken ,met andere woorden ze kunnen de boom in.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #136 Gepost op: 2020/08/07, 10:42:57 »
Mijn Blogje verwijderd ,had (heb) geen zin  om Googles nieuwe site te gebruiken ,met andere woorden ze kunnen de boom in.

Zo dacht ik er ook over, dus dat heb ik ruim anderhalf jaar geleden ook gedaan.  =D

Overigens raad ik Blogspot aan als vervanger. Ik ben er zeer tevreden over. Je kunt 'm gebruiken voor blogberichten, maar je kunt ook statische webpagina's maken, net als bij Google Sites.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #137 Gepost op: 2020/08/07, 11:11:42 »
Voor nog geen 17 Euro per  jaar heb je een eigen domein met webhosting, je hebt dan ook gelijk eigen email adressen.
Dat doe ik liever, dan een hosting waar reclame op zit.
« Laatst bewerkt op: 2020/08/07, 11:14:08 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #138 Gepost op: 2020/08/07, 11:24:16 »
Voor nog geen 17 Euro per  jaar heb je een eigen domein met webhosting, je hebt dan ook gelijk eigen email adressen.
Dat doe ik liever, dan een hosting waar reclame op zit.

Blogspot heeft standaard geen reclame, hoor.... Die heb ik er zelf op gezet bij mijn Blogspot-webstekken, omdat die me iets oplevert (helaas slechts een klein zakcentje, maar "wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd").  :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #139 Gepost op: 2020/08/07, 11:48:36 »
Heb erna gekeken Blogger (blogspot) maar heb geen idee hoe het werkt etc dus laat ik het maar voorlopig .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

JorisC

  • Gast
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #140 Gepost op: 2020/08/07, 11:54:10 »
Citaat van: Paul Matthijse
Misschien heb ik wat gemist, maar wanneer heeft dat laatste plaatsgevonden? Zoals je verderop zegt, met Windows heb je nog steeds extra programmatuur nodig om de boel te beveiligen. Dus is het niet veilig af-fabriek.
Waarom heb je in Windows extra beveilingssoftware (van derden) nodig .
Omdat 90 % van gebruikers niet eens weet hoe je Windows veilig moet gebruiken .Wanneer jij een Linux distro installeert moet je een wachtwoord invullen als rootgebruiker . Zonder dat wachtwoord  heb je geen rootrechten .
In Windows moet je rechtsklikken en uitvoeren als administrator wat in Linux Root is . Is het administratorsaccount beveiligd met een wachtwoord wat nooit is kan iedereen ongewenste software op je computer installeren en geef je virussen (schadelijke software) ook alle rechten om zijn gangetje te gaan .
Elke dag komen er honderden nieuwe windows virussen bij , maar die zijn niet onmiddelijk bekend bij de antivirussoftware . Het word pas bekend als het na een tijdje ontdekt word en intussen al schade heeft aangericht .
Maar ja , ppppppppffffffffff kan het niet makkelijker , altijd naar dat administrators wachtwoord vragen en dat moeten invoeren .
En daar maken windows criminelen gretig misbruik van . Een trojaans paard in een bestand stoppen en zonder medeweten van de gebruiker haalt  die dat trojaans paard binnen . En dat trojaans paard gaat het nodige doen om op de achtergrond schadelijke software op de windows computer binnen te halen met alle gevolgen erbij .Moest Linux ook zelfde rechten methode werken als Windows bestonden er ook al miljoenen linux virussen .

JorisC

  • Gast
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #141 Gepost op: 2020/08/07, 11:59:16 »
Citaat van: Tom
Mijn Blogje verwijderd ,had (heb) geen zin  om Googles nieuwe site te gebruiken ,met andere woorden ze kunnen de boom in.
Met een klein budget van max 40 € / jaar kun je bij heel wat hostings zelf een domeinnaam registreren met genoeg webruimte . En bij de meesten krijg je er onmiddelijk heel wat webapplicaties erbij .

