Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat is er met RTL4?  (gelezen 4122 keer)

Wat is er met RTL4?
« Gepost op: 2008/11/14, 12:59:14 »
bij mijn laatste installatie van Hardy en nu weer in een andere installatie van Xubuntu krijg ik de de nieuwssite van RTL4 niet aan de praat. Mplayer plugin start wel, maar stopt. Krijg m ook niet met een andere speler aan de praat. Iemand nog een tip? Kon hier wel iets over terugvinden maar niet echt een oplossing.

Het gaat met name om de RTL4 nieuwspagina en dan het laatste nieuws of nieuws items

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/index.xml

groeten
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Xirtam

  • Lid
    • Ubuntu 4 You
Re: Wat is er met RTL4? Niets!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/14, 13:15:07 »
Niets mis mee hoor. Werkt allemaal prima.
Jouw drivers even updaten?
_/_/_/ I took an IQ test and the result was negative... :cool:
_/_/_/ Ubuntu user #24348
_/_/_/ HP 6820 - Ubuntu 9.04 - Compiz - Virtualbox XP

Offline rja

  • Lid
Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/14, 14:56:25 »
Bij mij doet het ook niet met de Mplayer plugin.

Maar als ik de url kopier - rechtermuis knop, kopier url -

En dan kaffeine opstart, File, open url.

Dan  werkt het wel.

 

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/14, 15:54:36 »
bij mij doet die het gewoon , heb je wel de ubuntu-restricted-extras  geinstalleerd?



Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/14, 16:14:18 »
bedankt voor de antwoorden.



de url kopiƫren in kaffeine werkt inderdaad wel. Maar voor mijn schoonvader van 71 hogere wiskunde...

De ubuntu restricted extras heb ik.
Xirtam: De drivers updaten, hoe deed ik dat ook al weer?
« Laatst bewerkt op: 2008/11/14, 16:17:28 door weiland »
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/14, 17:09:22 »
Alles multimedia nog een keer langsgelopen, maar alles wat ik moet hebben, heb ik voorzover ik kan nagaan. Alle andere embedded videos zoals in nu.nl of youtube of het journaal werken ook gewoon. Alleen wanneer de mplayer plugin moet werken blijft ie stoppen.

groeten,
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline rja

  • Lid
Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/14, 17:36:50 »
Een andere plugin gebruiken voor de browser, zoals die van vlc.

Heb je kans, dat andere sites niet goed werken

Offline Tom

  • Lid
Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/14, 22:48:17 »
bij mijn laatste installatie van Hardy en nu weer in een andere installatie van Xubuntu krijg ik de de nieuwssite van RTL4 niet aan de praat. Mplayer plugin start wel, maar stopt. Krijg m ook niet met een andere speler aan de praat. Iemand nog een tip? Kon hier wel iets over terugvinden maar niet echt een oplossing.
Het gaat met name om de RTL4 nieuwspagina en dan het laatste nieuws of nieuws items
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/index.xml
groeten
Ik heb de Mplayer plugin en de VLC plugin voor Firefox .
Plus mediaconectivity en alles werkt ok.Heb in de add-on VLC als hoofdspeler ingesteld.
Moet wel mijn add-on Noscript tijdelijk uitzetten.



« Laatst bewerkt op: 2008/11/14, 22:50:10 door Tom. »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/14, 22:51:42 »
bij mijn laatste installatie van Hardy en nu weer in een andere installatie van Xubuntu krijg ik de de nieuwssite van RTL4 niet aan de praat. Mplayer plugin start wel, maar stopt. Krijg m ook niet met een andere speler aan de praat. Iemand nog een tip? Kon hier wel iets over terugvinden maar niet echt een oplossing.
Het gaat met name om de RTL4 nieuwspagina en dan het laatste nieuws of nieuws items
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/index.xml
groeten
Ik heb de Mplayer plugin en de VLC plugin voor Firefox .
Plus mediaconectivity en alles werkt ok.Heb in de add-on VLC als hoofdspeler ingesteld.
Moet wel mijn add-on Noscript tijdelijk uitzetten.



Speelt hier dus prima , wel even wachten tot hij geladen is.

« Laatst bewerkt op: 2008/11/17, 23:01:07 door Tom. »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/15, 09:55:00 »
inderdaad met media connectivity draait ie op vlc. ik was in de veronderstelling dat dit uit de oude doos was, maar dat is dus niet zo. jammer maar het werkt. Dat is het belangrijkste

Bedankt mensen.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Dave

  • Lid
Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/15, 12:20:59 »
hier werkt het gewoon zonder die 2
In het venster zelf dus niet zoals in vorige versies met een apart scherm.

Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/15, 13:28:37 »
 bizar.... draait ie dan met mplayer plugin?? Of met VLC? Enig idee hoe je dat gedaan hebt?

groeten,

www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/15, 13:35:34 »
Alles werkt hier, met de standaard plugins.

Offline Dave

  • Lid
Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/15, 17:03:40 »
bizar.... draait ie dan met mplayer plugin?? Of met VLC? Enig idee hoe je dat gedaan hebt?

groeten,



het beruchte lijstje van Pjotr maar omdat ik ook het idee had dat de mediaconnectivity wel achterhaald zou zijn niet meer geinstalleerd bij de laatste schone installatie.
welke plugin er verantwoordelijk voor is? geen idee hoe ik dat moet zien eigenlijk.

edit: ter aanvulling ik gebruik 8.04 dus.



[verwijderd door de beheerder]
« Laatst bewerkt op: 2008/11/15, 17:06:07 door Dave »

Offline dennus

  • Lid
Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/15, 18:48:34 »
Bij mij met Firefox WEER niet. Is altijd wat daarmee :-(   Met Opera geen probleem.

Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/17, 19:49:31 »
ja bizar,

Ik heb zelf zondag een herinstallatie van hardy gedaan en de "direct doen na de installatie letter voor letter opgevolgd. RTL4 start met laden en stopt. Maar een ramp is het ook niet. Als ik rtl4 wil zien activeer ik mediaplayer connectivity. Dan doet ie het wel. Wordt ooit wel opgelost.

groeten,
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Bertel

  • Lid
Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #16 Gepost op: 2008/11/17, 22:15:33 »
Als mplayer RTL4 niet afspeelt (in bv. Epiphany), zoek ik in /tmp naar een bestand genaamd mplay*. Dubbelklik en speel dan af met totem (knop: "volgend hoofdstuk/film"). Tussentijdse foutmeldingen wegklikken.
Raar maar waar.  :-[


Wat is vrije software?

Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/18, 15:06:52 »
Tja, ok kan blijkbaar maar dan is mediaplayer connectivity toch stukken simpeler. Wat ik gek vind  en waarom ik het gepost heb is vooral omdat in een vorige installatie (eerste hardy) rtl4 prima direct kon afspelen. zonder verdere ingrepen... zoals het hoort lijkt mij. Van anderen hoor ik het zelfde. Het werkt... geen probleem.  In Intrepid deed ie het op eens niet en in hardy ubuntu en xubuntu weer niet.

groeten,
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: Wat is er met RTL4?
« Reactie #18 Gepost op: 2008/12/07, 11:20:34 »
Uiteindelijk heb ik in dit issue mozilla-mplayer verwijderd, sudo apt-get remove mozilla-mplayer

Dan neemt totem-plugin-viewer 2.22.1, Mediaspeler, maakt gebruik van GStreamer 0.10.18 de taak wel perfect over. Goed beeld, hapert niet en is makkelijker te bedienen.

opgelost

groeten,
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum