Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een plannetje tekenen,muisaanwijzer laat dan foto's zien op bepaalde plaatsen  (gelezen 2019 keer)

Offline sjarel

  • Lid
Ik kan het niet anders uitdrukken of vragen.Na 20 m graafwerk heb ik putjes,nwe buis etc geplaatst. Er was geen plan van de bestaande riolering.In deze moderne tijd zal er wel meer bestaan als een potlood en papier.
Xubuntu 12.04 Lts

Ja, dat denk ik ook.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Helemaal mee eens.

Offline Mikkel

  • Lid
Ik kan het niet anders uitdrukken of vragen.

En toch zou ik dat maar wel proberen, mocht je zinnige antwoorden willen hebben. ^-^ Geen idee waar je het over hebt, laat staan wat je vraag is. 8-)


Offline emiel1976

  • Lid
Ok maar wil je zo iets voor een website of zo?

Als je het voor je website wilt en het gaat om een kaart, dan kun je met Google een hoop.
Wil je een willekeurige afbeelding met daarop hotspots waar als je er op klikt of met de muis over gaat een afbeelding laat zien dan kun je dit met behulp van wat PHP, Java en CSS heel makkelijk maken.
Je kunt dan de foto of wat dan ook op de plek laten verschijnen die jij wilt.
Er zijn op internet verschillende van dit soort scrips te vinden.


Offline sjarel

  • Lid
Thanks.Neem nu bvb een riolering die jezelf tekent(de kaart).Bij muisaanwijzing  op de buizen verschijnen dan mijn genomen foto's.Ik brand het op cd en klaar is kees.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline Mikkel

  • Lid
En de vraag is.....? Of geef je een tip? Of ben je op zoek naar een bepaald programma?

Offline emiel1976

  • Lid
Dat vraag ik mij nu ook af.

Wat wil je precies?
- Is het meer als info of wil je zo iets hebben?
- Heb je alle afbeeldingen en de kaart?
- Zoek je info over hoe je zo iets maakt?

Internet staat vol met uitleg over hoe je hover acties maakt met afbeeldingen waarbij je vaak de scripts kunt gebruiken en aanpassen aan wat je zelf wilt hebben.
Ook zijn er klick scripts die Javascript nodig hebben maar ook dat zit er bij dus je hoeft er niet veel kennis van de te hebben.
Maar het zijn wel webbassed dingen dus je moet het openen met een browser. In HTML kun je het dan zo vanaf een cd of dvd met een browser openen.

Maar leg even uit wat je wilt want alleen dit is er en dan niets, is niet echt handig om te weten wat je wilt.

Offline sjarel

  • Lid
Het is beter dat jullie een beginnerhoekje plaatsen in dit forum.Al wat ik ken is slideshow.
Please een progam gezocht waarmee ik een cd of dvd brand.Ik teken dan een rioleringsnetwerk .Op bepaalde plaatsen met de muis aanwijzen geeft dat,er springen  foto's en tekst tevoorschijn.
Xubuntu 12.04 Lts

Het is beter dat jullie een beginnerhoekje plaatsen in dit forum.Al wat ik ken is slideshow.
Please een progam gezocht waarmee ik een cd of dvd brand.Ik teken dan een rioleringsnetwerk .Op bepaalde plaatsen met de muis aanwijzen geeft dat,er springen  foto's en tekst tevoorschijn.

Ik raad aan gewoon eens een forum over rioleringsnetwerken te bezoeken.

Dat ook ja Cumulus. Plus: waar is een beginnershoekje goed voor? Dat hebben we ooit eens gehad, maar we hebben eigenlijk helemaal geen beginnershoekje nodig daar alle categorieën voor iedere gebruiker van beginner tot gevorderd zijn.

Online Roc.am

  • Lid
Mak een schets en scan deze in of met een cadprog. en maak er .jpg van.
Maak een internet pagina aan met komposer en zet op de punten waar een foto van is, een cijfer neer.
Hang aan dit cijfer een internetlink naar de foto die erbij hoort.
met de knop terug kom je weer in de schets terecht.

- Roc

Offline emiel1976

  • Lid
Het is beter dat jullie een beginnerhoekje plaatsen in dit forum.Al wat ik ken is slideshow.
Please een progam gezocht waarmee ik een cd of dvd brand.Ik teken dan een rioleringsnetwerk .Op bepaalde plaatsen met de muis aanwijzen geeft dat,er springen  foto's en tekst tevoorschijn.


Brasero voor je dvd of cd te branden.

Er is geen beginners hoekje nodig.
Wat wel handig is, is je vraag wat uitwerken dan wat losse zinnen waar geen info uit te halen is wat je precies wilt.
Wat ik nu uit je bericht haal wil je alleen een cd/dvd brand programma waar je dat op kunt zetten.
Dat kun je downloaden in het software centrum en heet Brasero. Even op die naam zoeken en op installeren klikken.



Offline sjarel

  • Lid
Die Roc.am weet ongeveer wat ik moet  hebben.Wat die internet pagina erbij  komt doen weet ik niet.Dat draadje ga ik volgen.Omdat ik maar 1 jaar informatica-les heb gehad ken ik nog niet zoveel van progs
Ps ;ik gebruik K3b om te branden.Brasero brandt niet maar sorteert wel goed.Opslaan van de image doet hij ,branden niet.Gewoon even slepen naar K3b dan.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Good old HTML is dat wat je zoekt? Daar komt geen java php of iets bij kijken!
Met voorbeeld code!
http://www.w3schools.com/tags/tryit.asp?filename=tryhtml_areamap
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline sjarel

  • Lid
Bedankt allen,die mouseover en hover gaat mij te lang duren of nooit van grond geraken.
Ik print gewoon de foto's,schrijf er wat tekst bij en maak een schets van de riolering.That's it.
Xubuntu 12.04 Lts