Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] foutmelding bij updaten  (gelezen 1230 keer)

[OPGELOST] foutmelding bij updaten
« Gepost op: 2012/03/24, 17:09:15 »
L.S.

Ik krijg een hardnekkige foutmelding bij het updaten (debian Squeeze); zie bijlage. Ik heb zoiets wel eens eerder gehad, maar dat ging dan vanzelf over. Dit sleept al weer een paar weken aan. Natuurlijk heb ik naar mijn softwarebronnen gekeken, maar daar okk geen aanwijzingen gevonden wat er fout zou kunnen zijn. Iemand een idee?

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2012/05/22, 22:50:41 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.


Re: foutmelding bij updaten
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/24, 17:31:41 »
@Plotinus, heb je al een andere server geprobeerd? Bij Ubuntu kan je een andere server instellen bij Softwarebronnen, ik weet niet of dit bij Debian ook mogelijk is?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

[OPGELOST]Re: foutmelding bij updaten
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/22, 12:45:46 »
L.S.

Ik krijg een hardnekkige foutmelding bij het updaten (debian Squeeze); zie bijlage. Ik heb zoiets wel eens eerder gehad, maar dat ging dan vanzelf over. Dit sleept al weer een paar weken aan. Natuurlijk heb ik naar mijn softwarebronnen gekeken, maar daar okk geen aanwijzingen gevonden wat er fout zou kunnen zijn. Iemand een idee?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Robertos

  • Lid
Re: foutmelding bij updaten
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/22, 17:56:06 »
Het kan inderdaad kloppen dat ie iets niet kan vinden, zie: http://http.us.debian.org/debian/dists/squeeze/
De updates directory bestaat helemaal niet.

Doe eens opschonen en kijk of het dan lukt:
# apt-get clean && apt-get autoclean
Je geeft aan dat je naar je softwarebronnen hebt gekeken, maar je geeft geen antwoord op de vraag van Gijsbert. Een andere server proberen is dus ook nog een optie. (Dit is trouwens een handige site voor het samenstellen van je sources.list: http://debgen.simplylinux.ch/)

Edit: Ik zie nu pas dat je 't topic op opgelost hebt gezet in je laatste bericht i.p.v. het eerste. Misschien ook handig om even erbij te zetten wat nu de oplossing was?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/22, 18:44:29 door Robertos »

Re: foutmelding bij updaten
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/22, 22:50:15 »
Ik ben even niet zo handig geweest; ik had [opgelost] moeten zetten bij mijn eerste bericht.

Hoe heb ik het opgelost: gewoon een paar dagen wachten en in de tussentijd leren leven met het feit dat een server soms tijdelijk niet werkt en dat zaken meestal dus na enige tijd vanzelf weer goed komen.
 Inmiddels de stoute schoenen maar aangetrokken en overgeschakeld naar Debian 7 (Wheezy). Was ik ook ineens van bepaalde probleempjes verlost, maar heb er wel weer een paar teruggekregen. Maar de praktijk leert wel dat uiteindelijk alles opgelost raakt, zelfs het aan de praat krijgen van mijn nieuwe printer (Brother DCP J715W).

Bij deze hartelijk dank Robertos voor jouw link voor het samenstellen van de sources.list; voor de multimedia een uitkomst.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Robertos

  • Lid
Re: foutmelding bij updaten
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/23, 18:36:42 »
Bij deze hartelijk dank Robertos voor jouw link voor het samenstellen van de sources.list; voor de multimedia een uitkomst.
Dit is misschien ook handig als je nog op zoek bent naar een repo (samengesteld door een moderator van forums.debian.net): http://sites.google.com/site/mydebiansourceslist/

Succes  ;)



Re: [OPGELOST] foutmelding bij updaten
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/23, 21:09:42 »
dank je; goed om achter de hand te hebben en eens in te grasduinen.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.