JorisC

  • Gast
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #142 Gepost op: 2020/08/07, 12:22:46 »
Citaat van: pjotr
Blogspot heeft standaard geen reclame, hoor.... Die heb ik er zelf op gezet bij mijn Blogspot-webstekken, omdat die me iets oplevert (helaas slechts een klein zakcentje, maar "wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd").
Maar dan mogen je lezers geen firefox gebruiken, want Mozilla heeft er voor gezorgd dat advertenties (bijna) overal geblokkeerd word met hun zelf ingebouwde anti advertentie software en je zelf geen advertentie blocker (add-on) meer moet installeren in firefox .

Offline Tom

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #143 Gepost op: 2020/08/07, 12:35:20 »
Citaat van: Tom
Mijn Blogje verwijderd ,had (heb) geen zin  om Googles nieuwe site te gebruiken ,met andere woorden ze kunnen de boom in.
Met een klein budget van max 40 € / jaar kun je bij heel wat hostings zelf een domeinnaam registreren met genoeg webruimte . En bij de meesten krijg je er onmiddelijk heel wat webapplicaties erbij .

Ik had dat blogje gemaakt met de daten van mijn persoonlijke instellingen etc wat Xubuntu install en config betreft ,ik heb nu dat alles op een pdf staan (soort backup dus) dus nu hoef ik niet echt weer een blogje te maken hé  8-)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #144 Gepost op: 2020/08/07, 12:58:21 »
@Tom, jammer. Ik keek toch nog geregeld naar die site van jouw. Hoe jij sommige zaken opgelost had in Xubi. De blog van Pjotr gebruik ik natuurlijk ook( onmisbaar voor mij) ;).
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Tom

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #145 Gepost op: 2020/08/07, 18:35:57 »
Sorry Vriend ,kijk ik heb vanmiddag gezweet op Googles nieuwe sites ,nu het is domweg pruts troep ,heb nog nooit zo een rotzooi meegemaakt ,hun vroeger site  was simpel en eenvoudig .
Nu gaan ze veel verliezen maar dat is misschien hun bedoeling ,mijn vertrouwen in google heeft een stevige dreun gekregen  :evil:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #146 Gepost op: 2020/08/07, 19:40:51 »

Met een klein budget van max 40 %u20AC / jaar kun je bij heel wat hostings zelf een domeinnaam registreren met genoeg webruimte . En bij de meesten krijg je er onmiddelijk heel wat webapplicaties erbij .
Noem jij €40,- een klein budget? Dat kan goedkoper. Voor enkel een simpele website heb je niet veel ruimte nodig, ik was jaren geleden ooit klaar met €15,- per jaar inclusief domien naam.  15GB ruimte,  Een blog en een forum erop en het liep als een trein ook nog.
« Laatst bewerkt op: 2020/08/07, 19:43:58 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #147 Gepost op: 2020/08/07, 20:58:06 »

Met een klein budget van max 40 %u20AC / jaar kun je bij heel wat hostings zelf een domeinnaam registreren met genoeg webruimte . En bij de meesten krijg je er onmiddelijk heel wat webapplicaties erbij .
Noem jij %u20AC40,- een klein budget? Dat kan goedkoper. Voor enkel een simpele website heb je niet veel ruimte nodig, ik was jaren geleden ooit klaar met %u20AC15,- per jaar inclusief domien naam.  15GB ruimte,  Een blog en een forum erop en het liep als een trein ook nog.

Kan het nog goedkoper......?
Mijn website (niet professioneel !, alleen maar spielerei(ij))  draait op een RaspberryPi 2.
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

JorisC

  • Gast
Re: Laat hier je eigen website zien...
« Reactie #148 Gepost op: 2020/08/07, 22:02:43 »
Citaat van: M_aD
Noem jij %u20AC40,- een klein budget? Dat kan goedkoper.
Begrijpend lezen is een kunst . Natuurlijk kan het goedkoper . Lees nog eens wat ik geciteerd heb . Voor max 40 € / jaar , wat betekent dat het duurste pakket 40 € / jaar kost . ik heb niet geciteert voor maar 40 € / jaar .
Webhosting in België is ook heel wat duurder dan in Nederland . Als je in België een webhoster vind waarvan het goedkoopste pakket 10 € / maand  kost is al een uitzondering .
Ga maar eens vergelijken  tussen België en Nederland .